Reklama

Biznes

Nowy inwestor uratuje Autosan? W konsorcjum jest HSW

Jaromir Kwiatkowski
Dodano: 22.10.2015
22868_11009_7537_3605_auto-san
Share
Udostępnij
Konsorcjum, w którego skład wchodzą: HSW, PIT-Radwar (obie z Polskiej Grupy Zbrojeniowej) oraz prywatna spółka SKB Drive Tech, chce kupić sanocki Autosan – znanego producenta autobusów. – Autosan S.A. ma szansę na nowego inwestora – ogłosił we wtorek na konferencji prasowej w Sanoku Zdzisław Gawlik, wiceminister skarbu państwa, tuż po złożeniu przez to konsorcjum warunkowej oferty na wykup przedsiębiorstwa od syndyka.
 
Wspólnie z Gawlikiem tę dobrą wiadomość przekazali Antoni Rusinek, prezes HSW, oraz Ewa Latusek, przewodnicząca NSZZ Solidarność" w Autosanie.
 
– Publiczno-prywatne konsorcjum z udziałem spółek skarbu państwa daje nadzieję Autosanowi na powrót do lat świetności, kiedy zatrudniał nawet 5 tys. osób. Złożona oferta ma charakter kompleksowy, dotyczy zarówno produkcji cywilnej, jak i wojskowej. Jest także akceptowana przez załogę – mówił Gawlik. Wiceminister podkreślił, że konsorcjum chce utrzymać w Autosanie dotychczasową produkcję autobusów. Spółka ma również nadal produkować na rynek kolejowy.
 
Gawlik poinformował, że złożona oferta zawiera gotowe zamówienia na produkcję autobusów dla komunikacji miejskiej w I kwartale 2016 r. Pieniądze na realizację zamówienia miałaby zapewnić Agencja Rozwoju Przemysłu. Dodał, że chodzi o "wyposażenie w autobusy komunikacji miejskiej jednego z miast". 
 
– Dla Huty Stalowa Wola to kolejne przejęcie po Jelczu, który dziś w ramach nowej struktury realizuje zamówienia dla wojska – mówił prezes Rusinek. HSW jest liderem konsorcjum.
 
To długo wyczekiwany moment dla pracowników. – Od 2 lat czekamy na wiarygodnego inwestora, który będzie chciał kontynuować tradycje Autosanu. Wiele nam obiecywano, ale nikt wcześniej nie pomógł. Dopiero dzięki współpracy z Ministerstwem Skarbu Państwa, zaangażowaniu ministra Gawlika, ten wspólny projekt ma szansę się udać. Żaden inwestor dotąd nie złożył tak korzystnej oferty, liczymy, że zostanie ona zaakceptowana – powiedziała Ewa Latusek, przewodnicząca zakładowej "Solidarności".
 
Autosan jest jedną z najstarszych fabryk w Polsce; jego historia sięga I połowy XIX wieku. Jest znanym producentem autobusów lokalnych, miejskich i szkolnych. Firma ma możliwości współpracy przy projektach na potrzeby wojska i kolei. Od października 2013 r. znajduje się w stanie upadłości, ale produkcja odbywa się tu cały czas. Mimo kilku prób i obniżania ceny, syndykowi Ludwikowi Noworolskiemu nie udała się jak dotąd sprzedaż zakładu. 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy