Nowy silnik do odnoszącego sukcesy dużego vana Mercedes-Benz Vans: jesienią wszystkie warianty Sprintera będzie można zamówić z mocnym i wydajnym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym OM 654. Dotąd, od końca zeszłego roku, jednostka ta była dostępna wyłącznie dla furgonu oraz podwozia do zabudowy z napędem na tylne koła. Zmiana znacznie poprawi komfort jazdy Sprinterem.
Większy komfort przy niższym zużyciu paliwa: OM 654
Czy to na placu budowy, czy jako shuttle bus, czy też jako baza dla kampera: dzięki OM 654 od jesieni 2021 roku Sprinter zaoferuje jeszcze większy komfort we wszystkich swoich wersjach, zarówno na drodze, jak i poza nią – od podwozia do zabudowy po furgon i Tourera z napędem na tylne, przednie lub na wszystkie koła. I każda z nich będzie cieszyć się niższym zużyciem paliwa.
Generacja silników OM 654, zgodna z normami emisji Euro VI-E i Euro 6d, oferuje jeszcze lepszą charakterystykę hałasu i wibracji. Oznacza to, że wnętrze Sprintera jest przyjemnie ciche, a uciążliwe wibracje zostały zredukowane. Aluminiowa obudowa ze stalowymi tłokami, stopniowy proces spalania i powłoki ścianek cylindrów NANOSLIDE® zmniejszające tarcie w silniku w połączeniu z dynamiczną wielokierunkową recyrkulacją spalin i oczyszczaniem ich w silniku to kombinacja, która pozwala obniżyć zużycie paliwa oraz emisję CO2. Dzięki położeniu blisko jednostki napędowej układ oczyszczania spalin działa przy niewielkich stratach ciepła i w optymalnych warunkach.
Silnik OM 654 jest dostępny dla Sprintera w czterech kategoriach mocy, w zależności od wybranego wariantu napędu i nadwozia: 84 kW (114 KM), 110 kW (150 KM), 125 kW (170 KM) i 140 kW (190 KM).
Kolejna nowość Mercedes-Benz to połączenie tego nowoczesnego silnika o pojemności 2,0 l z automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC również w Sprinterze z napędem na tylne koła. 6-biegowa manualna skrzynia biegów pozostaje niezmiennie dostępna.
Dalsze szczegóły dotyczące silnika OM 654 w Sprinterze będą dostępne jesienią, w momencie rozpoczęcia sprzedaży.
Lokalnie bezemisyjny: eSprinter
Od 2020 roku flagowy duży van Mercedes-Benz jest również dostępny alternatywnie z napędem elektrycznym. eSprinter zapewnia lokalnie bezemisyjną logistykę miejską w pełnym zakresie zastosowań. Pomocne może tu być także narzędzie doradcze eCharging Planner, będące częścią ekosystemu eVan Mercedes-Benz Vans. Podpowiada ono, co należy wziąć pod uwagę, podejmując decyzję o przejściu floty na napęd elektryczny.
Kolejna generacja eSprintera jest już opracowywana: ta modułowa koncepcja składa się z przedniego modułu dla komponentów wysokonapięciowych, modułu w podwoziu dla akumulatora wysokonapięciowego i tylnego modułu z elektrycznie napędzaną tylną osią. Dzięki temu eSprinter nowej generacji – który będzie produkowany od drugiej połowy 2023 r. – zapewni znacznie większą swobodę w rozwoju i projektowaniu różnych nadwozi. Ponadto następna generacja eSprintera będzie produkowana w sposób neutralny pod względem emisji CO2 – to kolejny krok w ramach „Ambition2039”, zrównoważonej strategii korporacyjnej Mercedes-Benz.
Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie przy ul. Krakowskiej 32. Tel. +48 17 860 12 20 oraz do odwiedzenia naszego Salonu Online
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.