Strona główna>Biznes>Dobra agencja SEM? Oznacza to, że masz do dyspozycji ze specjalistami
Biznes
Dobra agencja SEM? Oznacza to, że masz do dyspozycji ze specjalistami
Artykuł sponsorowany
Dodano: 31.03.2025
Udostępnij
W teorii możesz „ogarnąć” marketing internetowy firmy samodzielnie. W praktyce – jest to wyzwanie, któremu mogą podołać jedynie specjaliści. Tacy, którzy skupią się na tym, by Twoja oferta dotarła do jak największej liczby zainteresowanych klientów, i pomogą Ci sprzedawać. Pytanie jednak, jak wybrać partnera, z którym osiągniesz takie efekty? Dowiesz się, czym wyróżnia się dobra agencja SEM.
SEM – co to jest?
Czym w ogóle jest agencja SEM? Pod samym skrótem kryje się określenie „Search Engines Marketing”, czyli marketing w wyszukiwarkach. W praktyce oznacza to wszelkie działania, dzięki którym Twoja strona staje się lepiej widoczna w Internecie, a co za tym idzie – trafią do Ciebie kolejni nowi klienci.
Agencja SEO/SEM najczęściej zapewnia szeroką, kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Możesz liczyć na to, że zajmie się:
pozycjonowaniem strony – działaniami, dzięki którym Twoją stronę będzie lepiej widać w wynikach Google;
reklamą internetową – płatną promocją odbywającą się np. za pośrednictwem linków sponsorowanych albo banerów wyświetlających się potencjalnym klientom na stronach, które odwiedzają.
Połączenie obu tych elementów pozwoli osiągnąć efekt synergii, a zatem sprawi, że:
dzięki reklamom Google Ads w krótkim czasie zaczniesz odbierać pierwsze telefony z zapytaniami ofertowymi;
dzięki SEO w długofalowej perspektywie ograniczysz koszty pozyskania klientów i wypracujesz silniejszą pozycję w branży.
Stanie się tak oczywiście pod warunkiem, że dokonasz wyboru rzetelnej agencji SEM.
Wybór agencji SEM – na co zwrócić uwagę?
Dobra agencja SEM, czyli jaka? Odpowiedź na to pytanie jest złożona, bo o skuteczności nie decyduje jedna konkretna cecha – jak np. cena usług. Zobacz więc, na co warto zwrócić uwagę.
Postaw na agencję SEM, która zapewnia indywidualne rozwiązania zamiast gotowych pakietów
W teorii gotowe pakiety usług są prostsze. Z góry wiesz, ile zapłacisz za współpracę, więc łatwo jest Ci wpisać wydatek w koszty. W praktyce – specyfika działania każdej firmy jest inna. A to oznacza, że nie da się wrzucić konkretnego podmiotu w sztywne ramki i założyć, że one się po prostu dopasują.
– Każda firma działa na swoich zasadach, a jej unikalne uwarunkowania wymagają precyzyjnego dopasowania strategii marketingowej. W końcu inne potrzeby ma mały, lokalny biznes, który dopiero startuje, a inne duży gracz o dość dobrze ugruntowanej pozycji na rynku – wyjaśnia ekspert Agencji ECHO, która specjalizuje się w marketingu internetowym ukierunkowanym na potęgowaniu sprzedaży. – To powód, dla którego dobra agencja SEM powinna przygotować wycenę usług po choć wstępnym zapoznaniem się ze specyfiką biznesu przyszłego klienta. To uczciwsze podejście, które procentuje lepszymi efektami wypracowanymi w trakcie współpracy – dodaje.
Wybierz agencję SEO/SEM, która koncentruje się na Twojej sprzedaży, a nie na wirtualnych raportach
Wielu przedsiębiorców, którzy współpracowali z agencją SEM, odbiło się o skomplikowane raporty mające prezentować wyniki podjętych działań. „Na papierze” słupki i liczby rosły, ale w rzeczywistości telefon w firmie milczał, a nowi klienci nie pojawiali się. Tak dzieje się, gdy agencja SEM koncentruje się na abstrakcyjnych danych, a nie na realnych, namacalnych efektach.
Przy wyborze agencji SEM zwróć zatem uwagę na to, czy rozmowa kieruje się w stronę Twoich celów sprzedaży, czy np. tajemniczych „większych zasięgów”. Owszem, zasięgi są ważne, ale to nie cel sam w sobie, a droga do przyciągnięcia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży.
Działania marketingowe mają prowadzić do pozyskiwania klientów, a nie do „zwiększania zasięgów”. Dlatego rozmowa z agencją SEM powinna się „kręcić” wokół Twojej sprzedaży, a nie abstrakcyjnych danych wirtualnych.
Postaw na agencję SEO/SEM, w której będziesz pracować z zespołem specjalistów
Działania, które podejmuje agencja SEM, są bardziej złożone i czasochłonne, niż może się wydawać. Analiza techniczna, przygotowanie treści pod pozycjonowanie, stworzenie content planów, zaprojektowanie strony zgodnej z UX, skonfigurowanie i poprowadzenie kampanii Ads… jeśli tym wszystkim miałaby się zająć jedna osoba, efekty byłyby raczej niesatysfakcjonujące. Dlatego upewnij się, że nad Twoją sprzedażą będzie pracować szerszy zespół – to przyspieszy uzyskanie pożądanych rezultatów.
Wybierz partnera, który wie, jak dobrze wykorzystać Twój budżet
Współpraca z agencją SEM oznacza koszty, jednak dobry partner pomoże Ci je przekuć na mierzalne zyski, z szacunkiem dla Twojego budżetu. Zwróć uwagę na to, czy firma, z którą chcesz podjąć współpracę, jest gotowa wskazać narzędzia, które warto wykorzystać w pierwszej kolejności oraz te do odłożenia na później, żeby nie „drenować Twojej kieszeni”.
Koniecznie sprawdź również doświadczenie agencji SEM (podparte wynikami), a także na ogólną atmosferę współpracy – w tym szybkość odpowiadania na zapytania, itp. Dzięki temu będzie Ci łatwiej wybrać partnera, z którym osiągniesz więcej.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.