Reklama

Biznes

Trasa północna Rzeszowa. Płacą miasto i marszałek

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 24.05.2023
74365_most
Share
Udostępnij
Podczas wtorkowej sesji rzeszowscy radni zgodzili się na zawarcie porozumienia z władzami województwa. Dokument zostanie podpisany w najbliższym czasie. Chodzi o budowę drogi, która  połączy ul. Warszawską z ul. Krakowską i będzie miała 6,5 km długości. To domknięcie układu drogowego na północy Rzeszowa. Koszt opracowania kompleksowej dokumentacji projektowej oraz wykonania robót szacuje się na około 357 mln zł. Udział samorządu województwa ma wynieść 51 mln złotych a miasta 306 mln złotych.
 
Fot. Materiały prasowe
 
Trasa północna Rzeszowa będzie się składać z trzech odcinków. Dwa z nich są gotowe. Pierwszy połączył ul. Rzecha z Lubelską. Jego częścią jest most im. Tadeusza Mazowieckiego. Drugi odcinek to oddana w 2019 roku droga, która została wybudowana pomiędzy ul. Lubelską a Warszawską. Każda ma po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, rozdzielone pasem zieleni, a także chodniki i ścieżki rowerowe. Tak samo będzie wyglądał ostatni odcinek, czyli połączenie ulic Warszawskiej z Krakowską (długość – 6,5 km). Początkowym elementem drogi będzie wiadukt nad ul. Warszawską oraz torami kolejowymi. Dalej trasa zostanie poprowadzona w kierunku zachodnim, do terenów strefy przemysłowej Dworzysko i następnie skręci w kierunku południowym i dojdzie do ul. Krakowskiej. 

– To ważne połączenie drogowe. Po pierwsze lepiej skomunikowana zostanie strefa przemysłowa Dworzysko. Po drugie będzie służyć mieszkańcom jako trzeci element trasy, która świetnie skomunikuje północ naszego miasta. Ustaliliśmy już z panem marszałkiem Podkarpacia treść porozumienia i niedługo zostanie ono podpisane. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie przygotowywania dokumentów przybliżających nas do realizacji tego potężnego przedsięwzięcia drogowego – mówi Konrad Fijołek, prezydent Rzeszowa.
 
Przyszłe połączenie drogowe częściowo będzie przebiegać poza granicami Rzeszowa, dlatego też w jego realizację angażują się władze Rzeszowa i samorządu województwa. 

Północna trasa Rzeszowa

Na mocy porozumienia pomiędzy Rzeszowem a samorządem, miasto przygotuje program funkcjonalno-użytkowy, czyli szczegółowe założenia przyszłej inwestycji. Dokument zostanie sfinansowany z pieniędzy miasta i województwa. Ma być gotowy w ciągu ośmiu miesięcy od daty podpisania umowy z wykonawcą. PFU będzie podstawą do dalszych prac – czyli opracowania dokumentacji i budowy samej drogi. Przetarg na wybór firmy zostanie ogłoszony w najbliższym czasie. 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy