Reklama

Kultura

Trzeci Festiwal Nowego Teatru pełen nowych mediów

Katarzyna Grzebyk
Dodano: 03.10.2016
29519_glowne
Share
Udostępnij

Siedem spektakli konkursowych, ogólnopolska konferencja naukowa o nowych mediach w teatrze, warsztaty edukacyjne, instalacja, DRAMA LAB – trzecia odsłona Festiwalu Nowego Teatru odbędzie się w dniach 18-26 listopada i będzie poświęcona nowym mediom. Zespół Teatru im. W. Siemaszkowej zaprezentuje na festiwalu spektakl pt. „Pogorzelisko”.

– Festiwal Nowego Teatru gromadzi spektakle, które z jednej strony są efektem poszukiwań nowej estetyki: nowych strategii narracyjnych i konwencji przedstawieniowych, nowych sposobów „formatowania” dzieła sztuki powstającego w środowisku mediów cyfrowych; z drugiej strony – podejmują próbę diagnozowania rzeczywistości pozateatralnej, nazywają tendencje i kierunki cywilizacyjnego rozwoju, wskazują na zagrożenia, ale i nieznane wcześniej możliwości, jakie przed współczesnym człowiekiem otwierają innowacyjne technologie. Ta idea jest realizowana nie tylko poprzez spektakle, ale i multidyscyplinarne działania kontekstowe, które przekształcają rzeszowski festiwal w platformę wymiany idei i światopoglądów – miejsce artystycznego fermentu i społecznej debaty, integrujące różne środowiska otwarte na zmiany i gotowe przyjąć wyzwania współczesności – mówi o idei festiwali Joanna Puzyna-Chojka, dyrektor programowy.

W tym roku w konkursie weźmie udział siedem spektakli: Narodowy Stary Teatr  w Krakowie zaprezentuje spektakl „Wróg ludu” według Henryka Ibsena, w reżyserii Jana Klaty; Teatr Polski w Bielsku-Białej – „Nocami i dniami będę tęsknić za tobą” Zuzanny Boćko i Szymona Bogacza wg „Nocy i dni” Marii Dąbrowskiej, w reżyserii Julii Mark; CSW Zachęta z Warszawy – „Orestes” Eurypidesa w reżyserii Michała Zadary; Teatr Polski im. H. Konieczki w Bydgoszczy – „Krew na kocim gardle” Rainera Wernera Fassbindera w reżyserii Anji Suša; Teatr im. Wandy Siemaszkowej z Rzeszowa – „Pogorzelisko” W. Mouawada w reżyserii Cezarego Ibera; Teatr im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu – „Być jak dr Strangelove” Jarosława Murawskiego w reżyserii Marcina Libera.

Ostatni spektakl biorący udział w konkursie zostanie wystawiony w piątek, 25 listopada i będzie to spektakl Teatru im. Stefana Jaracza w Łodzi „Czekając na Godota” Samuela Becketta w reżyserii Michała Borczucha.

Ciekawie zapowiadają się również spektakle pozakonkursowe. Będą to „Beksiński. Obraz bez tytułu” Jerzego Satanowskiego (Teatr im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie), „Śmierć siedzi na gruszy i się nie ruszy” (reż. Kuba Falkowski, Teatr im. S. Jaracza w Łodzi), „Macabra Dolorosa, albo rewia DADA w czternastu piosenkach z monologami” (reż. Paweł Szarek Teatr Nowy z Krakowa) oraz „Jednak Płatonow wg Antoniego Czechowa” (reż. Paweł Miśkiewicz, PWST im. L. Solskiego z Krakowa).

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy