Reklama

Biznes

Przetargi na ostatnie odcinki S19 na południe od Rzeszowa

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 26.09.2022
67495_s19
Share
Udostępnij
Po siedem ofert wpłynęło na przetargi budowy dwóch ostatnich odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Chodzi o odcinek między Jawornikiem a Lutczą oraz Lutczą a Domaradzem. 
 
Oferty w obu przetargach zostaną sprawdzone i ocenione według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na wyposażenie tunelu, budynków technicznych oraz instalacje zasilające i konstrukcje wsporcze (20 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości na obiekty mostowe wraz z ich wyposażeniem (10 proc.), a także przedłużenia okresu gwarancji jakości na tunel oraz konstrukcje oporowe, w tym portale tunelu (10 proc.). 
 
Odcinek szlaku Via Carpatia z Jawornika do Lutczy o długości ok. 5,2 km poprowadzony będzie m.in. estakadą nad istniejącą drogą krajową nr 19. Rozpiętość tego obiektu to 780 m, a filary będą miały nawet do 36 m wysokości. Estakada przejdzie w dwunawowy tunel pod górą Kamieniec o długości niemal 3 km.  
 
Zakres prac obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, wraz z pasem awaryjnym. Wciągu trasy głównej wybudowane zostaną też obiekty inżynierskie, w tym wspomniana wcześniej estakada i tunel, a także most pełniący funkcję przejścia dla małych zwierząt. 
 
W ramach zadania powstanie też Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Jawornik kat. I w kierunku Barwinka, które zostanie przystosowane do rozbudowy do kat. II. Droga ekspresowa zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego (BRD), infrastrukturę systemu zarządzania ruchem oraz urządzenia ochrony środowiska. Zostaną także wybudowane dodatkowe jezdnie obsługujące teren przyległy, przebudowane zostaną drogi kolidujące z inwestycją, a także infrastruktura techniczna. 
 
Prace projektowe i roboty budowlane na tym odcinku powinny się zakończyć w ciągu maksymalnie 59 miesięcy od daty podpisania umowy.
 
Drugi odcinek S19 z Lutczy do Domaradza będzie miał długość 6,4 km. Zakres inwestycji obejmuje budowę odcinka drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach, wraz z pasem awaryjnym. W ramach zadania wybudowany zostanie m.in. węzeł drogowy Domaradz zlokalizowany w miejscu skrzyżowania S19 z drogą wojewódzką nr 886. Powstanie również tymczasowy łącznik z drogą krajową nr 19 w miejscowości Lutcza. Jest on wynikiem etapowania budowy S19 między Jawornikiem a Domaradzem i podziałem na dwa odcinki realizacyjne: Jawornik – Lutcza i Lutcza – Domaradz (z tymczasowym łącznikiem S19 z DK19). Docelowo, po wybudowaniu odcinka Jawornik – Lutcza, droga ekspresowa S19 nie będzie łączyła się z DK19 w Lutczy. 
 
W ramach zadania wybudowane zostaną również obiekty inżynierskie. Największym wyzwaniem będzie budowa dwunawowego tunelu pod górą Hyb o długości około 990 m. W ciągu trasy głównej powstaną także: estakada, trzy mosty, pięć wiaduktów drogowych, przejście górne dla średnich zwierząt, a także szereg obiektów w ciągu dodatkowych jezdni. Powstanie również Obwód Drogowy w Domaradzu. Jego częścią będzie Centrum Zarządzania Tunelami obsługujące tunele wybudowane w ciągu drogi ekspresowej S19 w województwie podkarpackim. Na potrzeby akcji ratunkowych wykonane zostaną także dwa całodobowe lądowiska dla śmigłowców LPR. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. 
 
Fot. Materiały GDDKiA/Oddział w Rzeszowie
 
Prace projektowe i roboty budowlane na tym odcinku powinny być zrealizowane w ciągu 51 miesięcy od daty podpisania umowy. 

Złożone oferty:
 
S19 Jawornik – Lutcza (długość 5,2 km) 
1. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret – 1849563300 zł 
2. Konsorcjum firm Gülermak (lider) i Budimex (partner) – 1909653720,80 zł 
3. Stecol – 1930397201,62 zł 
4. Konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner) – 2160236700 zł 
5. Konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot i DOGUS Insaat ve Ticaret (partnerzy) – 2700832938,51 zł 
6. Nurol İnşaat ve Ticaret – 2772879697,03 zł 
7. konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner) – 2863008747,50 zł 
 
S19 Lutcza – Domaradz (długość 6,4 km) 
1. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret – 1413898038 zł 
2. Konsorcjum firm Mirbud (lider), Kobylarnia i Interbudmontaż (partnerzy) – 1457700000 zł 
3. Konsorcjum firm Budimex (lider) i Gülermak (partner) – 1460625000 zł 
4. Konsorcjum firm PORR (lider) i PORR Bau (partner) – 1473360873,07 zł 
5. Stecol – 1479376893,46 zł 
6. Nurol İnşaat ve Ticaret – 1679500116,11 zł 
7. Konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot i DOGUS Insaat ve Ticaret (partnerzy) – 2129408211,24 zł 
 
Droga ekspresowa S19 to element międzynarodowego szlaku Via Carpatia, łączącego Europę Północną i Południową. W Polsce trasa ta będzie miała ponad 700 km długości i przebiegać będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. W woj. podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km. 
 
Stan realizacji S19 w woj. podkarpackim: 
81,8 km – oddane do ruchu (odcinki: Lasy Janowskie – Rzeszów Południe), 
42,2 km – w realizacji (w budowie: Rzeszów Południe – Babica, oraz w systemie Projektuj i buduj: Babica – Jawornik, Krosno – Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe – Dukla), 
42,3 km – w przygotowaniu (na etapie przetargu: Jawornik – Lutcza, Lutcza – Domaradz, Domaradz – Krosno, Dukla – Barwinek i dobudowa drugiej jezdni Sokołów Małopolski Płn. – Jasionka). 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy