Waimea Holding S.A. jeszcze w tym roku planuje rozpoczęcie realizacji inwestycji Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka. Nowoczesny terminal multimodalny będzie stanowił integralną część infrastruktury Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Terminal cargo spełniający najwyższe światowe standardy zapewni kompleksową obsługę frachtu lotniczego.
O tej inwestycji mówiono podczas wtorkowej konferencji prasowej na terenie Portu Lotniczego „Rzeszów-Jasionka”, w której wzięli udział m.in. Władysław Ortyl, marszałek województwa; Zbigniew Halat, wiceprezes Zarządu Portu Lotniczego „Rzeszów- Jasionka"; Andrzej Rosiński, prezes Zarządu Waimea Holding S.A.; Sławomir Stelmaszczyk, doradca ds. inwestycji w portach lotniczych Waimea Holding S.A. i Piotr Cap, dyrektor ds. rozwoju Waimea Holding S.A.
Nowoczesny obiekt Waimea Cargo Terminal Rzeszów-Jasionka o powierzchni ponad 5,3 tys. m kw. powstanie na 2-hektarowej działce położonej na terenie Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka. Ważnym atutem jest jego lokalizacja przy drodze dojazdowej do lotniska nr 869. Droga wojewódzka nr 869 (Jasionka – Rudna Mała) do końca 2015 r. ma zostać
rozbudowana tak, że będzie biegła równolegle do A4 i połączy Węzeł Rzeszów Zachód i Węzeł Jasionka, umożliwiając łatwiejszy i bezkolizyjny dojazd z A4 i S19 do lotniska.
Multimodalny obiekt, jak stwierdzono, będzie spełniał wszystkie wymagania niezbędne do organizacji przeładunku. Zakres usług będzie obejmował pełną obsługę wszystkich rodzajów towarów, w tym przesyłek niebezpiecznych – DGR, przesyłek wartościowych – VAL, przesyłek łatwo psujących się – PER oraz o nietypowych gabarytach. Magazyn cargo, wyposażony w nowoczesny sprzęt, w tym urządzenie rentgenowskie do kontroli bezpieczeństwa przesyłek, zaoferuje wysokiej jakości obsługę przesyłek lotniczych, w przyszłości także z przeładunkiem na transport kolejowy. Obiekt będzie posiadał także chłodnie i mroźnie, specjalne wyposażone magazyny przeznaczone do przechowywania produktów spożywczych. W budynku będą funkcjonowały także klimatyzowane pomieszczenia biurowe dla potrzeb spedytorów, agencji celnych i urzędów celnych.
Na przełomie 2015 i 2016 r. zostanie wybrany generalny wykonawca inwestycji i rozpocznie się budowa terminala, którego otwarcie zaplanowano na przełomie II i III kwartału 2016 r. Inwestycja będzie finansowana z kapitału Grupy Waimea, obligacji korporacyjnych oraz kredytów bankowych.
Projekt wykonała pracownia architektoniczna AD ARCH Studio.