Reklama

Biznes

Dobra agencja SEM? Oznacza to, że masz do dyspozycji ze specjalistami

Artykuł sponsorowany
Dodano: 31.03.2025
Businessman,Is,Thinking,And,Making,Choices,Between,Right,And,Wrong
Share
Udostępnij

W teorii możesz „ogarnąć” marketing internetowy firmy samodzielnie. W praktyce – jest to wyzwanie, któremu mogą podołać jedynie specjaliści. Tacy, którzy skupią się na tym, by Twoja oferta dotarła do jak największej liczby zainteresowanych klientów, i pomogą Ci sprzedawać. Pytanie jednak, jak wybrać partnera, z którym osiągniesz takie efekty? Dowiesz się, czym wyróżnia się dobra agencja SEM.

SEM – co to jest?

Czym w ogóle jest agencja SEM? Pod samym skrótem kryje się określenie „Search Engines Marketing”, czyli marketing w wyszukiwarkach. W praktyce oznacza to wszelkie działania, dzięki którym Twoja strona staje się lepiej widoczna w Internecie, a co za tym idzie – trafią do Ciebie kolejni nowi klienci.

Agencja SEO/SEM najczęściej zapewnia szeroką, kompleksową obsługę z zakresu marketingu online. Możesz liczyć na to, że zajmie się:

  • pozycjonowaniem strony – działaniami, dzięki którym Twoją stronę będzie lepiej widać w wynikach Google;
  • reklamą internetową – płatną promocją odbywającą się np. za pośrednictwem linków sponsorowanych albo banerów wyświetlających się potencjalnym klientom na stronach, które odwiedzają.

Połączenie obu tych elementów pozwoli osiągnąć efekt synergii, a zatem sprawi, że:

  • dzięki reklamom Google Ads w krótkim czasie zaczniesz odbierać pierwsze telefony z zapytaniami ofertowymi;
  • dzięki SEO w długofalowej perspektywie ograniczysz koszty pozyskania klientów i wypracujesz silniejszą pozycję w branży.

Stanie się tak oczywiście pod warunkiem, że dokonasz wyboru rzetelnej agencji SEM.

Wybór agencji SEM – na co zwrócić uwagę?

Dobra agencja SEM, czyli jaka? Odpowiedź na to pytanie jest złożona, bo o skuteczności nie decyduje jedna konkretna cecha – jak np. cena usług. Zobacz więc, na co warto zwrócić uwagę.

Postaw na agencję SEM, która zapewnia indywidualne rozwiązania zamiast gotowych pakietów

W teorii gotowe pakiety usług są prostsze. Z góry wiesz, ile zapłacisz za współpracę, więc łatwo jest Ci wpisać wydatek w koszty. W praktyce – specyfika działania każdej firmy jest inna. A to oznacza, że nie da się wrzucić konkretnego podmiotu w sztywne ramki i założyć, że one się po prostu dopasują.

Każda firma działa na swoich zasadach, a jej unikalne uwarunkowania wymagają precyzyjnego dopasowania strategii marketingowej. W końcu inne potrzeby ma mały, lokalny biznes, który dopiero startuje, a inne duży gracz o dość dobrze ugruntowanej pozycji na rynku – wyjaśnia ekspert Agencji ECHO, która specjalizuje się w marketingu internetowym ukierunkowanym na potęgowaniu sprzedaży. – To powód, dla którego dobra agencja SEM powinna przygotować wycenę usług po choć wstępnym zapoznaniem się ze specyfiką biznesu przyszłego klienta. To uczciwsze podejście, które procentuje lepszymi efektami wypracowanymi w trakcie współpracy – dodaje.

Wybierz agencję SEO/SEM, która koncentruje się na Twojej sprzedaży, a nie na wirtualnych raportach

Wielu przedsiębiorców, którzy współpracowali z agencją SEM, odbiło się o skomplikowane raporty mające prezentować wyniki podjętych działań. „Na papierze” słupki i liczby rosły, ale w rzeczywistości telefon w firmie milczał, a nowi klienci nie pojawiali się. Tak dzieje się, gdy agencja SEM koncentruje się na abstrakcyjnych danych, a nie na realnych, namacalnych efektach.

Przy wyborze agencji SEM zwróć zatem uwagę na to, czy rozmowa kieruje się w stronę Twoich celów sprzedaży, czy np. tajemniczych „większych zasięgów”. Owszem, zasięgi są ważne, ale to nie cel sam w sobie, a droga do przyciągnięcia nowych klientów i zwiększenia sprzedaży.

Działania marketingowe mają prowadzić do pozyskiwania klientów, a nie do „zwiększania zasięgów”. Dlatego rozmowa z agencją SEM powinna się „kręcić” wokół Twojej sprzedaży, a nie abstrakcyjnych danych wirtualnych. 

Postaw na agencję SEO/SEM, w której będziesz pracować z zespołem specjalistów

Działania, które podejmuje agencja SEM, są bardziej złożone i czasochłonne, niż może się wydawać. Analiza techniczna, przygotowanie treści pod pozycjonowanie, stworzenie content planów, zaprojektowanie strony zgodnej z UX, skonfigurowanie i poprowadzenie kampanii Ads… jeśli tym wszystkim miałaby się zająć jedna osoba, efekty byłyby raczej niesatysfakcjonujące. Dlatego upewnij się, że nad Twoją sprzedażą będzie pracować szerszy zespół – to przyspieszy uzyskanie pożądanych rezultatów.

Wybierz partnera, który wie, jak dobrze wykorzystać Twój budżet

Współpraca z agencją SEM oznacza koszty, jednak dobry partner pomoże Ci je przekuć na mierzalne zyski, z szacunkiem dla Twojego budżetu. Zwróć uwagę na to, czy firma, z którą chcesz podjąć współpracę, jest gotowa wskazać narzędzia, które warto wykorzystać w pierwszej kolejności oraz te do odłożenia na później, żeby nie „drenować Twojej kieszeni”.

Koniecznie sprawdź również doświadczenie agencji SEM (podparte wynikami), a także na ogólną atmosferę współpracy – w tym szybkość odpowiadania na zapytania, itp. Dzięki temu będzie Ci łatwiej wybrać partnera, z którym osiągniesz więcej.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy