Rusza druga edycja podkarpackiego festiwalu dla startupów, pomysłodawców i inwestorów. Do udziału w Carpathian Startup Fest 2022 można zgłaszać się od wtorku, 17 maja. W dniu rozpoczęciu w Inkubatorze Technologicznym w Jasionce odbędzie się spotkanie, które zwiększa szanse na dobre przygotowanie się festiwalu – #CSFIntro. Udział jest bezpłatny, a można dowiedzieć się, jak festiwal pomógł w rozwoju biznesów zwycięzcom pierwszej edycji festiwalu. Wnioskami podzielą się także inwestorzy. Organizatorem jest Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. wraz z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym.
– Po pierwszej, udanej edycji festiwalu, przekonaliśmy się, jak bardzo potrzebne jest stwarzanie takich okazji do spotkań innowacyjnych przedsiębiorców z inwestorami oraz funduszami inwestycyjnymi. Dla osób z pomysłami na biznes, czy już prowadzących biznes to niepowtarzalna szansa na przyciągnięcie uwagi kilkudziesięciu inwestorów i ich przedstawicieli naraz. Z kolei dla inwestorów i funduszy VC festiwal jest okazją do dokonania obiecujących inwestycji. Dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w drugiej edycji festiwalu. CSF 2022 zaplanowaliśmy na 13-14 października 2022 r, nabór zgłoszeń uruchomimy
17 maja 2022 r. na stronie www.carpathianfest.pl, a dobrym przygotowaniem do niego będzie organizowane przez nas we wtorek, również 17 maja 2022 r. w Jasionce wydarzenie – CSF #Intro, na które zapraszamy pomysłodawców, founderów, inwestorów, reprezentantów funduszy inwestycyjnych oraz wszystkich przedstawicieli środowiska startupowego – mówi Krystian Kapinos, wiceprezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A.
Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną efekty pierwszej edycji i plany na Carpathian Startup Fest 2022. O tym, jak udało się dzięki festiwalowi dla startupów znaleźć inwestora, opowiedzą twórcy firmy Spotbrowser, która posiada jeden z najpopularniejszych obecnie w Polsce portali internetowych dla pośredników sprzedaży nieruchomości, oferujący narzędzie do tworzenia wirtualnych spacerów, z chatem i możliwością oprowadzania online po nieruchomości. Dzięki niej klient może zwiedzać nieruchomości bez wychodzenia z domu. Dlaczego ukształtowana już firma wystartowała w konkursie? – Naszym celem było znalezienie inwestora prywatnego lub funduszu inwestycyjnego, dzięki któremu moglibyśmy wejść na rynki zagraniczne i rozwinąć nasz produkt. I to się udało. Funduszu Czysta3 VC zaoferował nam satysfakcjonujące warunki i zainwestował milion złotych. Po naszej prezentacji na CSF 2021 wydarzenia następowały szybko. Fundusz okazał się konkretnym partnerem biznesowym i potraktował nas bardzo poważnie. Warunki inwestycji ustaliliśmy w ciągu kilku tygodni i już w połowie stycznia spotkaliśmy się w kancelarii prawnej, by dopiąć formalności – wspomina Mirosław Chudy, współwłaściciel Spotbrowser.
Carpathian Startup Fest 2022
Dzięki wsparciu funduszu firma tworzy aplikację, która umożliwi automatyzację procesu tworzenia wirtualnych spacerów, w wyniku czego pośrednik nieruchomości, będzie w stanie stworzyć taki spacer dużo szybciej i łatwiej. – Wspólnie z inwestorem stworzyliśmy również strategię wejścia na rynki zagraniczne i teraz ją realizujemy – dodaje Mirosław Chudy. Jego zdaniem przed udziałem w CSF warto sprecyzować cel. – Trzeba zdecydować się, czy chcemy się tylko zaprezentować i celować w wygranie nagrody pieniężnej, czy np. znaleźć inwestora. I pod tym konkretnym kątem powinniśmy przygotować prezentację. Znalezienie inwestora zależy natomiast od tego, czy okażemy się poważnym partnerem do rozmowy. Fajny pomysł i sympatyczny sposób bycia to za mało. Szukając kogoś konkretnego, musimy mieć też coś konkretnego do zaoferowania – uważa współtwórca Spotbrowser.
Na CSF #Intro nie zabraknie także firmy, która zgarnęła najwięcej nagród i pochwał jurorów podczas pierwszej edycji festiwalu – o możliwościach, jakie raczkującej firmie dało zwycięstwo w Carpathian Startup Fest, opowie Paweł Ciesielski, który wspólnie ze Szczepanem Wantusiakiem i Łukaszem Święchem stworzył startup Maas Loop. Ich kruszarka do szklanych butelek pozwalająca pięciokrotnie zmniejszyć objętość odpadów w lokalach gastronomicznych uznana została przez jurorów pierwszej edycji CSF za najbardziej obiecujący pomysł biznesowy, ponieważ zyski łatwo tu policzyć. Takie urządzenie to dla baru pięć razy mniej zapełnionych kubłów na śmieci i tyle samo niższe rachunki za wywóz odpadów szklanych. Maas Loop nie tylko zdobył dwie nagrody i w sumie 20 tys. zł, ale także kontakty, które zaowocowały propozycjami od inwestorów oraz partnerstwem handlowym. W krótkim czasie firma podpisała umowę partnerską z Katarsko-Polską Izbą Gospodarczą i walczy o kontrakt dla krajów z Zatoki Perskiej. Na zamówienie Urzędu Miasta Rzeszowa opracowała również wersję kruszarki, która będzie pełnić funkcję miejskiego kosza na śmieci. – Najpierw udostępnimy urządzenia do kruszenia szkła, a później także do kompresowania tworzyw sztucznych i aluminium – mówi Paweł Ciesielski.
Firma nie zdecydowała się na razie na oddanie udziałów żadnemu inwestorowi, ale prowadzi na ten temat rozmowy z zainteresowanymi funduszami. Jak na pomysły startupowców zapatrują się przedstawiciele inwestorów, tego również będzie można się dowiedzieć podczas wtorkowego CSF #Intro. Wnioskami podzielą się: Łukasz Wąsikiewicz, współzałożyciel Satus Starter VC oraz Ireneusz Tomczak, partner zarządzający w EdTech HUB Ventures. Zaplanowano również debatę, a po krótkiej przerwie o sukcesach i porażkach w startupach opowie Norbert Pisz, prezes firmy Software House Cetuspro. Z kolei wiceprezes RARR S.A. Jolanta Wiśniowska podsumuje projekt Platform Startowych Start In Podkarpackie, który był inspiracją do poszukiwań inwestorów dla młodych przedsiębiorców i organizacji festiwalu CSF.
Na koniec o Design Thinking opowie Karol Kibałko, prezes NeGeTe, a o inspiracjach płynących z realizacji projektu SACHE dla kreatywnych startupów – Małgorzata Kilian oraz Beata Hulinka z RARR S.A.
– Przy tworzeniu startupu najważniejsze jest przejście od pomysłu do działania. Trzeba coś robić oraz o tym mówić. Wydarzenie jak CSF jest dobrym miejscem, aby o pracy startupowej opowiedzieć. Udział nic nie kosztuje, już w pierwszym etapie nasz projekt zostanie za darmo zweryfikowany przez ekspertów i otrzymamy pomoc przydatną dla rozwoju naszej idei. Warto z tego skorzystać nawet jeśli naszemu projektowi jeszcze daleko do gotowego, ukształtowanego biznesu – uważa zwycięzca CSF 2021 Paweł Ciesielski. – Wielką wartością CSF jest towarzyszący mu networking. Rozmowa z innymi startupowcami i wymiana doświadczeń sprawiają, że pomysły na biznes dojrzewają.
Warto zatem zgłosić się do drugiej edycji festiwalu, a wcześniej pojawić się na Carpathian Startup Fest #Intro, by dobrze przygotować się na spotkanie startupów z inwestorami.
Agenda Carpathian Startup Fest #Intro
10:30 Rejestracja uczestników/networking
11:00 #KickOff – przywitanie uczestników
11:10 CSF21 – After movie
11:18 Prezentacja efektów pierwszej edycji i plany na #CSF22 – Dawid Adamski RARR S.A.
11:30 Wirtualny spacer po nieruchomościach – Mirek Chudy Członek Zarządu Spotbrowser Sp. z o.o.
11:40 Maas Loop – od Jasionki, poprzez Katar, aż po Rzeszów – Paweł Ciesielski CEO Maas Loop Sp. z o.o.
11:50 Satus Starter VC – 10 wniosków z inwestycji w startupy – Łukasz Wąsikiewicz Co-founder, General Partner in Satus Starter VC
12:00 Trendy inwestycyjne w 2022 r. – Ireneusz Tomczak Partner Zarządzający w EdTech HUB Ventures
12:10 Przerwa kawowa
12:30 Panel dyskusyjny: 1+1 = 3, czyli dlaczego współpraca startupu i funduszu jest taka wartościowa – prowadzący prof. Piotr Zawada RARR S.A.
13:00 Sukcesy i porażki w startupach – Norbert Pisz CEO Software House Cetuspro.com
13:10 Podsumowanie Platform Startowych Start In Podkarpackie – Jolanta Wiśniowska Wiceprezes RARR S.A.
13:20 Design Thinking – idea, czy narzędzie? – Karol Kibałko Prezes Zarządu w NeGeTe
13:35 Współpraca międzysektorowa impulsem do rozwoju kreatywnych sturtupów. Inspiracje z realizacji projektu SACHE – Małgorzata Kilian oraz Beata Hulinka RARR S.A.
13:45 Lunch