Katarzyna Cichopek dwa lata temu założyła własną markę „YA”. Ta oferuje internetową sprzedaż biżuterii i perfum, a większość produktów powstaje na Podkarpaciu. I jak przyznała w piątek w Rzeszowie na Carpathian Startup Fest 2022, po tym jak od 23 buduje markę osobistą, postawienie na markę własną, było naturalną koleją rzeczy. Popularna aktorka serialowa i prezenterka telewizyjna nie kryje, że jej popularność w mediach społecznościowych była tutaj bezcenna. Tylko w ostatnich dniach informacje na jej temat miały prawie 100 mln odsłon.
– Dzięki mediom społecznościowym możemy dziś bardzo szybko budować markę osobistą i markę własną. Dobrze zbudowana marka osobista może też pomóc w budowaniu biznesu i przyspieszyć jego rozwój – mówi Katarzyna Cichopek.
Aktorka swoją markę osobistą zaczęła budować 23 lata temu, nie do końca mając tego wiadomość.
– Wtedy po raz pierwszy pojawiłam się w polskim show biznesie – opowiada. – Pamiętam, jak po raz pierwszy gościłam w Telewizji Śniadaniowej, którą prowadziła Jolanta Fajkowska i usłyszałam pytanie, jak powinnam być przedstawiona. Uznałam, że Kasia Cichopek będzie najbardziej adekwatne – usłyszałam wtedy, że w kolejnych latach tak będę identyfikowana i choć wydaje się to nieprawdopodobne, tak właśnie było. Już jako 30-letnia kobieta postanowiłam niejako przeprowadzić rebranding i od tego czasu wszędzie przedstawiam się jako Katarzyna Cichopek.
Pandemia COVID w 2020 roku sprawiła, że aktorka musiała też zmienić sposoby budowania swojej kariery zawodowej.
– Z dnia na dzień niemożliwa była praca na planie seriali, występy na scenie i udział w eventach – mówi Katarzyna Cichopek. – Pandemia skłoniła mnie do budowy marki własnej i tak powstało „YA”, które jest wspólnym przedsięwzięciem z Andrzejem Heahne, założycielem SMI Agency. Zaczęliśmy od budowania kolekcji, tworzenia zespołu i sytemu sprzedaży internetowej. Do dziś bardzo angażuję się w tworzenie biżuterii i perfum, z którymi mocno się identyfikuję.
I choć na swoich profilach w mediach społecznościowych aktorka reklamuje różne produkty różnych producentów, to dopiero marka „YA” pozwoliła jej na bardzo osobisty przekaz do kobiet. Aktorka i prezenterka nie kryje, że zaangażowanie followersów przekłada się też na wyniki finansowe. Sprzedaż online opiera się na zaufaniu, a to oznacza, że najważniejsza jest dobra jakość produktów, zwłaszcza tych reklamowanych własną marką osobistą.
– Identyfikuję się ze wszystkim moimi produktami i chciałabym, aby marka docierała do jak największego grona klientów. Pracujemy właśnie nad nowymi pomysłami, a że większość produktów powstaje na Podkarpaciu i tutaj tworzona jest marka „YA”, właśnie z Podkarpaciem będą się wiązać nowe propozycje – dodaje Katarzyna Cichopek.
Pytana, jak radzić sobie ze strachem w biznesie, a ten jest nieunikniony wśród startupowców, przyznaje, że strach bywa też dobry – pełni rolę ostrzegawczej lampki, nie można tylko pozwolić, by ten zdominował nasze działania.
– Trzeba wstać z kanapy i zacząć działać. Najlepiej w zespole – dodaje Katarzyna Cichopek.
Katarzyna Cichopek i Mariusz Bednarz. Fot. Tadeusz Poźniak
Organizatorem Carpathian Startup Fest 2022 jest Rzeszowska Agencja Rozwoju i Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny „Aeropolis”.