Reklama

Automoto

Najbardziej niezawodne marki samochodów w 2016 roku

Adam Cynk
Dodano: 15.11.2016
30087_glowne
Share
Udostępnij

Tegoroczna analiza „Consumer Reports”, przygotowywana przez amerykański magazyn konsumencki przedstawia producentów, którzy mają w swojej ofercie najmniej zawodne samochody. W raporcie zgromadzono dane o około pół milionie pojazdów, przeanalizowano około 300 modeli oferowanych na rynku Ameryki Północnej w latach 2000-2016. W zestawieniu samochody oceniano punktowo w skali od 0 do 100. Pod uwagę brano raporty dotyczące serwisowania i awaryjności poszczególnych modeli. Średnie wyniki oscylowały w przedziale 41-60 punktów. W naszym zestawieniu prezentujemy najlepszą ósemkę. Najbardziej niezawodny producent zdobył 89 punktów. Z pewnością wyniki, jakie podajemy wielu z Państwa zaskoczy. Oto najlepsi producenci w 2016 roku:

8.Infiniti – 62 pkt.

Ten japoński producent należący do aliansu Nissan-Renault awansował w stosunku do poprzedniego raportu aż o 16 pozycji. Marka ta jest szczególnie popularna w Ameryce, chociaż nieliczne modele płynące naszymi ulicami mało któremu kierowcy nie będą się podobać. Styliści i inżynierowie dobrze wykonali swoją pracę co zaprocentowało bardzo dużym wzrostem jakości.

7.Hyundai – 66 pkt.

Koreański koncern zaskakuje pozytywnie już od kilku lat. Zarówno w Europie, jak i na rynku amerykańskim jest bardzo dobrze oceniany, szczególnie w segmencie samochodów osobowych. Z początkowo skrzypiących plastików niewiele zostało. Nowoczesne technologie widać na każdym kroku. Awans o dwie pozycje nie jest może spektakularny, ale ocenie nie poddawano wzornictwa, a dużo bardziej istotną dla użytkowników niezawodność. Co godne odnotowania, Hyundai wypchnął z ósemki takie japońskie potęgi jak Honda i Subaru, uważane w Polsce za wyjątkowo bezawaryjne marki.

6.Mazda – 68 pkt.

2 punkty więcej od Hyundaia zgromadziła marka ze skrzydłami w logo, czyli Mazda. Systematycznie powiększana i odświeżana gama modelowa w stylizacji KODO zyskuje coraz większe grono sympatyków. Tę tendencję widać także w rankingach sprzedaży w Polsce, gdzie Mazda w pierwszym kwartale tego roku zdobyła pierwsze miejsce pod kątem procentowego wzrostu sprzedaży. Co prawda Mazda straciła w rankingu „Consumer Reports” 2 punkty w stosunku do roku ubiegłego, ale w klasie SUV/crossover gdzie coraz lepiej sobie poczyna, już wkrótce zyska atut w postaci nowej CX5, która idealnie wkomponowuje się w aktualny trend na świecie.

5.Kia – 69 pkt.

Kia należy do koncernu Hyundaia. Pozyskanie świetnych stylistów i inżynierów pracujących wcześniej dla europejskich koncernów błyskawicznie przełożyło się na sukces Kii na wielu rynkach. Nowe wcielenie Kii Optima to ulubieniec amerykańskiej rodziny. Wysmakowane linie nadwozia i wnętrza, coraz lepszej jakości materiały i najnowocześniejsze rozwiązania wspierające bezpieczeństwo i komfort zyskują od lat także zwolenników w Polsce. Premiery, którymi Kia w ostatnich miesiącach wręcz „męczy” konkurencję są coraz lepiej odbierane przez konsumentów, którzy za relatywnie dobre pieniądze nabywają samochody z pazurem i podobającej się bryle, dopasowanej także do europejskich gustów.

4.Audi – 71 pkt.

To jedyny reprezentant branży motoryzacyjnej ze starego kontynentu, który trafił do czołówki zestawienia „Consumer Reports”. Daje to sporo do myślenia, a afera VW jest tylko dobitnym dowodem złego kierunku, jaki przyjęły niektóre europejskie koncerny w zakresie jakości i niezawodności. Samochody „spęczniały” w swoich wymiarach, zostały napchane elektroniką, która ma nas chronić i wspomagać, ale przy swojej awaryjności – jak widać z zestawienia, jedynie obniża ocenę konsumentów.

3.Buick – 75 pkt.

Marka należy do General Motors – tego samego, który produkuje samochody Opla w Gliwicach. Astra (w Ameryce sprzedawana jako Cascada) podbija szturmem rynek amerykański, co w dużym stopniu wpływa na wyniki rankingu, w którym Buick awansował aż o 4 punkty, lądując na najniższym stopniu podium. Jednak w tym przypadku trzecie miejsce to powód do dumy dla Amerykanów, którzy w ostatnich latach nie słynęli z niskiej awaryjności swoich aut. Może idąc tym tropem warto, aby światowe koncerny motoryzacyjne właśnie w Polsce inwestowały w nowe fabryki. Wszak dobrze wykształconych i pracowitych ludzi u nas dostatek.

2.Toyota – 78 pkt.

Ta japońska marka od lat utrzymuje swój wysoki poziom niezawodności, co znajduje odzwierciedlenie w oczach klientów przy zakupie kolejnego auta i odsprzedaży używanych aut, na które zawsze są chętni od ręki. Niezawodność jest wręcz wpisana w strategię tej firmy, jak i wielu innych potentatów technologicznych wywodzących się z Kraju Kwitnącej Wiśni. Czyż można nie ufać ludziom, którzy wkładają w swoją pracę tyle pasji. Z pewnością poprzeczka będzie stale podnoszona, a alternatywne źródła napędu, w których przoduje Toyota jeszcze bardziej zwiększą dystans, jaki dzieli Toyotę do marek z niższą zdobyczą punktową.

1.Lexus – 86 pkt.

Przewaga tej kolejnej japońskiej marki należącej do Toyoty jest porażająca.

Mocnym filarem Lexusa są samochody hybrydowe oraz sportowe. Firma ma szeroką ofertę i ugruntowaną pozycję, a ostatnia polityka cenowa i intensywne kampanie medialne, z jakimi mieliśmy kontakt także w Polsce, bardzo wielu osobom namieszały w głowach i przekonały, że warto głębiej sięgnąć do kieszeni po komfort i luksus. Gdy dodamy do tego pozycję Premium marki, w segmencie której kryzys raczej nie przeszkadza w zakupach, niespecjalnie widzimy przeciwników, którzy mogliby rychło powalczyć z Lexusem o złoto.


Zadziwiająco kiepsko w tegorocznej analizie „Consumer Reports” wypadli europejscy producenci, od których wszystko się zaczęło. Kultowe włoskie, niemieckie, skandynawskie czy angielskie marki coraz częściej przechodzą kryzys tożsamości. Konsumenci to widzą i są ostrożniejsi przy wydawaniu wyższych kwot na niekoniecznie jak widać z raportu niezawodności trwalsze pojazdy. Ale czy tylko o bezawaryjność chodzi? Wszak prestiż ma swoją cenę, a on nie koniecznie idzie w parze z bezawaryjnością.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy