Na odcinku S19 od węzła Sokołów Małopolski Północ do węzła Sokołów Małopolski zmieniona została organizacja ruchu. Od kilku dni obowiązuje tam ruch dwukierunkowy, po jednym pasie ruchu w każdym kierunku, bez pasów do wyprzedzania. Docelowo, takie zmiany obowiązywać będą na całym przebudowywanym odcinku drogi ekspresowej S19 między węzłami Sokołów Małopolski Północ a Jasionka.
Odcinek, na którym zmieniana będzie organizacja ruchu, został podzielony na trzy etapy:
- Etap 1 – 25 września wdrożenie czasowej organizacji ruchu na odcinku od węzła Sokołów Młp. Północ do węzła Sokołów Małopolski,
- Etap 2 – 2 października wdrożenie czasowej organizacji ruchu na odcinku od km ok 461+083 (miejscowość Stobierna – istniejący odcinek o przekroju docelowym 2×2) do węzła Jasionka,
- Etap 3 – 14 października wdrożenie czasowej organizacji ruchu na odcinku od węzła Sokołów Młp. do km ok 460 +340 (m. Stobierna – istniejący odcinek o przekroju docelowym 2×2).
Pomiędzy wdrażaniem poszczególnych etapów czasowej organizacji ruchu, prowadzone będą prace przygotowawcze, zabezpieczające oraz rozbiórkowe istniejącej stałej organizacji ruchu. W związku z tym jest apel do kierowców o zachowanie ostrożności i zwracanie uwagi na oznakowanie.
Rozbudowa S19 w sąsiedztwie Rzeszowa
Aktualnie S19 na tym odcinku posiada trzypasową jezdnię w układzie 2+1, bez pasa rozdziału kierunków jazdy. Po rozbudowie droga będzie posiadała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pas awaryjny o szerokości 2,5 m oraz pobocza. Docelowa nośność to 11,5 t/oś. Inwestycja będzie realizowana na terenie powiatu rzeszowskiego (gmina Sokołów Małopolski i gmina Trzebownisko) i łańcuckiego (gmina Czarna), w bezpośrednim sąsiedztwie już istniejącej, pierwszej jezdni drogi ekspresowej. Na początkowym odcinku po zachodniej stronie, a od Stobiernej do Jasionki po wschodniej.
Zakres prac w ramach rozbudowy S19 obejmie także dostosowanie istniejących obiektów inżynierskich, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD) i ochrony środowiska. Przebudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, cieki wodne oraz infrastruktura techniczna. Węzły Sokołów Małopolski Północ, Sokołów Małopolski i Jasionka, które posiadają pełny, docelowy przekrój dwujezdniowy, nie będą wymagały rozbudowy. Łączna długość planowanych do rozbudowy odcinków drogi wynosi ok. 13,8 km.
W ramach inwestycji powstaną nowe obiekty inżynierskie, w tym estakada o długości 155,6 m w miejscowości Nienadówka, dwa wiadukty (w tym jeden z funkcją przejścia dla zwierząt średnich) oraz dwa przejazdy gospodarcze.