Do 30 kwietnia br. rady osiedli oraz co najmniej 15-osobowe grupy mieszkańców, którzy są zameldowani w Rzeszowie i skończyli 16 lat, mogą złożyć swoje propozycje do Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego na 2016 rok. Do podziału jest kwota 7,5 mln zł – o milion więcej niż przeznaczono na ten rok.
Wnioski należy składać na formularzach dostępnych na stronie internetowej
www.rzeszow.pl, w ratuszu i w Punktach Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych. Można je składać osobiście lub drogą pocztową na adres Urzędu Miasta Rzeszowa (Rynek 1), jak również wysłać skan na adres:
rbo@erzeszow.pl
Pieniądze zarezerwowane na przyszłoroczny RBO podzielono na trzy kategorie. 4,5 mln zł zostanie przeznaczone na modernizację i remont infrastruktury miejskiej, 2,5 mln – na to samo w odniesieniu do infrastruktury osiedlowej, a 500 tys. zł – na zadania o charakterze społeczno-kulturalnym.
Harmonogram działań w ramach RBO 2016 przedstawia się następująco: W maju nastąpi weryfikacja zgłoszonych propozycji zadań i zostaną przeprowadzone konsultacje z wnioskodawcami. Do 10 czerwca zostanie opublikowana lista zadań przyjętych do głosowania oraz zostanie przygotowany wzór karty do głosowania. Głosowanie nad przyjętymi propozycjami odbędzie się w dniach od 11 do 30 czerwca. Wyniki głosowania zostaną ogłoszone do 30 lipca.