Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

V Forum Innowacji - o innowacjach i turystyce

A A A
Anna Olech

Dodano: 27-05-2014

zdj. Tadeusz Poźniak

zdj. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
zdj. Tadeusz Poźniak
Tym razem Forum Innowacji, połączone z I Forum Turystycznym Państw Karpackich, skupiło się na zagadnieniach związanych z turystyką, tak mocno związaną z Podkarpaciem. Kolejne już spotkanie przyciągnęło setki gości nie tylko z regionu, ale też z Polski i zagranicy. Na rozpoczętym we wtorek (27 maja)  próbowano odpowiedzieć na pytania jak połączyć innowacyjność z turystyką? Jak powinna się ona zmieniać, by Podkarpacie było jeszcze bardziej atrakcyjne dla odwiedzających? I czy same piękne krajobrazy wystarczą, by stać się potęgą turystyczną?
 
Jak bardzo rozwinęło się i zyskało na znaczeniu Forum Innowacji najlepiej pokazują liczby. W pierwszym spotkaniu uczestniczyło 100 osób, w tym roku zarejestrowano 1000 osób. Jak zawsze zainteresowaniem cieszyło się Miasteczko Innowacji, w którym tradycyjnie ulokowały się firmy powiązane z tematem forum. Dwudniowe spotkanie na stałe wpisało się w kalendarz najważniejszych wydarzeń Podkarpacia. 
Reklama
 
Bez turystyki ani rusz
 
Gości kolejnej edycji spotkania przywitał przewodniczący rady programowej forum poseł Jan Bury. – Już po raz piąty Rzeszów gości Forum Innowacji. Po przemyśle lotniczym, energetycznym, kosmicznym, przyszedł czas na turystykę, która obecnie jest jedną z najlepiej rozwijającą się gałęzią gospodarki. Turystyka to 200 mln miejsc pracy na świecie, generuje 9 proc. PKB. Podkarpacie jest dobrym miejscem do inwestowania, do uprawiania turystyki. Zmiany w turystyce odzwierciedlają zmiany w myśleniu społeczeństwa. Podkarpacie ma do zaoferowania unikalne widoki, smaki, zapachy, to wszystko warto wykorzystać. Turystyka branżą przyszłości – niech to będzie hasłem tegorocznych obrad – mówił Bury.
Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, potwierdziła ogromny udział turystyki w rozwoju polskiej gospodarki. Ale zwracała też uwagę, że sektor turystyki musi ciągle się rozwijać i reagować na oczekiwania turystów, których wymagania nieustannie rosną. Odpowiedzią jest tworzenie nowych produktów turystycznych, a tu niezbędna jest innowacyjna. Innowacje produktowe, usługowe, w zakresie marketingowym i reklamowym oraz zarządzania mogą znacząco wpłynąć na rozwój konkurencyjności. Szansą rozwoju turystyki może być nowa perspektywa finansowania Unii Europejskiej, w której priorytetem będzie wspieranie przedsiębiorców, również z zakresu turystyki. 
Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa, podkreślał zmiany, jakie zaszły w Rzeszowie. Wspomniał o planach przejęcia Zamku Lubomirskich, który miałby stać się atrakcją turystyczną miasta i regionu. Natomiast prof. Aleksander Bobko, rektor Uniwersytetu Rzeszowskiego, zwrócił uwagę na fakt, że podstawą rozwoju jest współpraca nauki, samorządów i biznesu. – Nad istotą innowacyjności warto się zastanowić, zwłaszcza, że słowo weszło do słownika tak mocno, że często zapomina się o jego sensie. W naszej kulturze źródłem innowacyjności były uniwersytety, to tam pomysły, idee, przenosiły się w rzeczywistość. Dziś również bez tych miejsc, nie można mówić o innowacyjności – mówił rektor UR, który w tym roku gości Forum Innowacji.
Reklama
 
Metamorfoza turystyki
 
Dr Zoltan Somogyi, dyrektora wykonawczego Światowej Organizacji przedstawił proces przemian, jakie zaszły w turystyce i jak ogromny wpływ na to miał Internet, a innowacyjność stała się nieodłącznym elementem tej branży. - W ostatnich 6 dekadach turystyka stała się fenomenem globalnym i przeszła bardzo długą drogę, od 50. lat XX wieku. Turystyka to m.in. okazje biznesowe dla mniejszych firm, rozwój wiejskich i miejskich regionów, a także do promocji dziedzictwa kulturowego. Według prognoz w roku 2030 każdego dnia granice będzie przekraczało 5 mln ludzi. W ostatnich latach turystyka zanotowała ogromny wzrost, co wiąże się m.in. z rozwojem technologicznym, branży komunikacyjnej. Mobilność otworzyła ogromne możliwości, a świat stał się globalną wioską - mówił. 
Innowacyjność w turystyce jest czymś innym niż w pozostałych branżach, ponieważ w turystyce sprzedaje się doznania. Wymagana jest integracja i interakcja z turystami, którzy szukają bogatych doświadczeń, a niezwykle ważna jest komunikacja związana z technikami internetowymi. Od 1985 roku Internet jest głównym środkiem komunikacji, wpływa na wszystkie rejony naszego życia, w tym również na sposób, w jaki uprawiamy turystykę. Turyści korzystają również z doświadczeń blogerów turystów, z mobilnych aplikacji, a to wszystko ma ogromny wpływ na przemiany, jakie zaszły w turystyce. 
 
Turystyka innowacyjna – źródła, ale i bariery
 
Turystyka jest dużo mniej innowacyjna niż być powinna - taka była teza pierwszego  panelu dyskusyjnego forum. Świat nieustannie się kurczy, więc nie mamy już nowych miejsc do odkrywania, więc głównym celem turystyki jest odpowiedzenie na pytanie: nie gdzie będziemy podróżować, ale jak będziemy to robić. Według panelistów bariery w rozwoju turystyki bez odpowiedniego wsparcia nigdy nie zostaną przezwyciężone. I okazuje się również, że tempo zmian internetowych jest tym, czym branża turystyczna się dławi. Firmy turystyczne, biura podróży, portale turystyczne, nie potrafią tego wykorzystać, popełniają też poważne błędy. Np. młodzi ludzie szukając informacji o sposobie spędzenia urlopu nie chcą w pierwszej kolejności wypełniać formularza odpowiadając na pytania: gdzie chcesz wyjechać, na jak długo, z kim? Nowe pokolenie, generacji Y, szuka informacji pomocnych, chce też wiedzieć czy wybrany urlop czy wycieczka jest opłacalny. 
Reklama
 
A co może być źródłem rozwoju turystyki? U podstaw innowacyjności powinna być jeszcze ściślejsza i mocniejsza współpraca nauki z biznesem. Trzeba przełączyć myślenie o konkurencyjności na myślenie o kooperacji – podkreślali panel iści.
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2023-03-24 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.