Budowanie marki miasta i regionu, czy to ma sens? Olbrzymi – chciałoby się rzec wręcz automatycznie. Bo marki są po to, by rozkochać w sobie konsumentów, by byli jej wierni na długie lata, by się z nią utożsamiali i przy niej trwali, a przede wszystkim, by chcieli za nią płacić. Na tym polega sukces najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie w różnych branżach. Z tego rodzi się moda na posiadanie pewnych rzeczy, czy odwiedzanie określonych miejsc. Czy można mówić o rozpoznawalnych markach Rzeszowa i Podkarpacia, które działają niczym magnes, zarówno na turystów jak i inwestorów? Marzena Furtak – Żebracka, dyrektor Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej UM Rzeszowa oraz Jarosław Reczek, dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki, Sportu i Współpracy Międzynarodowej Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego będą gośćmi debaty, w ramach cyklu spotkań BIZNESiSTYL.pl „Na Żywo”, która 23 czerwca (w poniedziałek) o godzinie 18. odbędzie się w ogródku Hotelu Bristol Tradition and Luxury w Rzeszowie. Wstęp wolny.
Już od dwóch lat zapraszamy wszystkich Państwa do dyskusji w ramach spotkań, jakie organizujemy pod szyldem BIZNESiSTYL.pl „Na Żywo”.
Tym razem będzie o rozpoznawalności Rzeszowa i regionu podkarpackiego w kontekście turystycznym, ale też gospodarczym. Czy na kilka tygodni przed rozpoczynającymi się wakacjami możemy mieć pewność, że mówiąc Podkarpackie wywołujemy u osób z Polski lawinę skojarzeń? Czy na przestrzeni lat udało się nam na tyle wypromować miejsca, zabytki, wydarzenia kulturalne, które stały się wręcz kultowe. Oczywiście, nie jest to rzecz łatwa, prosta i szybka do zrobienia, ale czy droga, którą idziemy jest optymalna i czy robimy wszystko, co można zrobić, by z Rzeszowa i Podkarpackiego czynić markę rozpoznawalną i dochodową?!
Przy okazji spotkania będzie szansa się zastanowić, na ile możemy mówić tylko o budowaniu marki turystycznej, co raczej o budowaniu marki gospodarczej, co ma szersze znaczenie i możliwości.
Dyskutować warto tym bardziej, że nasza debata zbiega się z aktualizacją strategii marki Rzeszowa, jaka była realizowana w latach 2007 – 2013. I już wiadomo, że zaistniała w świadomości marka „Dolina Lotnicza”, czy Asseco Resovia, ale wiele jeszcze trzeba pracy, by w pełni wykorzystać potencjał Rzeszowa. Choćby jego możliwości w turystyce zakupowej. Może nie ma się co oszukiwać, że będziemy atrakcją turystyczną w kontekście posiadanych zabytków ( bo tych mamy niewiele), ale mamy ogromne możliwości w ściąganiu turystów zza wschodniej granicy na zakupy w rzeszowskich galeriach.
Do dyskusji zaprosiliśmy osoby, które od lat zajmują się tematami związanymi z promocją i współpracą międzynarodową, Marzenę Furtak – Żebracką z Urzędu Miasta Rzeszowa i Jarosława Reczka z Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego.
Po spotkaniu relacja słowno-fotograficzna na portalu BIZNESiSTYL.pl oraz na łamach magazynu VIP Biznes&Styl.