Jaki jest wspólny mianownik dla właściciela spółki produkującej światłowody Fibrain, mieszkańca Przemyśla – pacjent szpitala wojewódzkiego, alba pracownika kolei regionalnej? Wszyscy oni skorzystali z Funduszy Europejskich głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.
– 31 października dobiegła końca kolejna kampania promująca Fundusze Europejskie. Dla nas w realizowanych kampaniach promocyjnych najważniejsze jest to, by informacja o możliwościach, jakie dają Fundusze Europejskie dotarła do jak najszerszej grupy mieszkańców. Wiemy, że każdy udany projekt zaczyna się od marzenia i chcemy pokazać, że sięgnięcie po możliwości, jakie dają Fundusze Europejskie umożliwia ich spełnianie – mówi Wioletta Rejman, dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.
Po pieniądze unijne może sięgnąć każdy, kto ma pomysł. Tak zrobiły mieszkanki Woli Hyżneńskiej, które utworzyły Spółdzielnię Socjalną „Zakręcone”. Kobiety zaczynały działalność kilkanaście lat temu w Kole Gospodyń Wiejskich oferując własne wypieki. W pandemii ruszyły na pomoc osobom starszym i samotnym. Fundusze Europejskie pomogły im w zrobieniu kolejnego kroku: pięć kobiet rozsmakowanych w domowej kuchni zajęło się gotowaniem i dostarczaniem do klientów tradycyjnych polskich dań: pierogów, gołąbków, czy bigosu.
Gospodynie z Woli Hyżneńskiej wzięły udział w projekcie „ROWES – wsparcie rozwoju sektora ekonomii społecznej”, prowadzonym przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A.
Zakończona właśnie kampania trwała 3 miesiące. Wyemitowano 5 różnych spotów (w sumie 360 emisji) w TVP Rzeszów, bannery opublikowane na podkarpackich portalach internetowych osiągnęły 1,5 mln wyświetleń. Kampania miała też wymiar outdoorowy – w 6 miastach w regionie pojawiły się bilbordy, telebimy led i siatki. W Rzeszowie i Krośnie pojawiły się reklamy typu citylight. Dodatkowo bannery widoczne były na autobusach w Rzeszowie, Stalowej Woli i Przemyślu. W ostatnim miesiącu kampanii spoty promocyjne były emitowane także na ekranach w pociągach Regio i PKA.
Bohaterów kampanii było więcej: studenci korzystający ze wsparcia Podkarpackiego Centrum Innowacji, właściciel spółki produkującej m.in. światłowody Fibrain, mieszkaniec Przemyśla – pacjent szpitala wojewódzkiego, pracownicy kolei regionalnej – wszyscy w jakiś sposób skorzystali ze środków unijnych.
Po 18 latach obecności Polski w Unii Europejskiej, dziś nikt nie ma wątpliwości, że dzięki Funduszom Europejskim, Podkarpackie zmieniło swoje oblicze. Rozwinęły się inicjatywy społeczne, biznes, polepszyły się drogi, wzrosła liczba połączeń kolejowych i wydarzyło się wiele innych inwestycji, działań i inicjatyw.
Wkrótce rusza kolejna perspektywa i Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027. Do wykorzystania będzie ponad 2 mld euro. Warto po nie sięgnąć. Niezbędne informacje i podpowiedzi o możliwości pozyskania środków unijnych można znaleźć w Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich i na stronie www.rpo.podkarpackie.pl.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.