27 marca w przemyskim Centrum Kulturalnym odbędzie się prezentacja dwóch spektakli wyróżnionych podczas XXXV Biesiady Teatralnej – Konfrontacji Zespołów Teatralnych Małych Form w Horyńcu-Zdroju. Publiczność będzie miała okazję obejrzeć „Osmędeuszy” Teatru Pijana Sypialnia oraz „Padamme, Padamme” Teatru Ecce Homo.
Biesiada Teatralna w Horyńcu-Zdroju każdego roku gromadzi podczas festiwalu mnóstwo grup teatralnych reprezentujących tzw.
małe formy teatralne.
Centrum Kulturalne w Przemyślu zaprezentuje dwa wybrane spektakle.
Pierwszym z nich będzie sztuka autorstwa Mirona Białoszewskiego pt. „Osmędeusze” w wykonaniu Teatru Pijana Sypialnia z Ośrodka Działań Artystycznych „Dorożkarnia” w Warszawie, tegorocznego laureata pierwszej nagrody – Złotego Rogu Myśliwskiego Króla Jana. Drugi spektakl zaprezentuje Teatr Ecce Homo ze Stowarzyszenia Artystycznego Ecce Homo w Kielcach. Przedstawienie „Padamme, Padamme” oparte jest na motywach książki Aleksandra Sołżenicyna pt. „Oddział chorych na raka”.
Spektakle odbędą się 27 marca o godzinie 17 w sali widowiskowej Centrum Kulturalnego w Przemyślu przy ul. Konarskiego 9. Bilety w cenie 15 zł do nabycia w kasie CK.
„Osmędeusze” Teatru Pijana Sypialnia
Spektakl „Osmędeusze” (reż. Stanisław Dembski) powstał na podstawie dramatu Mirona Białoszewskiego. Sztuka nie bez przyrzeczny nazywana jest „współczesnymi Dziadami”: akcja toczy się na cmentarzu, pojawiają się duchy dziwnych postaci z przeszłości, słuchamy opowieści o tajemniczej miłości Tosi i żonglera. Fakty mieszają się z legendami, przeszłość z przyszłością, rzeczywistość z zaświatami. Akcja dynamicznie zmienia tępo, nic tutaj nie jest pewne, nic nie jest przewidywalne. Przedwojenna Warszawa opisana przez Białoszewskiego fascynuje i intryguje. Świat „szemranego towarzystwa” ze stolicy jest zaskakujący i zabawny. To spektakl o życiu i śmierci, trwaniu i przemijaniu, miłości, nadziei i marzeniach…
„Padamme, Padamme” Teatr Ecce Homo
Spektakl Teatru Ecce Homo z Kielc oparty jest na motywach powieści Aleksandra Sołżenicyna pt. „Chorych na raka”. Za scenariusz i reżyserię przedstawienia odpowiada Marcin Bortkiewicz. Szpital, w którym toczy się akcja, zarówno dla pacjentów, jak i dla personelu medycznego staje się swoistym mikrokosmosem, w którym toczy się ich życie. Na granicy życia i śmierci o wiele wyraźniej ujawniają się postawy moralne, wyostrzają się sympatie i antypatie, znacznie łatwiej odróżnić prawdę od kłamstwa, dostrzec prawdziwą miłość, przyjaźń, przywiązanie.