Wysoka pozycja firmowej strony www w wynikach wyszukiwania to jeden z kluczowych elementów promocji w sieci. Skuteczne pozycjonowanie pozwala zdobywać nowych klientów, wyprzedzać konkurencję i pomnażać przychody przedsiębiorstwa. Aby jednak cieszyć się efektami działań SEO, niezbędna jest odpowiednia strategia kampanii. Pozycjonowanie strony firmy nie może być postrzegane wyłącznie przez pryzmat optymalizacji lub link buildingu. Co zatem warto wziąć pod uwagę, chcąc wypromować stronę w Google?
Analiza branży i działań konkurencji
Pierwszym krokiem do skutecznego pozycjonowania jest oczywiście kompleksowe badanie środowiska biznesowego, ze szczególnym uwzględnieniem branży oraz opisujących ją w internecie słów kluczowych. Inny ważny element to analiza działań konkurencji zajmującej topowe pozycje w wynikach wyszukiwania. Szczególną uwagę należy zwracać na elementy wspólne, charakterystyczne dla stron z TOP10, np. długość opisów, wybrane słowa kluczowe i common words czy formatowanie treści. To one mogą wpływać na wysoką pozycję w Google, dlatego chcąc zbudować widoczność serwisu, warto uwzględnić je w swojej strategii SEO.
Scenariusz pozycjonowania dopasowany do celów marki
Bardzo ważne jest to, by pozycjonowanie strony firmy (https://www.grupa-tense.pl/) prowadzić w oparciu o aktualną optymalizację serwisu, uwzględniając już wykonane działania (lub ich brak). Weryfikacji podlegać powinny takie elementy jak:
• aktualna pozycja w wynikach wyszukiwania,
• ruch generowany przez poszczególne podstrony w serwisie,
• współczynnik konwersji,
• jakość oraz ilość treści,
• backlinki kierujące do stron serwisu.
Na podstawie szczegółowej analizy specjaliści SEO określają zakres oraz kolejność wykonywanych działań, uwzględniając cele biznesowe firmy oraz optymalizację już wykonanych działań.
Content marketing, link building, a może jedno i drugie?
Błędem jest zakładanie, że sukces w pozycjonowaniu strony firmy zapewnią wyłącznie działania on-page lub off-site. Znacznie lepsze efekty w zakresie budowania widoczności daje połączenie obu strategii, zarówno stawiając na pozyskiwanie „silnych” linków do swojego serwisu, jak i tworząc wartościowa, zgodną ze standardami SEO, unikalną treść.
Działania wewnątrz, jak i na zewnątrz serwisu mogą być prowadzone etapami bądź w sposób równoległy – kluczem do ustalenia optymalnej kolejności powinny być konkretny cel kampanii oraz wpływ poszczególnych czynników na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Zarówno w przypadku działań content marketingowych, jak i przy pozyskiwaniu linków należy kierować się przede wszystkim jakością. Treści powinny być wartościowe zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów wyszukiwarki. Skuteczny link building powinien natomiast uwzględniać takie aspekty jak: kontekst użycia odnośnika, źródło jego pochodzenia czy rozkład linków w stosunku do adresów URL. To oczywiście jedynie podstawowe elementy, jakie należy mieć na uwadze, planując skuteczne pozycjonowanie strony firmy (https://onlinemedia.com.pl/).
Całościowe podejście = sukces w pozycjonowaniu marki
Skupianie się wyłącznie na konkretnym obszarze działań z zakresu off-site lub on-site może znacznie ograniczyć efekty kampanii i nie pozwoli zbudować zakładanej widoczności serwisu. Tylko całościowa weryfikacja zarówno własnej strony www, jak i witryn konkurencji pozwoli wypracować optymalną strategię pozycjonowania, która w efektywny sposób przełoży się na zwiększenie popularności domeny, uczyni firmę bardziej konkurencyjną i pozwoli jej pozyskiwać nowych klientów.