Reklama

Biznes

Magazyn LPP w Jasionce obsłuży do 100 tys. zamówień dziennie

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 11.01.2023
70765_centrum
Share
Udostępnij
LPP Logistics oficjalnie uruchimiła Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa. Magazyn o łącznej powierzchni 69 tys. mkw. i możliwości składowania do 7 mln sztuk produktów może obsługiwać do 100 tys. zamówień dziennie. 
 
Nowy magazyn na Podkarpaciu o powierzchni 69 tys. mkw. dołączył do zarządzanej przez LPP Logistics sieci dystrybucji, obejmującej wraz z obiektem w Jasionce już osiem lokalizacji o łącznej powierzchni ponad 450 tys. mkw. Ten w Jasionce jest największy. Dla obsługiwanej przez LPP Logistics gdańskiej spółki odzieżowej nowy obiekt ułatwi realizację zamówień e-commerce krajowych, jak i tych realizowanych dla klientów z Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Ukrainy oraz krajów bałtyckich.
 
– Cieszymy się, że pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej obiekt został oddany do użytku zgodnie z założonym harmonogramem i  jest w pełni dostosowany do naszych potrzeb. Dzięki zaangażowaniu naszych partnerów i naszego zespołu, po wielu miesiącach pracy, konsultacjach i tworzeniu optymalnych rozwiązań możemy powiedzieć, że osiągnęliśmy sukces – podkreśla Kamil Kawałek, manager ds. rozwoju sieci logistycznej LPP Logistics.
 
Nowatorskim rozwiązaniem, na które LPP Logistics postawiło w FC Podkarpacie jest zaawansowana technologia wspierająca operacje wysyłki paczek do klienta. Zastosowana technologia aż 7 zintegrowanych, automatycznych linii taśmociągów stanowisk pakujących z sorterem wysyłkowym ma nie tylko wpływ na sprawną realizację zamówień, ale także wygodę ich obsługi. W nowo uruchomionym magazynie zdecydowano się na zastosowanie rozwiązania sortującego, jakie spotkać można w dużych sortowniach kurierskich. Sorter wysyłkowy typu cross-belt pozwoli transportować i rozsortowywać paczki na poszczególne regiony, kraje czy firmy kurierskie z prędkością ponad 5 tys. paczek na godzinę. 
 
– Nowa inwestycja pozwoli nam jeszcze sprawniej realizować obsługę zamówień internetowych. Zlokalizowane na południu Polski FC jest dla nas doskonałym tzw. centrum grawitacji dla obsługi rosnących wolumenów zamówień online zarówno w Polsce, jak i w krajach sąsiednich. Obiekt na Podkarpaciu to największy jak dotąd magazyn typu Fulfillment Center w naszej sieci, który zapewniając jednoczesne magazynowanie do 7 mln sztuk produktów, pozwoli na zaprezentowanie naszym klientom bardzo szerokiej oferty asortymentowej w sklepach online. W obiekcie wdrożyliśmy nowe rozwiązania z automatyki, gwarantujące szybkość procesu wysyłki i płynność obsługi zamówień e-commerce. Finalnie przekłada się to na wygodne zakupy i zadowolenie klientów, których jesteśmy w stanie sprawnie obsłużyć nawet w okresach największych peak-ów jak choćby Black Friday, czy wyprzedaże sezonowe i świąteczne – zapewnia Sebastian Sołtys, wiceprezes LPP Logistics.
 
Budynek magazynu została otoczona łąkami kwietnymi oraz nasadzeniami drzew i krzewów, a przestrzenie magazynowe w 30 proc. posiadają dostęp światła naturalnego. W budynku zastosowano też specjalistyczne systemy pozwalające na obniżenie zużycia wody w obiekcie o min. 65 proc. Wybór lokalizacji i zastosowane rozwiązania pozwalają nie tylko na ograniczenie oddziaływania obiektu na otoczenie, w tym dodatkową redukcję emisji CO2. 
 
Spółka LPP Logistics w ramach nowej inwestycji planuje także prowadzenie działalności badawczo-rozwojowej. Koncepcja ta zakłada tworzenie przez specjalistów z zakresu logistyki oraz informatyki predykcji wolumenowych, prowadzenie badań, opracowanie i zarządzanie zaawansowanymi systemami wspieranymi przez robotykę, które ułatwić mają mierzenie się z wyzwaniami, jakie niesie ze sobą strategia sprzedaży omnichannelowej.
 
LPP jest polską firmą rodzinną, jedną z najdynamiczniej rozwijających się w branży odzieżowej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Od 30 lat z sukcesem prowadzi działalność w Polsce i za granicą, sprzedając kolekcje w tak prestiżowych stolicach jak Londyn, Helsinki czy Tel Awiw. LPP zarządza 5 markami modowymi: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, których oferta dostępna jest dziś w sprzedaży stacjonarnej i online na blisko 40 rynkach na świecie. Spółka posiada sieć ponad 1800 salonów o łącznej powierzchni 1,5 mln m2. LPP pełni też ważną rolę, tworząc miejsca pracy dla ponad 24 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Spółka jest notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w ramach indeksu WIG20 oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy