Reklama

Biznes

Jakie narzędzia promocyjne wykorzystują agencje w marketingu 360°?

Materiał Partnera
Dodano: 02.11.2020
51951_jakie_narzedzia_promocyjne_wykorzystuja_agencje_w_marketingu_360-resizer-750q75
Share
Udostępnij

Marketing 360° to zintegrowane działania promocyjne, które opierają się na kompleksowym  wykorzystaniu odpowiednich narzędzi i kanałów komunikacji. Wszystko po to, by stworzyć takie przekazy reklamowe, które w odpowiednim czasie trafią do odpowiednich odbiorców za pośrednictwem właściwie dobranych kanałów. Jednym z najważniejszych narzędzi, jakie wykorzystują agencje marketingowe w ramach marketingu 360°, są m.in. odpowiednio zoptymalizowane, nowoczesne i funkcjonalne strony internetowe oraz tzw. marketing w wyszukiwarkach. Sprawdź, czym charakteryzują się poszczególne narzędzia i jakie mają znaczenie w promowaniu firmy.

Marketing 360° a strona internetowa – jakie znaczenie ma strona www firmy?

Znaczenie strony internetowej marki dla promocji biznesu jest nie do przecenienia. Trudno dzisiaj wyobrazić sobie sytuację, w której firma nie ma własnej witryny i chce wypromować się w sieci.

Jakie znaczenie ma strona internetowa? To od niej w znacznej mierze zależą rozpoznawalność firmy i jej pozycja na rynku. Strona www może zwiększyć świadomość marki, a także wypromować konkretne usługi oraz produkty czy nawet pomóc nawiązać relacje z odbiorcami. Trudno zatem przeprowadzić skuteczne działania z zakresu marketingu 360° bez odpowiednio zaprojektowanej, zoptymalizowanej i wypromowanej strony internetowej.

Dobra strona www firmy i jej odpowiednie promowanie w sieci to jedne z najważniejszych i najskuteczniejszych działań w marketingu online. Aby strona spełniała swoje funkcje promocyjne, musi być stale aktualizowana i optymalizowana, a do tego sprawna, funkcjonalna i nowoczesna. Jej obsługa musi być intuicyjna, a treści na niej zawarte powinny być interesujące i wartościowe dla użytkowników. W skutecznej strategii marketingowej nie może zabraknąć miejsca dla działań z zakresu SEO i SEM, dzięki którym pozycja witryny w rankingach wyszukiwania będzie wysoka. Dobra agencja marketingu 360° musi zająć się więc pozycjonowaniem strony, optymalizacją treści i grafik czy wdrożeniem dobrze zaplanowanej kampanii linków sponsorowanych oraz innych działań, które sprawią, że witryna będzie przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i robotów wyszukiwarek.

Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia trudno stworzyć funkcjonalną i nowoczesną stronę www firmy, a potem zoptymalizować ją pod kątem wyszukiwarek, stale aktualizować i przeprowadzać audyty SEO. W związku z tym zatrudnienie dobrej agencji marketingowej zwykle jest konieczne, by witryna była widoczna w internecie, atrakcyjna i skuteczna. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, czego możesz oczekiwać od specjalistów z zakresu marketingu 360°, przejdź na stronę agencji 360 adCookie.

Marketing w wyszukiwarkach i Google Ads – skuteczne narzędzie marketingu 360°

Najpopularniejszym narzędziem do promocji zarówno strony internetowej, jak i samej firmy jest Google Ads (kiedyś Google AdWords) – dzięki temu systemowi Twoja strona zaistnieje lub zostanie wypromowana w najpopularniejszej przeglądarce na świecie. Będziesz mieć możliwość dotarcia do ogromnej liczby użytkowników, zwiększyć świadomość marki, wypromować produkty i poprawić pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania. Firmy marketingowe, łącząc kampanie Google Ads z odpowiednio zaplanowaną i przeprowadzoną strategią pozycjonowania, potrafią wypromować witrynę na szeroką skalę, a tym samym przynieść ogromne korzyści dla Twojej strony (i co za tym idzie – dla biznesu).

Ile kosztują reklamy w Google Ads? To zależy m.in. od Twojej branży, konkurencyjności słów kluczowych i wielkości grupy docelowej. Koszt jednego kliknięcia może Cię kosztować kilkanaście groszy lub kilka tysięcy złotych. Zadaniem agencji marketingu 360° jest takie zaplanowanie kampanii, by przy optymalnych kosztach uzyskać jak najlepsze efekty. Warto mieć tu na uwadze, by współpracować z osobami, które naprawdę znają się na rzeczy – jeśli oddasz promocję swojej strony w ręce osób bez odpowiedniej wiedzy, możesz wydać dużo pieniędzy i nie uzyskać oczekiwanych rezultatów.

Social Media Marketing, Direct Marketing i inne narzędzia wykorzystywane w marketingu 360°

Oprócz marketingu w wyszukiwarkach i tworzeniu oraz optymalizacji stron www firmy marketingowe zajmujące się marketingiem 360°, wykorzystują także inne narzędzia. Jednym z nich jest Social Media Marketing, czyli promowanie marki w mediach społecznościowych. Dzięki kampaniom na Facebooku, Instagramie, YouTubie, Twitterze czy LinkedInie możliwe jest szybkie i stosunkowo łatwe dotarcie do potencjalnych konsumentów, a także zgromadzenie wokół swoich profili zaangażowanej społeczności (potrzeba jest do tego znajomość specyfiki każdej z platform i wiedza podparta doświadczeniem). W Social Media Marketingu liczy się m.in. wartościowy content, odpowiednio przeprowadzone kampanie, trafnie dobrane grupy docelowe, atrakcyjne reklamy i ciekawy przekaz.

Marketing 360° to także Direct Marketing, czyli kierowanie spersonalizowanych przekazów bezpośrednio do odbiorcy, np. za pośrednictwem maila. W tym przypadku niezwykle istotne jest skrupulatne określenie grupy docelowej, zbadanie jej potrzeb i gustów, przy wykorzystaniu np. danych demograficznych. Dużą zaletą Direct Marketingu jest możliwość stałego, natychmiastowego analizowania reakcji konsumentów na dany przekaz reklamowy.

Agencje marketingowe w ramach marketingu 360° sięgają także do takich narzędzi jak eventy firmowe, materiały poligraficzne, działania PR-owe czy nieszablonowe działania marketingowe (tzw. ambient marketing). Ważne jest, by nie korzystać naraz ze wszystkich dostępnych rozwiązań, tylko dobrać je w taki sposób, aby były skuteczne i odpowiednie dla danej strategii promocyjnej.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy