Za nami piąty miesiąc budowy nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic. Co wykonawcy inwestycji udało się zrobić w listopadzie oraz co planuje w grudniu?
Od listopada rady budowy z udziałem strony społecznej odbywają się dwa razy w miesiącu. Podczas trzeciego i czwartego spotkania przedstawiciele partnera prywatnego, miasta i mieszkańcy koncentrowali się głównie na tematyce związanej z aktualną organizacją ruchu.
Od 18 listopada obowiązuje kolejny etap czasowej organizacji ruchu. Dodatkowe zamknięcia oraz zwężenia pasów jezdni pojawiły się na ul. Meissnera oraz ul. Młyńskiej. Zmiany te obowiązują wraz z organizacją ruchu wprowadzoną 21 października.
W ostatnim tygodniu listopada na plac budowy wjechała głębiarka „Lucjan”. Oznacza to powrót do głębienia ścian szczelinowych oraz budowy podziemnego przystanku przy rondzie Polsadu.
Jakie prace planowane są na grudzień?
W grudniu wykonawca skupia się na budowie tunelu, a dokładnie na budowie stacji „Rondo Polsad”u. Rozpocznie również prace na rondzie Młyńskim, w tym budowę platform roboczych dla stacji „Rondo Młyńskie”, budowę wyjść ze stacji oraz komory rozjazdowej dla premetra – w zakresie ścian szczelinowych.
Najbardziej wymagającym fragmentem inwestycji jest odcinek między rondami Młyńskim a Barei, gdzie powstaje tunel tramwajowy. Aby go zrealizować, konieczne jest przesunięcie 400-metrowego podziemnego odcinka Sudołu Dominikańskiego, który obecnie przebiega w pasie oddzielającym jezdnie ul. Młyńskiej między rondem Młyńskim a ul. Miechowity. W grudniu będą realizowane prace związane z budową nowego kanału Sudołu Dominikańskiego.
Kontynuowana będzie również przebudowa sieci kanalizacji sanitarnych, deszczowych, wodociągowych, telekomunikacyjnych oraz kabli energetycznych