Reklama

Biznes

Powody dla których warto wykorzystać potencjał internetu przy sprzedaży usług i produktów

Materiał Partnera
Dodano: 05.01.2022
58878_zdj-resizer-750
Share
Udostępnij
Jeśli nadal nie wykorzystujesz internetu, by zwiększyć sprzedaż swoich usług i produktów, powinieneś to zrobić jak najszybciej – specjaliści często podkreślają zasadność takiego przekazu. Ale jakie korzyści rzeczywiście wiążą się z prowadzeniem firmowej strony internetowej lub sklepu online? Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, koniecznie sprawdź nasz artykuł.
 

W internecie Twoja firma może działać 24/7

Decyzje zakupowe nie zawsze są podejmowane między 9 a 18. Klienci mogą chcieć zapoznać się z Twoją ofertą również w innych godzinach lub po prostu kupić produkt/usługę w weekend. Być może z racji profilu działalności Twojej firmy przyszła strona nie będzie umożliwiać natychmiastowego zakupu, a jedynie zadanie pytania lub wypełnienie formularza z prośbą o kontakt. Ważne jest jednak to, że dajesz klientowi okazję do zrobienia pierwszego kroku, który zbliży go do wyboru Twojej oferty.
 

Twoi przyszli klienci wcale nie muszą mieszkać w tym samym mieście co Ty

Można wyróżnić biznesy typowo lokalne, dla których targetem są osoby zamieszkujące to samo miasto. Do tej grupy zaliczymy np. restauracje czy salony fryzjerskie. Istnieje jednak wiele branż, które ze swoim produktem mogą wyjść poza lokalne granice i zaistnieć w świadomości klientów pochodzących z różnych części Polski, a nawet spoza kraju. Bez swojej strony internetowej pozbawiasz się szans na dotarcie do takiej grupy odbiorców. A co z firmami, które chcą zareklamować się wśród tzw. lokalsów? W tym przypadku działalność w sieci również okaże się korzystna.
 

Daj się zauważyć osobom w pobliżu

Co robią ludzie, którzy są zainteresowani znalezieniem produktu lub usługi? Statystyki potwierdzają, że w takiej sytuacji 6 na 10 osób szuka informacji w internecie. Nawet jeśli taki potencjalny klient woli osobiście odwiedzić sklep, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twój biznes zauważy właśnie na etapie takiego researchu. Widoczność w sieci może więc oznaczać, że więcej osób odwiedzi Cię w stacjonarnej siedzibie.
 

Nawiąż kontakt ze swoimi odbiorcą

Co klienci myślą o Twojej firmie? Co doceniają, a co uważają za warte zmiany? Nie dowiesz się żadnej z tych rzeczy, jeśli nie dasz odbiorcom przestrzeni do oceniania Twojego biznesu. W tym celu warto wykorzystać wizytówkę firmy w Google Moja Firma. Z jej pomocą:
1. zadbasz o gromadzenie opinii i będziesz mógł się do nich odnieść;
2. zwiększysz wiarygodność swojej marki i podkreślisz wizerunek rzetelnego przedsiębiorstwa;
3. poinformujesz odbiorców o swoich danych kontaktowych, godzinach otwarcia itp.;
4. pochwalisz się pozytywnymi opiniami przed światem.
 

Dzięki działalności w sieci zyskasz możliwości marketingowe, które do tej pory nie były dla Ciebie dostępne

Firmowa witryna pozwala Ci w zupełnie nowy sposób wypromować swoje produkty. Jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych metod na zwiększenie widoczności w sieci jest pozycjonowanie stron internetowych. Takie działania sprawią, że po wpisaniu przez klienta w wyszukiwarkę konkretnych fraz, na liście wyników zauważy właśnie Twoją firmę. Nie jest sekretem to, że im wyżej w wynikach wyszukiwania się znajdujesz, tym większe budzisz zaufanie wśród internautów. Poza tym pozycjonowanie sklepów internetowych zwiększa ruch z wyszukiwarki, a to wpływa na wzrost współczynnika konwersji, a więc na zwiększenie Twojej sprzedaży.
 

Co jeszcze możesz zrobić?

To jednak nie koniec możliwości marketingowych, które stoją przed Tobą otworem. Oprócz pozycjonowania strony www możesz zainwestować w takie rozwiązania jak e-mail marketing czy promocja w social mediach (np. Facebook Ads). Jeśli zależy Ci na stosunkowo szybkim wypromowaniu swojego przedsiębiorstwa w wyszukiwarce Google, koniecznie zwróć uwagę na możliwości, jakie daje reklama Google Ads. Jak widać marketing internetowy to moc różnorodnych rozwiązań, które są poza zasięgiem przedsiębiorstw, ograniczających swoją działalność do stacjonarnej siedziby. Już sam fakt założenia strony i wypozycjonowania jej na odpowiednie frazy sprawia, że zostawiasz takie firmy daleko w tyle.
 
Artykuł powstał we współpracy z Agencją SEO i SEM Internetica

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy