Na największej obecnie inwestycji drogowej w Rzeszowie, Wisłokostradzie gotowe są już m.in. wszystkie podpory nowego Mostu Załęskiego.
Realizacja inwestycji ułatwi dojazd z południowej części Rzeszowa na północ i do drogi ekspresowej S19. Droga odciąży też z ruchu samochodowego m.in. rondo Pobitno i ścisłe centrum miasta – przede wszystkim al. Piłsudskiego. W ramach tego zadania wybudowane zostaną drogi o łącznej długości ponad 2 km. Powstaną obustronne chodniki i ścieżki rowerowe o łącznej długości ok. 3,3 km.
Nowy most Załęski i nowy most nad Młynówką
Prace przy budowie Wisłokostrady ruszyły we wrześniu 2023 roku. Jednym z ważnych elementów inwestycji jest budowa nowego, szerszego Mostu Załęskiego. Wykonano już m.in. wszystkie podpory obiektu. Obecnie trwają prace przygotowawcze do montażu belek prefabrykowanych. Zakres prac przy budowie nowego mostu wynosi ok. 70 proc.
Kolejny nowy most będący częścią budowy Wisłokostrady powstaje także nad rzeką Młynówką. Zakończono już m.in. roboty związane z wykonaniem płyt za przyczółkami oraz płyty pomostu. Zaawansowanie prac jest na poziomie ok. 75 proc.
Kolejnym obiektem inżynierskim jest estakada nad torami kolejowymi. Wykonano już m.in. prace palowe pod 14 z 16 podpór estakady. Ponadto zabetonowano 10 z 16 ław fundamentowych podpór. Obecnie trwają prace związane z montażem zbrojenia i przygotowaniem do betonowania pozostałych fundamentów. Jednocześnie trwają prace zbrojarskie podpór zlokalizowanych pomiędzy nasypem kolejowym a ul. Ciepłowniczą.
Gotowa Wisłokostrada w 2026 roku
Kontynuowane są także prace związane z wzmocnieniem podłoża pod nasypy, budową nasypu od strony ul. Dworaka wraz z budową infrastruktury podziemnej.
Koszt budowy Wisłokostrady sięgnie ok. 170 mln zł. Planowany termin zakończenia inwestycji to wiosna 2026 rok. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm – ANTEX II Sp. z o.o. i Wysowa Mosty Sp. z o.o.