Jeśli zamierzasz zainwestować w reklamę, która może być oglądana przez tysiące, setki tysięcy lub wręcz miliony osób, to z całą pewnością chcesz, aby spełniała swoje zadanie. Oto garść wskazówek dotyczących projektowania billboardów, które sprawią, że Twój billboard będzie jeszcze bardziej skuteczny i bardziej przyciągający wzrok. Więcej na temat tablic reklamowych dowiesz się z tego miejsca: https://www.znajdzreklame.pl/tablice-reklamowe.
Opowiedz (krótką) historię…
Udane billboardy zabierają widzów w podróż… nawet jeśli ta podróż jest cztero sekundowym spojrzeniem nad kierownicą. Większość projektów billboardów opowiada historię za pomocą obrazów i ewentualnie tekstu. W rzeczywistości większość kierowców przestaje czytać po kilku słowach. Użyj billboardu, aby przekazać istotę pomysłu lub kampanii, zamiast opisywać go tekstem.
Uczyń to odważnym i prostym.
Kierowcy lub przechodnie mają tylko kilka sekund, aby rzucić okiem na reklamę billboardową. Aby dotrzeć do jak największej liczby widzów (i potencjalnych klientów), postaraj się, aby projekt billboardu był prosty. W końcu niektórzy ludzie mogą jechać przy twoim billboardzie z prędkością 120 km na godzinę. Używaj dużych, pogrubionych czcionek na kontrastujących kolorach tła i unikaj wąskich czcionek skryptowych. Wybierz też kolory, które wyróżniają się dla widzów. Jeśli Twój billboard znajduje się na obszarze wiejskim, unikaj zieleni, błękitu i brązu.
Rozważ jego lokalizację.
Nie pochodzę z Warszawy, ale jestem tu wystarczająco długo, by wytworzyć pewne poczucie dumy. Tak więc, kiedy przechodzę obok billboardów, które żartują z metra lub ruchu ulicznego, zwracam na nie uwagę. Dobrze zaprojektowane billboardy odzwierciedlają ich lokalizację. Korzystają z drużyn sportowych, pseudonimów, niuansów lub żartów wewnętrznych związanych z obszarem. To może sprawić, że billboard (i marka) będzie bardziej wrażliwy na tych, którzy go zobaczą.
Spraw, by był interaktywny.
W zależności od lokalizacji billboardu możesz być w stanie zaprojektować go tak, aby współdziałał z otaczającym go środowiskiem. Ta strategia sprawi, że Twoja reklama będzie wyróżniać się w hałasie i przyciągać uwagę przechodniów (o czym powiemy więcej w następnej sekcji). Spójrz np. na billboard od firmy Panasonic, który wchodzi w interakcje z otaczającymi go przewodami. Nawet jeśli Twojego billboardu nie ma w mieście, istnieją sposoby na wykorzystanie otaczającego go środowiska. Drugi przykład – billboard autorstwa Koleston Naturals wykorzystał słońce do „kolorowania” włosów w reklamie.
Niech to będzie niezapomniane.
Reklama musi być kreatywna, żeby wyróżniać się wśród zgiełku regularnych dojazdów (lub monotonii długiej podróży). Twój billboard nie powinien być inny. Twój billboard musi opowiadać historię i/lub udostępniać wezwanie do działania w sposób interesujący i zapadający w pamięć. Niezależnie od tego, czy odwołujesz się do humoru, gniewu, empatii, czy sprytu, użyj emocjonalnych taktyk marketingowych w swoim projekcie billboardu, aby ten był niezapomniany. Spójrz na ciekawe przykłady przyciągających wzrok, kreatywnych billboardów – znajdziesz je na stronie Znajdzreklame.pl.