Renault Captur jest prekursorem na rynku miejskich SUV-ów. Od debiutu rynkowego w 2013 roku* sprzedał się w nakładzie 1,5 miliona egzemplarzy. Bardzo szybko stał się bestsellerem w swojej klasie, zarówno we Francji, jak i w innych krajach europejskich. Pozycję utrzymał także w ubiegłym roku z ponad 67 000 sprzedanych egzemplarzy we Francji i 215 000 na świecie.
Wobec coraz silniejszej konkurencji na rynku nowy Captur zmienia się i rozwija te cechy, którym zawdzięcza sukces. Nowoczesna sylwetka samochodu przykuwa uwagę charakterystycznymi dla SUV-a atletycznymi i dynamicznymi kształtami. Wnętrze oferuje wiele możliwości aranżacji i teraz jest jeszcze bardziej przestronne. Przeszło prawdziwą rewolucję, która wyniosła je na zupełnie nowy poziom technologiczny i jakościowy. Parametry użytkowe są godne modeli z wyższego segmentu. Rynkowy debiut nowego Renault Captur wpisuje się w plan strategiczny Grupy Renault Drive the Future (2017-2022) i stanowi jeden ze sztandarowych modeli planu. Po pierwsze ze względu na międzynarodowy, a obecnie światowy zasięg. Nowy Captur jest sprzedawany na wszystkich kontynentach i będzie także produkowany w Chinach, strategicznym rynku dla Grupy Renault. Na wszystkich rynkach zbytu, również w Korei Południowej, będzie sprzedawany pod marką Renault.
Po drugie ze względu na wymiar technologiczny. Nowe Renault Captur spełnia trzy kluczowe kryteria mobilności jutra, zgodnie z planem strategicznym:
• Napęd elektryczny: Grupa Renault będzie oferowała w gamie 12 modeli z napędem elektrycznym. Nowy Captur będzie pierwszym modelem Renault wyposażonym w hybrydowy napęd E-TECH Plug-in, skonstruowany na bazie technologii opracowanej przez markę i Alians.
• Łączność na pokładzie samochodu: 100% modeli sprzedawanych na kluczowych dla marki rynkach będzie połączonych z internetem. Nowy Captur, wyposażony w nowy system multimedialny z łącznością online
i ekosystem Renault EASY CONNECT, doskonale ilustruje to założenie.
• Jazda autonomiczna: Grupa Renault wprowadzi na rynek 15 modeli wyposażonych w technologie umożliwiające jazdę autonomiczną. Nowy Captur będzie jednym z pierwszych. Razem z nowym Clio pozwoli on upowszechnić w modelach z segmentu B systemy wspomagania prowadzenia, dzięki którym będzie możliwa jazda autonomiczna.
Nowy Captur jest jednym z kluczowych modeli w strategii Grupy, która dąży do wzmocnienia synergii w ramach Aliansu. Strategia zakłada w szczególności opracowywanie wspólnych technologii i stosowanie nowych platform, takich jak platforma CMF-B, na której został zbudowany nowy Captur. Nowa koncepcja instalacji elektrycznej i elektronicznej umożliwia dodawanie najnowszych technologii, tak aby wyjść naprzeciw zmieniającym się wymaganiom rynku.
Nowa stylistyka nadwozia podkreśla charakter SUV a
Nowe Renault Captur można rozpoznać na pierwszy rzut oka po elegancko wyprofilowanych bokach i wyraźnych przetłoczeniach oraz „płynnym” designie dachu. Bardziej atletyczny i dynamiczny Captur radykalnie zmienia oblicze i wzmacnia wizerunek prawdziwego SUV-a. Zewnętrzna przemiana przejawia się w bardziej nowoczesnym i wyrazistym kształcie nadwozia przy jednoczesnym zachowaniu ważnej dla Renault zmysłowości w stylu „French Design”. Nowy Captur jest dłuższy od poprzednika (4,23 m, czyli +11 cm) i zyskuje na wyglądzie dzięki 18-calowym obręczom kół w zależności od wersji oraz zwiększonemu rozstawowi osi (2,63 m, czyli +2 cm). Całkowicie nowa stylistyka, precyzyjnie spasowane elementy nadwozia, w 100% LED-owe reflektory z charakterystycznym układem świateł w kształcie litery „C” z przodu i z tyłu oraz chromowane elementy ozdobne zdecydowanie zwiększają jakość postrzeganą modelu.
Wygląd SUV-a
Dzięki bardziej atletycznej sylwetce i podwyższonej bocznej linii nadwozia nowe Renault Captur ma wygląd prawdziwego SUV-a. Współtworzą go specyficzne elementy, takie jak przednia i tylna osłona podwozia, czarne listwy ochronne okalające dolną krawędź nadwozia, nakładki na nadkola oraz aluminiowe relingi dachowe. Sylwetka nowego Renault Captur jest bardziej dynamiczna dzięki przetłoczeniom na pokrywie silnika, nachylonej ku przodowi, wyraźnie opadającej ku tyłowi linii dachu i zmniejszonej powierzchni szyb.
Kilkadziesiąt kombinacji kolorów nadwozia
Na szczególną uwagę wśród kolorów nadwozia nowego Renault Captur zasługują kolory Orange Atacama, Czerwony Flamme oraz Niebieski Iron. Dzięki wyjątkowemu efektowi głębi i połyskowi doskonale eksponują atletyczną i dynamiczną sylwetkę nadwozia z „opływowym” designem dachu, zwłaszcza w połączeniu z jego innym kolorem. W chwili inauguracji modelu oferta obejmuje 11 kolorów nadwozia, 4 kolory dachu i 3 pakiety personalizacji. To daje unikatowe w tym segmencie samochodów kilkadziesiąt możliwych kombinacji.
Przedni zderzak i deflektory powietrza
Przedni zderzak nowego Renault Captur pod powiększoną osłoną chłodnicy nie tylko podkreśla osobowość i dynamikę samochodu, ale pełni też dodatkową funkcję – w nadkola wbudowano dwa szerokie deflektory. Ograniczają one zawirowania powietrza, poprawiają aerodynamikę samochodu i w konsekwencji przyczyniają się do mniejszego zużycia paliwa.
Przednie światła
Przednie światła nowego Renault Captur w 100% z diodami LED już od pierwszego poziomu wyposażenia mają charakterystyczny dla modeli Renault układ w kształcie litery „C” (C-Shape). Mocno wystylizowane światła zostały wzbogacone o dodatkowe elementy: cztery segmenty czołowe (po dwa na każdy reflektor), które stanowią przedłużenie chromowanych listew osłony chłodnicy i nadają nowemu Renault Captur bardziej wyraziste „spojrzenie” oraz osiemnaście segmentów bocznych (po dziewięć na każdy reflektor), które tworzą elegancki, trójwymiarowy efekt. Całość wieńczy charakterystyczny motyw 3D, podkreślający klasę nowego Renault Captur.
Tylne światła
Wysmuklone tylne światła nowego Renault Captur również mają charakterystyczny dla modeli Renault układ w kształcie litery „C” (C-Shape). To pierwsze takie rozwiązanie w modelu wielkoseryjnym! Tak jak z przodu, tu również pojawia się charakterystyczny motyw 3D oraz dodatkowe segmenty czołowe (po jednym na światło) i boczne (po osiem na światło), które podkreślają ich kształt oraz tworzą trójwymiarowy efekt. Oryginalna stylistyka tylnych świateł, jak gdyby wtopionych w tylną klapę, wizualnie poszerza nadwozie.
Boki
Sylwetka samochodu z elegancko wyprofilowanymi bokami i „pływającym” dachem, którego nie można odróżnić, gdy jest w takim samym kolorze co nadwozie, od pierwszego spojrzenia pozwala rozpoznać nowe Renault Captur. Samochód bardzo zyskał na wyglądzie dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, 18-calowym obręczom kół (w zależności od wersji) i zmienionym proporcjom nadwozia. Wyższą klasę samochodu podkreślają chromowane elementy ozdobne, takie jak obramowania szyb, boczne listwy ochronne i wstawki przednich błotników.
Tył
Z tyłu poza światłami w kształcie litery „C” znajdziemy chromowane listwy, takie same jak po bokach nadwozia. Kształt tylnej klapy z wyraźnie zaznaczonymi elementami stylistycznymi został zmieniony dla podkreślenia wysokiej jakości wykończenia.
Kolory dachu
Dach jest ważnym elementem programu personalizacji nowego Renault Captur. Jest dostępny w tym samym kolorze co nadwozie lub w jednym z czterech kolorów personalizacji: Czarny Étoilé, Orange Atacama, Szary Highland i Biały Albâtre. Może też być wyposażony w relingi dachowe bądź w przeszklony, panoramiczny, otwierany dach.
Rewolucyjne zmiany i wysokiej jakości wnętrze
Rewolucja wnętrza zapoczątkowana w nowym Clio ma swoją kontynuację w nowym Renault Captur, który zyskuje wszelkie cechy auta wyższej klasy. Również tutaj pojawia się lekko zwrócony w stronę kierowcy Smart Cockpit z unikatową, „pływającą” środkową konsolą. Dzięki najnowszym technologiom i największym w tym segmencie wyświetlaczom wnętrze jest teraz perfekcyjnie ergonomiczne i nowoczesne oraz pozwala w pełni cieszyć się doznaniami z jazdy.
Ale nie tylko miejsce kierowcy jest rewolucyjne. Całe wnętrze zmieniło się i pod względem jakości oraz komfortu przypomina samochody z wyższego segmentu. Wysokiej jakości materiały wykończeniowe, deska rozdzielcza, płaty drzwi i obramowanie środkowej konsoli z powłoką typu soft touch, niezwykle staranne wykończenie elementów wyposażenia, zmieniona konstrukcja siedzeń… efekty rewolucji są odczuwalne wszędzie.
Ekran multimedialny
Kluczowy element Smart Cockpitu to 9,3-calowy ekran multimedialny (dwukrotnie większy od wersji 7-calowej). To największy ekran w tym segmencie. Pionowy tablet powiększa wizualnie deskę rozdzielczą, wprowadza wyraźny akcent nowoczesności we wnętrzu, a lekkie zakrzywienie ekranu zapewnia lepszą czytelność wyświetlanych informacji. Jest lekko nachylony ku kierowcy i dzięki nowemu systemowi multimedialnemu Renault EASY LINK oferuje kompletny zestaw łatwo dostępnych, prostych w obsłudze usług multimedialnych i nawigacji. Umożliwia również zmianę ustawień systemu MULTI-SENSE i parametrów systemów wspomagających prowadzenie.
Cyfrowy zespół zegarów i wskaźników
Podobnie jak nowe Clio, również nowy Captur wyposażony został w cyfrowy wyświetlacz na tablicy rozdzielczej. Kolorowy ekran o przekątnej od 7 do 10,2” daje się w bardzo intuicyjny sposób personalizować. Wersja 10,2” posiada także wbudowany system nawigacji GPS. Dzięki dwóm ekranom o przekątnej 9,3” i 10,2” nowy Captur dysponuje największą powierzchnią wyświetlania w tym segmencie.
„Pływająca” środkowa konsola
Środkowa konsola jest również jednym z kluczowych elementów Smart Cockpitu. Została wyżej umieszczona dla zapewnienia lepszej ergonomii i swobodnego dostępu do dźwigni zmiany biegów. W najbardziej rozbudowanej wersji posiada niespotykany w tym segmencie aut „pływający” kształt, który nadaje wnętrzu wizualnej lekkości. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać dodatkową przestrzeń na schowki i indukcyjną ładowarkę do smartfonów. „Pływająca” konsola stylistycznie współgra z futurystyczną dźwignią skrzyni biegów EDC typu „shifter” (bez linek) zapewniającą płynną i precyzyjną zmianę przełożeń, co wzmacnia doznania z jazdy. Pokryta specjalną powłoką wykończeniową i ozdobiona świetlnym elementem może być spersonalizowana zależnie od wystroju wnętrza.
Deska rozdzielcza
Deska rozdzielcza nowego Renault Captur została całkowicie przeprojektowana, od pokrytej piankową powłoką górnej powierzchni po dolną część z szeregiem funkcjonalnych elementów, takich jak zamykany schowek. Dołożono wszelkich starań dla zapewnienia najwyższej jakości. Umieszczony centralnie dwupoziomowy panel mieści dysze nawiewu oraz elementy ozdobne, które można spersonalizować. Poniżej środkowego ekranu umieszczono ergonomiczne przełączniki klawiszowe oraz bezpośrednio dostępne elementy sterowania klimatyzacją, umieszczone w sposób ułatwiający obsługę.
Kierownica
Elegancka kierownica ma teraz smuklejszy kształt dzięki zamontowaniu bardziej kompaktowej poduszki powietrznej niż w poprzedniej generacji modelu. Największa korzyść to lepsza widoczność wyświetlacza na tablicy rozdzielczej. Dzięki miejscom na kciuki i pogrubionej obręczy obszytej piankową powłoką kierownica nowego Renault Captur bardzo dobrze leży w dłoniach. W zależności od wersji może być podgrzewana. Jest też wyposażona w bogaty zestaw podświetlonych elementów sterowania i przyczynia się do poprawy jakości postrzeganej dzięki elementom ozdobnym w kolorze matowego chromu. W wersjach ze skrzynią biegów EDC znajdziemy też łopatki zmiany biegów pod kierownicą.
Wnętrze
Wnętrze nowego Renault Captur zyskało wiele nowoczesnych elementów wyposażenia, które podnoszą poziom komfortu, ergonomii i jakości, takich jak bezramkowe lusterko wsteczne, automatyczny hamulec postojowy z funkcją „auto hold”, przesuwny środkowy podłokietnik z wbudowanym schowkiem, dwoma wejściami USB i gniazdem 12 V dla pasażerów na tylnych siedzeniach czy kieszenie w drzwiach, z których każda może pomieścić 1,5-litrową butelkę.
Siedzenia
Siedzenia nowego Renault Captur, o całkowicie nowej konstrukcji, są godne wyższego segmentu. Zapewniają lepsze podparcie dzięki dłuższemu o 15 cm siedzisku i lepiej obejmującym ciało kształtom. Wklęsłe, półsprężyste obudowy oparć przednich foteli pozwoliły zwiększyć ilość miejsca na nogi na tylnych siedzeniach (+ 17 mm), a nowe, smuklejsze, wpuszczane w oparcie zagłówki zapewniają lepszą widoczność do tyłu. W ten sposób przyczyniają się do poprawy jakości wnętrza samochodu, a dzięki łatwo dostępnym elementom regulacji (ręcznej lub elektrycznej w zależności od wersji) są również bardziej ergonomiczne i łatwe w obsłudze.
Tapicerka
Gama nowego Renault Captur obejmuje kilka pakietów tapicerki, zwiększających możliwości personalizacji wystroju wnętrza: pakiet pomarańczowy z czarnymi siedzeniami i pomarańczowymi bocznymi elementami tekstylnymi lub ze skóry ekologicznej oraz pakiet jasnoszary z czarnymi siedzeniami z tkaniny łączonej ze skórą ekologiczną i szarymi bocznymi elementami. Dostępne są również siedzenia pokryte czarną skórą z jasnoszarymi perforacjami.
Płaty drzwi
Również tutaj oferta nowego Renault Captur przewiduje unikatowe w tym segmencie miękkie materiały wykończeniowe. Pokryte nimi płaty drzwi są ozdobione dużymi wstawkami, które, podobnie jak podłokietniki, mogą być wykończone w różnych kombinacjach kolorystycznych. Wstawki doskonale współgrają z pośrednim, łagodnym, rozproszonym oświetleniem wnętrza.
Bagażnik
Podobnie jak w nowym Clio subwoofer systemu nagłośnienia Bose w nowym Renault Captur jest wbudowany w ścianę bagażnika z prawej strony, dzięki czemu nie wpływa w żadnym stopniu na jego pojemność. Pojemność bagażnika została zwiększona do 536 litrów – to najlepszy wynik w tej kategorii, o 81 litrów więcej niż
w poprzedniej generacji modelu. Do tego należy dodać 27 litrów pojemności schowków we wnętrzu. Wielkość bagażnika można zmieniać dzięki przesuwanej w zakresie 16 cm tylnej kanapie oraz wyjmowanej podłodze, która pozwala uzyskać dwupoziomową konfigurację ułatwiającą załadunek bagaży w codziennym użytkowaniu. W rezultacie po złożeniu tylnych siedzeń powstaje niemal idealnie płaska podłoga, a maksymalna długość załadunku wzrasta do 1,57 m. To o 11 cm więcej niż w poprzedniej generacji.
Więcej informacji na temat samochodów marki Renault uzyskacie Państwo w autoryzowanych salonach Renault w Rzeszowie – al. Armii Krajowej 82 oraz Tarnowie – Ładna 82b, 33-156 Skrzyszów. Infolinia 17 859 15 00,
www.autospektrum.pl