Trzy rzeszowskie teatry oraz Filharmonia Podkarpacka im. A. Malawskiego przygotowały specjalny program sylwestrowy. Teatr Przedmieście wystawi „Dybuka Rzeszowskiego”, Teatr Bo Tak – „Seks dla opornych”, zaś w Siemaszce zobaczymy „Kolację dla głupca”. Z kolei filharmonia przygotowała koncert z najpiękniejszymi melodiami z filmów, baletów, operetek i musicali.
„Dybuk Rzeszowski” i lampka szampana w Teatrze Przedmieście
W sylwestrowy wieczór Teatr Przedmieście zaprasza na spektakl „Dybuk Rzeszowski” wg dramatu Szymona An-skiego. Aktorzy wspólnie z widzami wyruszają w niezwykłą podróż w poszukiwaniu nieistniejącego świata chasydzkich śpiewów, gwaru jidysz i tajemniczego świata mistyki żydowskiej. Krok po kroku próbują odszukać cienie na murach rzeszowskich synagog i wsłuchać się w szepty kamienic przy ulicach Joselewicza, Tannenbauma, Bluma… „Dybuk Rzeszowski” to próba zmierzenia się z legendarnym żydowskim dramatem napisanym przez Szymona An-skiego. Tytułowy „dybuk” to zjawisko zawładnięcia ciałem żywego człowieka przez ducha zmarłej osoby. Dybukiem nazywa się też samego ducha, duszę zmarłego, która nie może zaznać spoczynku z powodu popełnionych grzechów i szuka osoby żyjącej, aby wtargnąć w jej ciało.
Po spektaklu odbędzie się poczęstunek i liczne atrakcje, a o północy będzie toast lampką szampana i życzenia noworoczne.
"Dybuk Rzeszowski" będzie można zobaczyć także w spektaklu noworocznym z lampką szampana: 1 stycznia 2018 o godz. 19.
Sylwester w Teatr im. Wandy Siemaszkowej z „Kolacją dla głupca”!
W sylwestrowy wieczór teatr zaprasza na dwa przedstawienia „Kolacji dla głupca” – o godz. 18.00 i 21.00. To jedna z najbardziej popularnych komedii światowego teatru. Jej bohater, bogaty, francuski wydawca Pierre Brochant co tydzień organizuje dla przyjaciół „kolację dla głupca” – kto przyprowadzi największego nieudacznika i idiotę, zapewniając towarzystwu najwięcej rozrywki, wygrywa. Pierre także ma swojego „zawodnika” i Françoisa Pignona . Spotkanie z nim przynosi mu jednak wiele niespodzianek. Bilety na spektakl o godz. 18.00 kosztują: 80 zł (parter) i 60 zł (balkon), o 21.00 zaś 100 zł (parter) i 80 zł (balkon). W cenie biletu przewidziana jest lampka szampana i słodki poczęstunek.
„Seks dla opornych” w Teatrze Bo Tak
W Teatrze Bo Tak widzowie dorośli będą mogli zobaczyć „Seks dla opornych” o godz. 18.45 i godz. 22. Alice i Henry, małżeństwo z 25 letnim stażem, spędzają weekend w najmodniejszym hotelu w mieście, aby tam przy pomocy poradnika "Seks dla opornych" ożywić swoje życie intymne i odnaleźć dawną namiętność. Czy ta terapia przyniesie oczekiwane rezultaty i pokona rutynę w ich małżeństwie, czy raczej spowoduje jeszcze większy żal i rozczarowanie, a może pozwoli docenić to co w związku dwojga ludzi najważniejsze – bliskość, zaufanie i poczucie bezpieczeństwa?
"Seks dla opornych" to komedia, pełna trafnych spostrzeżeń o kobiecych i męskich pragnieniach, wyobrażeniach i punktach widzenia, które rozmijają się pokazując dobitnie, że kobiety są z Wenus, a mężczyźni z Marsa.
Filharmonia zaprasza do tańca
Filharmonia Podkarpacka im. A. Malawskiego w Rzeszowie zaprasza na koncert sylwestrowy „Zaproszenie do tańca”, który rozpocznie się o godz. 18. Publiczność usłyszy utwory w wykonaniu Katarzyny Hołysz: St. Moniuszko – Uwertura do opery „Hrabina”, E. Kalman – Czardasz Sylvii z operetki „Księżniczka czardasza”, C. M. von Weber – Zaproszenie do tańca, F. Lehar – Moje usta całują tak gorąco z operetki „Giuditta”, W. Kilar – Polonez z filmu "Pan Tadeusz" i Walc z filmu "Trędowata" , A. Ponchielli – Taniec godzin z opery "La Gioconda" , P. Czajkowski – Uwertura miniaturowa z baletu „Dziadek do orzechów”, A. Dvorák – III część z Symfonii G – dur op. 88, F. Loewe – Dancing all the night z musicalu "My fair Lady", G. Gershwin – Summertime, L. Bernstein – I feel pretty z musicalu „West side story”
Przed rzeszowską publicznością zaprezentuje się Katarzyna Hołysz, absolwentka (2003 r.) poznańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Krystyny Pakulskiej. Studia uwieńczyła autorskim przedsięwzięciem w postaci przetłumaczenia libretta i występu w partii Madame w polskiej prapremierze opery Francisa Poulenca Głos człowieczy. Początkowo Katarzyna Hołysz występowała w repertuarze mezzo-sopranowym, prezentując się na polskich i niemieckich scenach operowych, ale w miarę dojrzewania głosu i rozwijania możliwości wokalnych artystka zaczęła sięgać po partie sopranowe, które obecnie stanowią trzon jej repertuaru, a przez krytyków uznana została za jeden z bardzo niewielu w naszym kraju autentycznych sopranów dramatycznych.
Orkiestra symfoniczna Filharmonii Podkarpackiej wystąpi pod batutą Włocha Massimiliano Caldi, który wyróżnia się doskonałym przygotowaniem zawodowym oraz przejrzystym i linearnym stylem dyrygowania. W maju 2017 r. dyrygował Symfonią Beethovena na Międzynarodowym Festiwalu w Łańcucie.
Ten sam program publiczność usłyszy w koncercie noworocznym 1 stycznia o godz. 18.