Reklama

Biznes

Założyli firmę modową i wygrali konkurs na najlepszy startup

Alina Bosak
Dodano: 28.01.2016
24544_glowne
Share
Udostępnij
Moda górą! Firma Magdaleny Kocój i Macieja Czapczyńskiego – SRDF Clothing z Rzeszowa wygrała konkurs na Startup Roku 2015, pokonując  konkurenta z branży IT – Easy Byte’a oraz twórców pokojów zagadek z Share Lock’a. Autorka kolekcji, z wykształcenia artystka, tworząc własną markę postawiła na wygodę oraz funkcjonalność i  udowadnia, że rynek odzieży wciąż daje pole do popisu przedsiębiorczym kreatorom.   
 
Magdalena Kocój, twórczyni najlepszego w ostatnim roku startupu z Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości w Rzeszowie, ma  27 lat. Z wykształcenia jest muzykiem. Gra na skrzypcach, pianinie, śpiewa. Znana w Rzeszowie jako artystka, później twórczyni portalu o sztuce, modzie i designie, postanowiła  w końcu zostać producentką odzieży.
 
– Kolejne etapy podejmowania własnego biznesu doprowadziły mnie do tego, gdzie jestem teraz. W pewnym momencie doszłam do wniosku, że mogę być producentem, ponieważ posiadam odbiorcę i możliwość dotarcia do niego – opowiada Magdalena Kocój. – Trzy lata temu stworzyłam portal czytajniepytaj.pl, na którym umieszczałam artykuły o modzie, sztuce, artystach i muzyce. Inspirowała mnie sztuka wizualna. Artykuły pisałam sama i dziś mam ich w bazie ponad 3 tysiące. Mozolną pracą i uzupełnianiem treści  zdobyłam 30 tys. unikalnych użytkowników. W większości kobiety, z dużych polskich miast. Wiele z nich zostało klientkami nowej marki.
 
Po roku funkcjonowania portalu, w jego ramach powstał sklep internetowy bierzniepytaj.pl. – Zajęłam się pośrednictwem sprzedaży różnych marek, które zaprosiłam do współpracy – opowiada Magdalena Kocój. – Jest to zarówno odzież, jak i meble, czy dzieła sztuki. To wszystko pasuje do tematyki portalu i moich zainteresowań. W pewnym monecie doszłam do wniosku, że sama też chcę produkować ciuchy. Wspólnie z projektantką z Warszawy, której pomagałam promować markę, gościłam na imprezie towarzyszącej tygodniu mody w Nowym Jorku – Brooklyn Fashion Weeku. Praca na backstage-u tego wydarzenia przekonała mnie, że warto spróbować własnych sił w tej branży.

Modnie, wygodnie i na każdą kieszeń
 
Zawsze interesowałam się modą. To naturalne, kiedy występuje się na scenie i to w roli wokalisty – „frontmana”, na którym koncentruje się uwaga publiczności.  Stylizacja jest wtedy istotna. Natomiast decyzja o stworzeniu własnej marki odzieży była odpowiedzią na moją własną potrzebę uzupełnienia garderoby ciuchami „na co dzień”, naprawdę wygodnymi, bardzo dobrymi jakościowo, a jednocześnie w rozsądnej cenie. Planując produkcję i sprzedaż ciuchów chciałam, aby były w cenach, które pozwolą sięgnąć po nie każdej kobiecie. A kiedy już raz sięgnie, zrobi to i kolejny, ponieważ są to fasony ponadczasowe, które w każdej garderobie powinny się znaleźć.
 
Kreatorka marki SRDF Clothing uwielbia takie właśnie, ponadczasowe modele i  zdradza, że jest fanką ołówkowych spódnic, które są przecież jak dobre rajstopy – trzeba je w szafie mieć. W kolekcji SRDF znajdziemy nie tylko nawiązujące do klasyki spódnice, ale także spodnie, sukienki, bluzy. Zarówno rzeczy oversize, jak i bardziej dopasowane, dostępne są w różnych rozmiarach. To ciuchy dobre do biegania po domu, jak i wyjścia na spotkanie. – Wszystko zależy od tego, jaką dobierzemy torebkę i buty – podkreśla Magdalena Kocój. – Kiedy założymy eleganckie szpilki, będą to kreacje wieczorowe, jak wsuniemy stopy w sportowe obuwie –  strój zrobi się codzienny.

Dopieszczanie biznesu

Projekt SRDF Clothing stopniowo nabiera rozpędu, a liczba moich klientów stale wzrasta. – Skupiam się na tym, by nie stracić tego, co udało się osiągnąć do tej pory. Na razie to ja jestem głównym pracownikiem firmy. Zatrudniam tylko krawcową, a resztą zajmuję się sama, posiłkując się pomocą bliskich. Projektuję modę, dbam o treści na portalu czytajniepytaj, czuwam nad promocją marki i sprzedażą.
 
Niedawno otworzyła w Rzeszowie showroom (ul. Mickiewicza 4). Wystawione są w nim projekty SRDF, autorska biżuteria, a także sporo innych, światowych marek, niekoniecznie dostępnych gdzie indziej w Polsce – wyszukane, pojedyncze egzemplarze – sukienki, kurtki skórzane, buty, torebki, ciekawe elementy garderoby. – Można je kupić, wypożyczyć na wielkie wyjście, czy do sesji zdjęciowej – wylicza właścicielka. – To nie tylko butik, ale i miejsce pokazowe, w którym można ubiór kupić, ale też zasięgnąć porady stylistycznej, dobrać rzeczy odpowiednie do sylwetki i upodobań. Umawiam się tam z klientkami na godziny, a między 16. a 20. może tu bez uprzedzenia zajrzeć każdy zainteresowany modą.
 
Jej zdaniem w Rzeszowie, podobnie jak w innych miastach, jest mnóstwo osób, które szukają ciekawych, oryginalnych ciuchów. Dlatego w Polsce pojawia się tak wiele niszowych marek modowych, które mają szanse na powodzenie.
 
Teraz w SRDF Clothing powstaje kolekcja wiosenna. W tym roku jeszcze firma zaprezentuje także kolekcję dla mężczyzn oraz kobiet „size plus”.
 
Konkurs Startup Roku 2016
 
Finał konkursu Startup Roku 2015 odbył się 27 stycznia 2016 podczas jubileuszowej edycji spotkania Startup Mixer, zorganizowanego przez Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Rzeszowskim i Wyższej Szkole Informatyki i  Zarządzania oraz Biuro Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Rzeszowa .
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy