Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Zielone hotele potrzebują nowego transportu

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 21-11-2022

Zielone hotele potrzebują nowego transportu
Zrównoważone podejście do hotelarstwa nie jest chwilową modą. Dzisiaj jest to już globalny trend, który staje się coraz bardziej widoczny także w Polsce. I wcale nie chodzi tylko o fasady budynków ozdobione kwiatami. Mówimy o mozaice rozwiązań technologicznych realizowanych już od wczesnych etapów projektu hotelowego budynku. Wszystkie razem sprawiają, że miejsce w którym spędzamy urlop, „żyje” w zgodzie ze środowiskiem naturalnym.
 
 „Zielone” hotele, to odpowiedź na rosnącą rzeszę klientów, dla których podróżowanie – w tym pobyt w hotelu –  ma sens tylko wówczas, gdy pozbawione jest pierwiastka szkodliwego konsumpcjonizmu. Łączy się to integralnie z rosnącą świadomością, że problem klimatyczny jest twardym faktem. W zeszłorocznych badaniach Deloitte, aż 81 proc. Polaków zadeklarowało, że zmiany klimatyczne są dla nich powodem do obaw. Problem dotyczy wielu obszarów naszego życia, nie wyłączając szeroko pojętej turystyki i podróżowania.
Reklama
 

Czy możemy więc mówić o podróży przyjaznej dla środowiska? Zdecydowanie tak. Nie zawsze możemy pozwolić sobie na rezygnację z przelotu samolotem, to prawda. Ale już drogę z lotniska do hotelu możemy pokonać w zgodzie z proekologicznym sumieniem, wynajmując chociażby auto elektryczne. I takim właśnie elektrycznym pojazdem dojedziemy do budynku  zaprojektowanego i funkcjonującego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Zatrzymując się na nocleg w miejscach zaangażowanych w działania przyjazne środowisku, zyskujemy poczucie, że nasz odpoczynek nie jest przejawem beztroskiego podejścia do kwestii związanych z problemem klimatycznym. 
 
Jeszcze dziesięć lat temu ekologiczny budynek był jedynie fantazją projektantów i inwestorów. Dzisiaj przestaje być rozwiązaniem niezwykłym. Każdy aspekt funkcjonowania hotelu – począwszy od projektu, skończywszy na wyposażeniu, funkcjonowaniu obiektu i działaniach zespołu – może być przyjazny dla środowiska. Czego więc możemy spodziewać się, odwiedzając wysokiej klasy „zielone” hotele w Warszawie, Berlinie, Paryżu, Londynie?  
 

Papier jest niepotrzebny 
Wszystko zaczyna się od rzeczy najprostszych. Przyjazne dla środowiska hotele maksymalnie redukują obieg papieru w swoich wnętrzach. Wiele badań wykazuje, że przeciętny gość hotelowy potrafi zużyć nawet kilogram papieru w ciągu doby. Hotele proekologiczne robią wszystko, by maksymalnie zminimalizować produkcję tego typu odpadów. Dlatego standardowym wyposażeniem pokoju w  „zielonym“ hotelu będzie raczej tablet i kod QR, który za pośrednictwem smartfonu pozwoli na kontakt z recepcją i zdobycie niezbędnych informacji, a nie przybory do pisania. Przyjazny dla środowiska hotel zredukuje także do minimum ilość ulotek czy folderów reklamowych dostarczanych klientowi.  
Reklama
 
Roślinny design 
Zielone fasady z żywych roślin rozmaitych gatunków to coraz częściej pojawiający się element nowoczesnego designu. Wykonuje się je z żywych roślin, które najczęściej osadzane są na specjalnych podłożach wykonanych z materiałów przeznaczonych do recyklingu. Do podlewania takich ścian stosuje się systemy nawadniające wykorzystujące deszczówkę, uzbrojone w czujniki temperatury i wilgotności gleby. Jedną z największych zalet takiego rozwiązania jest pochłanianie pyłów i zanieczyszczeń z otoczenia oraz wpływ na mikroklimat konkretnej lokalizacji. 
 
 
Bezcenna woda 
Wiele ulepszeń w hotelach, które funkcjonują w przyjaźni ze środowiskiem, dotyczy kwestii zarządzania wodą. Coraz częściej w takich miejscach stosowane są systemy wykrywania wycieków, jak i rozwiązania, które pozwalają na wykorzystywanie deszczówki. Goście „zielonych“ hoteli nie powinni być też zaskoczeni mniejszym ciśnieniem wody w prysznicach – łazienki hotelowe mogą zaoszczędzić w ten sposób kilkanaście procent wody. Systemy monitorujące wykorzystanie zasobów wodnych, stają się dziś coraz bardziej powszechne w obiektach tego typu. 
 
Transport do hotelu
Częścią „zielonej układanki” jest też to, w jaki klient pokonuje drogę do hotelu. Turysta może dzisiaj liczyć na to, że z lotniska odbierze go samochód z napędem elektrycznym, a nie spalinowym. Czego może spodziewać się podróżny, gdy zdecyduje się na takie auto? Przede wszystkim podróży spokojnej i cichej. Dla jego poczucia komfortu znaczenie będzie miał również fakt, że każdy pojazd elektryczny może korzystać z buspasa. I jeszcze jedno: nowoczesne samochody elektryczne, są perfekcyjnie klimatyzowane. Wstępna klimatyzacja oznacza to, że w lecie pojazd jest odpowiednio schłodzony, a w zimie ogrzany. Te wszystkie zalety są dostrzegane przez hotelarzy, którzy coraz chętniej decydują się na podjęcie współpracy z producentami samochodów elektrycznych, wśród których znajdziemy m.in. firmę Mercedes-Benz. Oferowany przez koncern model elektrycznego vana EQV będzie najlepszym wyborem dla podróżujących rodzin, które stawiają na wygodę, i nie chcą jednocześnie rezygnować z szacunku dla kwestii klimatycznych. Warto podkreślić, że dla hotelarzy posiadanie tego modelu w swojej flocie nie niesie za sobą żadnych logistycznych komplikacji – auto jest zawsze w gotowości, bo po przewiezieniu gości do hotelu można je łatwo  i szybko podłączyć do hotelowej stacji ładowania.
Reklama
 

Oszczędzana energia 
Efektywność energetyczna staje się dzisiaj dla wielu hoteli priorytetem. Hotele mogą więc oszczędzać energię, monitorując jej zużycie, montując nowoczesne systemy jej odzysku, czy instalując czujniki pomagające w jej oszczędzaniu energii. Można też odpowiednio stymulować zachowania gości, dostarczając im odpowiednich narzędzi, które pozwalają na kontrolowanie zużycia energii podczas całego pobytu.

„Zielony” trend w hotelarstwie na całym świecie jest dostrzegany przez naszych klientów, którzy wiele czasu spędzają zarówno w służbowych jak i prywatnych podróżach. Działanie zgodnie z regułami zrównoważonego rozwoju przestało być czymś nadzwyczajnym. Każdy drobiazg wyposażenia wnętrz, każde rozwiązanie technologiczne i udogodnienie może dzisiaj być mniej lub bardziej przyjazne środowisku. Integralną częścią podróży i pobytu w luksusowym hotelu jest korzystanie z środków transportu. Nie powinno więc dziwić, że sieci hotelowe, które stawiają na zrównoważony rozwój, budują swoją flotę w oparciu o pojazdy elektryczne. Jesteśmy tego świadomi, regularnie prowadzimy rozmowy z właścicielami dużych marek hotelowych o możliwości wykorzystania naszego modelu - luksusowego, elektrycznego vana EQV, który świetnie sprawdzi się w obsłudze gości hotelowych  – mówi Adam Dutkowski, Product Manager Mercedes-Benz. 
 
Zielony trend w hotelarstwie rozwija się  intensywnie. O rosnącej dynamice możemy mówić także w przypadku trendu elektromobilności – spotkanie tych dwóch obszarów jest więc dzisiaj oczywiste. Hotelarze, którym zależy na nowoczesnym, ekologicznym wizerunku będą coraz chętniej budowali swoje floty w oparciu o samochody, takie jak model EQV, który oznacza konkretne korzyści zarówno dla kierowcy, jego rodziny jak i hotelu. Z punktu widzenia właściciela hotelu, dodatkowym argumentem za inwestestowaniem w samochód elektryczny może być także mniejszy koszt eksploatacji elektryków i ich większa niezawodność. Wszystko więc wskazuje więc na to, że dla podróżującego elektrykiem, widok stacji ładowania w hotelu, nie będzie już dzisiaj niczym niezwykłym.
Reklama

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online 

Foto: Mercedes Benz Polska
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.