Udzielanie zamówień publicznych przez instytucje państw członkowskich lub w imieniu tych instytucji powinno być zgodne z zasadami Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE), a w szczególności z zasadą swobodnego przepływu towarów, swobody przedsiębiorczości oraz swobody świadczenia usług, a także z zasadami, które się z nich wywodzą, takimi jak: zasada równego traktowania, zasada niedyskryminacji, zasada wzajemnego uznawania, zasada proporcjonalności oraz zasada przejrzystości.
W odniesieniu do zamówień publicznych o wartości powyżej określonej kwoty w roku 2014 przyjęto nowe regulacje koordynujące krajowe procedury udzielania zamówień w celu zagwarantowania, że zasady traktatowe mają praktyczne zastosowanie tj. dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych oraz dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/25/UE z 26 lutego 2014 r. w sprawie udzielania zamówień przez podmioty działające w sektorach gospodarki wodnej, energetyki transportu i usług pocztowych. Kraje członkowskie są zobowiązane implementować ww. dyrektywy do krajowych porządków do dnia 18 kwietnia 2016 r.
W związku z zachodzącymi zmianami w
prawie zamówień publicznych ośrodek
Enterprise Europe Network przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie organizuje seminarium informacyjne dotyczące m.in. omówienia
podstawowych zasad wyboru wykonawców zamówień publicznych wynikających z nowych dyrektyw, nowych definicji ustawowych, reguł dotyczących zamówień mieszanych, elektronizacja zamówień publicznych (od 2018 r.), nowych przesłanek wykluczenia wykonawców z udziału w postępowaniu, kryteriów oceny ofert, zmiany w trybach negocjacyjnych,
wprowadzenia bardziej elastycznych rozwiązań w zakresie modyfikacji umów o zamówienia publiczne, uproszczenia procedur przy udzielaniu tzw. zamówień społecznych oraz zapewnienia lepszego dostępu do rynku małym i średnim przedsiębiorcom dzięki ułatwieniu udzielania zamówień w częściach.
Terminy seminariów:
30 marca br., godz. 9:00-15:00, Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie,
ul. Sucharskiego 2, sala RA 104
31 marca br., godz. 9:00-15:00, Tarnobrzeski Park Przemysłowo Technologiczny,
ul. Aleja Warszawska 227a, sala konferencyjna I piętro
Seminarium poprowadzi Krzysztof Puchacz – prawnik, specjalista z zakresu finansów publicznych, kontroli zarządczej, zamówień publicznych oraz odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Doradca ds. zamówień publicznych i kontroli zarządczej w wielu jednostkach sektora finansów publicznych. Były wieloletni pracownik organu kontroli państwowej (główny inspektor kontroli). Akredytowany Ekspert ©KFE.
Udział w seminarium można zgłaszać do 29 marca br. telefonicznie lub mailowo: 17 860 57 45, een@wsiz.rzeszow.pl
Ośrodek Enterprise Europe Network zaprasza również do korzystania z bezpłatnych usług doradczych z zakresu zamówień publicznych dla przedsiębiorców uczestniczących w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego oraz usług polegających na konsultacjach i wykonywaniu ekspertyz pisemnych z zakresu zamówień publicznych.
Zgłoś zapytanie: een@wsiz.rzeszow.pl