Zamiast Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki powstaną dwa nowe – osobny dla kultury i osobny dla sportu. To niejedyna zmiana organizacyjna, jaką ogłasza Urząd Miasta Rzeszowa. Oznacza ona powołanie nowych dyrektorów.
Zmiany w strukturze mają lepiej przystosować urząd miasta do zadań, które przygotowuje nowy prezydent Rzeszowa Konrad Fijołek.
– Do zobrazowania konieczności zmian posłużę się przykładem Wydziału Kultury, Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Rzeszowa. Ten wydział ma bardzo szeroki zakres działania, łączy w sobie zadania obejmujące kilka dziedzin życia. Moim zdaniem zdecydowanie lepiej będą sprawdzać się wydziały, które są bardziej wyspecjalizowane. I stad decyzja o tym, by powołać, w miejsce dotychczasowego wydziału, dwa nowe. Pierwszy z nich skupi się tylko i wyłącznie na kulturze oraz na związanym z nią dziedzictwie narodowym. Pracownicy drugiego będą koncentrować się na pracy na rzecz rzeszowskiego sportu i rekreacji. Dzięki temu sprawy kultury oraz sportu, zgodnie z moimi zapowiedziami, zostaną wzmocnione – tłumaczy prezydent Fijołek.
Kolejną zmianą jest powołanie, w miejsce Wydziału Promocji i Współpracy Międzynarodowej, nowej komórki – Wydziału Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki. Będzie on miał nową strukturę, złożoną z czterech referatów, które koncentrować się będą przede wszystkim na promocji marki miasta, obsłudze inwestorów, współpracy międzynarodowej, marketingu i turystyce.
Wydział Zdrowia Urzędu Miasta Rzeszowa zostanie zastąpiony nowym – Wydziałem Polityki Społecznej.
Nowe wydziały zaczną funkcjonować od 1 stycznia 2022 roku. W związku z tymi zmianami ogłoszone zostały konkursy, w których wybrani zostaną nowi dyrektorzy wydziałów. Informacje o tych konkursach oraz innych, w których urząd miasta poszukuje pracowników można znaleźć na stronie internetowej –
w Biuletynie Informacji Publicznej miasta Rzeszowa.
Wymagania wobec kandydatów są dość ogólne. Ratusz nie wymaga wykształcenia kierunkowego w żadnej z dziedzin, którymi zajmować się mają nowi dyrektorzy. W wymaganiach wymienia przede wszystkim wykształcenie wyższe magisterskie oraz co najmniej 5-letni staż pracy lub co najmniej 3 lata prowadzenia działalności gospodarczej związanej ze stanowiskiem, o które ubiega się kandydat, i doświadczenia w zarządzaniu zespołem ludzkim. W przypadku Wydziału Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki trzeba dodatkowo znać język obcy. Termin składania aplikacji na stanowisko mija w piątek, 3 grudnia.