Nissan Europe i Telogis, spółka grupy Verizon, nawiązały współpracę, której celem jest zaoferowanie europejskim nabywcom samochodów użytkowych nowej generacji technologii i usług przeznaczonych do pojazdów połączonych z Internetem. Nowe rozwiązanie NissanConnect Fleet z technologią Telogis umożliwi klientom skomunikowanie ich pojazdów, pracowników i wykonywanych zadań w celu podniesienia bezpieczeństwa pracy kierowców i poziomu świadczonych usług, przyczyniając się jednocześnie do zrównoważonego rozwoju i efektywności operacyjnej.
„Dzięki łączności z Internetem nabywcy samochodów użytkowych marki Nissan uzyskają dostęp do przejrzystych informacji przydatnych w prowadzeniu firmy” — powiedział Philippe Guerin-Boutaud, wiceprezes i dyrektor globalnego działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Motor Co., Ltd. „Od udostępnienia pracownikom na drodze i w terenie narzędzi poprawiających ich bezpieczeństwo i wydajność pracy po optymalizację codziennych tras zaopatrzenia — NissanConnect Fleet będzie miał wpływ na zmianę modelu działalności klientów Nissana”.
„Współpracując zarówno z menedżerami flot, jak i właścicielami firm, staramy się pomagać im w wyborze pojazdu dostosowanego do specyficznych potrzeb ich przedsiębiorstwa. Niezależnie od tego, czy w grę wchodzi zakup jednej furgonetki czy całego parku pojazdów, nasi wysoko wykwalifikowani specjaliści obsługujący klientów flotowych poszukują najbardziej praktycznych i przystępnych rozwiązań dla swoich klientów.”
Wprowadzenie nowego systemu NissanConnect Fleet stanowi ważny krok w rozbudowie europejskiej oferty usług Nissana opartych na połączeniu z Internetem, a także jest elementem realizacji strategii inteligentnej mobilności, która wyznacza kierunek rozwoju produktów i technologii Nissana na drodze do bezpieczniejszej i bardziej przyjaznej dla środowiska przyszłości.
Wykorzystując sprzęt zamontowany fabrycznie lub zainstalowany przez autoryzowanego dealera Nissana, NissanConnect Fleet łączy pojazd z platformą zarządzania zasobami mobilnymi (MRM) Telogis. Platforma ta odbiera i analizuje dane z poszczególnych pojazdów, w tym parametry charakteryzujące pracę kierowcy i sposób eksploatacji pojazdu, oraz zamienia je na użyteczne informacje, dzięki którym zarówno małe firmy, jak i duże przedsiębiorstwa mogą podejmować bardziej świadome decyzje biznesowe.
„Klienci mogą oczekiwać błyskawicznego zwrotu środków zainwestowanych w wyposażenie pojazdów marki Nissan w opcje łączności” — powiedział Kevin Moore, wiceprezes ds. globalnej sprzedaży wyposażenia oryginalnego dla branży motoryzacyjnej Telogis. „Telogis dostarcza aplikacje o kluczowym znaczeniu, które umożliwiają europejskim nabywcom samochodów użytkowych marki Nissan optymalizację i automatyzację działalności, poprawę komfortu pracy kierowców oraz podniesienie poziomu usług świadczonych klientom”.
Wiele największych i najbardziej renomowanych operatorów flot pojazdów użytkowych na świecie łączy swoje pojazdy, zasoby, pracowników i klientów w sieć, aby realizować swoje zadania poza czterema ścianami biura dzięki platformie MRM Telogis. Oprogramowanie Telogis pozwala zoptymalizować i zautomatyzować pracę i procesy pod kątem poprawy bezpieczeństwa, produktywności, wydajności oraz zrównoważonego rozwoju niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.
Wprowadzenie systemu NissanConnect Fleet na rynek polski planowane jest w 2017 roku. Początkowo w następujących pojazdach (w przyszłości lista powiększy się o kolejne modele):
-
wszystkie crossovery: Qashqai, X-Trail i Juke,
-
kompaktowy Pulsar,
-
pick-up Navara o ładowności jednej tony,
-
dostawczy NV200,
-
ciężarowy NT400 Cabstar,
-
elektryczne modele LEAF i e-NV200.
Wspierając zarówno menedżerów flot, jak i właścicieli małych firm, Nissan stara się poszukiwać rozwiązań, które pomogą klientom marki w rozwijaniu ich własnych przedsiębiorstw.