Pozycjonowanie to zgodnie z przyjętą definicją różnorodne działania marketingowe mające na celu kształtowanie wizerunku firmy w taki sposób, aby przyciągała ona jak największą liczbę użytkowników. Do najczęściej spotykanych zaliczyć możemy pozycjonowanie stron. Na czym polega oraz jak pozycjonować stronę? Odpowiadamy.
Pozycjonowanie strony – na czym polega?
Pozycjonowanie strony w ujęciu ogólnym polega na zmianie zawartości witryny z zastosowaniem odpowiednich praktyk po to, aby była ona jak najbardziej przyjazna względem wyszukiwarek. Jej obecność w najwyższych wynikach wyszukiwania organicznego zapewni popularność i rozpoznawalność strony w sposób naturalny, a więc bardzo pożądany zarówno przez użytkowników jak i przedsiębiorców.
Pozycjonowanie to proces dość złożony, który wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu marketingu.
Niektórzy przedsiębiorcy decydują się więc na samodzielne wykonanie pozycjonowania a inni zlecają to zadanie w ręce firm zewnętrznych.
Pozycjonowanie stron (inaczej nazywane SEO) pozwala wygenerować większy ruch na stronie oraz wpływa korzystnie na wyświetlanie stron w popularnych wyszukiwarkach internetowych.
Dzięki pozycjonowaniu możesz uzyskać wiele korzyści, takich jak między innymi:
• pozyskiwanie nowych klientów,
• wzrost konkurencyjności firmy na rynku,
• optymalizacja strony, dopasowanie do najnowszych standardów,
• wzrost popularności marki,
• wzrost sprzedaży.
Jakie są zalety wykorzystania możliwości pozycjonowania?
Dzięki pozycjonowaniu stron użytkownicy korzystający z wyszukiwarek internetowych po w pisaniu danego hasła mogą trafić na Twoją stronę. Wykorzystując nieograniczone możliwości optymalizacji możemy ułatwić osobom zainteresowanym dotarcie do Twoich treści. Za wszystkie te kwestie odpowiada właśnie profesjonalne pozycjonowanie.
Za te kwestie odpowiadają tendencje użytkowników. Większość z nich decyduje się wybrać pierwsze pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak proces ten można kontrolować decydując się na profesjonalne pozycjonowanie. Strony ocenione przez roboty Google jako najbardziej odpowiednie względem treści i umieszczonych słów kluczowych pojawią się najwyżej jako najbardziej przydatne dla użytkowników.
Algorytmy Google sprawdzają każdą stronę pod względem wielu istotnych dla nich kwestii, dlatego też warto tworzyć strony i treści wartościowe dla użytkownika, zawierające określone słowa i frazy kluczowe czy informacje, które warto wykorzystać. Jeśli nie mamy doświadczenia w tych kwestiach zdecydowanie lepiej zdać się na pomoc wybranej firmy zewnętrznej, która przeprowadzi cały proces pozycjonowania i optymalizacji.
Proces ten wymaga czasu, jednak pierwsze widoczne efekty rekompensują potencjalny czas oczekiwania.
Pozycjonowanie – o czym jeszcze warto pamiętać?
Decydując się na pozycjonowanie strony warto w pierwszej kolejności określić specyfikę witryny, określić grupę docelową użytkowników oraz ocenić stronę pod kątem ewentualnych ulepszeń widoczności.
Za wszystkie te kwestie odpowiada audyt SEO, który wykorzystywany jest na samym początku pracy nad stroną.
Kolejnym etapem jest dobór słów i fraz kluczowych oraz optymalizacja strony i jej kodu – aby był on bardziej przyjazny dla wyszukiwarek i użytkownika.
Działania te obejmują również optymalizację adresów URL i wiele innych działań.
Dlatego też jeśli zależy nam na miarodajnych wynikach pozycjonowania warto zdecydować się na pomoc firmy zewnętrznej, która specjalizuje się w tego typu działaniach