Reklama

Biznes

Jaką rozdzielczość powinna mieć grafika w banerze reklamowym?

Materiał Partnera
Dodano: 25.06.2020
50970_billboard-2766068_1280-resizer-_750
Share
Udostępnij
Banery stanowią popularny nośnik reklamy. Można je spotkać w wielu miejscach w kształtach i formatach dostosowanych do miejsca ekspozycji czy prezentowanych treści. Banery małe i wielkoformatowe, zewnętrzne i wewnętrzne, jedno- i dwustronne łączy jedna wspólna cecha: prosty i czytelny przekaz informacji. Aby był on możliwy, grafika powinna mieć odpowiednią rozdzielczość.

Co to są banery reklamowe?
Baner jest nośnikiem reklamy wykorzystywanym w marketingu od wielu lat. Chociaż przeszedł on prawdziwą ewolucję, większości osób wciąż jeszcze kojarzy się z pasem tworzywa lub tkaniny rozciągniętym nad ulicą czy rozwieszonym na ścianie budynku na linkach. Współcześnie banery wielkoformatowe nie są jedynymi w tej kategorii produktów. Obok nich pojawiły się też produkty o mniejszych wymiarach. 
Banery reklamowe montowane na specjalnych stojakach są przeznaczone do ekspozycji wewnątrz i na zewnątrz budynków. Najmniejsze mogą mieć nawet 50 × 50 cm, dlatego idealnie nadają się do prezentacji np. nowego produktu finansowego w ofercie banku, ustawione na ladzie czy w stoliku pracownika obsługi. Również baner zewnętrzny może mieć mniejszy rozmiar, jeśli jest wystawiany przed wejściem do sklepu czy przed stoiskiem handlowym na imprezie plenerowej.
 

Fot. Baner stojący 

 
Baner na zamówienie – projekt graficzny
Chociaż wymiary mają znaczenie dla efektywności przekazu, cechą, jaką powinien wyróżniać się baner reklamowy, jest czytelna i przejrzysta grafika. Jej jakość jest uzależniona nie tylko od projektu, ale też od sposobu nanoszenia druku na podłoże, doboru kolorów czy rozdzielczości. Baner na zamówienie wykonany w drukarni OpenPrint.pl zawsze gwarantuje najlepsze efekty właśnie dzięki uwzględnieniu tych cech. Projektując grafikę na banery wielkoformatowe czy stojące, warto zastosować kilka poniższych zasad.
  • Przejrzysty przekaz – należy pamiętać, że baner reklamowy nie jest ulotką, którą można wziąć do ręki i przeczytać. O jego skuteczności decyduje jedno mocne hasło, dlatego w projekcie warto postawić na jakość, a nie na ilość.
  • Przyjazna grafika – odbiorcy znacznie lepiej zapamiętują i kojarzą obrazy, które budzą pozytywne emocje. Reklama fotelika samochodowego za pomocą zdjęć z wypadku z pewnością nie zachęci do jego zakupu.
  • Spójność kolorystyczna – w projektowaniu grafiki obowiązują te same zasady, które stosuje się przy tworzeniu obrazów. Ważne jest zachowanie harmonii oraz umiar w doborze kolorów. Przeładowanie nimi powoduje rozdrażnienie i zmęczenie wzroku, zniechęcając do oglądania.

Rozdzielczość i jej znaczenie dla jakości grafiki na banerze
Pojęcie rozdzielczości jest zarezerwowane zarówno dla różnych urządzeń odpowiadających za wyświetlanie czy drukowanie grafiki, jak i dla samych obrazów. Definicja określa je jako liczbę pikseli (punktów), jakie znajdują się na długości 1 cala, oznaczaną symbolem ppi (pixels per inch). Przykładowo rozdzielczość 82 ppi oznacza, że każdy cal kwadratowy zdjęcia składa się z 82 × 82 ppi.
W praktyce stosuje się też inne oznaczenie – dpi (dots per inch). Dotyczy ono różnych drukarek i odnosi się do liczby kropek postawionych na jednym calu długości. Wysoka rozdzielczość wydruku ma szczególne znaczenie w przypadku obrazów wielokolorowych. Im gęściej są usytuowane kropki, tym większe możliwości uzyskiwania bogatej gamy kolorystycznej. W przypadku grafiki na banery wielkoformatowe wyższa rozdzielczość pozwala na uzyskanie lepszej ostrości.
 
Baner z nadrukiem na siatce mesh 
 
Banery na zamówienie a zalecana rozdzielczość grafiki
Składając zamówienie na baner zewnętrzny czy stojący, możesz samodzielnie przygotować projekt i dołączyć go do zlecenia. Zostanie on zaadaptowany na potrzeby profesjonalnej drukarki i przeniesiony na podłoże z tkaniny. Zalecana rozdzielczość grafiki na banery reklamowe to 150 do 200 dpi. Zagwarantuje ona najlepszy efekt wydruku.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy