Reklama

Biznes

Najpopularniejsze narzędzia marketingu internetowego

Materiał Partnera
Dodano: 23.03.2019
45065_online-marketing-1246457_750x500
Share
Udostępnij
Korzystanie z marketingu internetowego to dziś nie tyle możliwość, ile wręcz konieczność dla firm, które chcą nadążać za wzmożoną konkurencją. Bez obecności w sieci trudno utrzymać się na dynamicznie zmieniającym się rynku. Na szczęście, istnieją liczne narzędzia dla marketingu w sieci, pozwalające szybko i skutecznie zwiększać sprzedaż oraz tworzyć pozytywny wizerunek marki. Poznaj 6 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego, które z powodzeniem możesz zastosować w swojej organizacji!

1. Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to jedno z kluczowych narzędzi, jeśli chodzi o skuteczny marketing internetowy. Dziś nie wystarczy stworzyć stronę internetową, aby użytkownicy z łatwością korzystali z jej treści. Przeciwnie, na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa wiele algorytmów, które ciągle są udoskonalane przez wyszukiwarki. Pozycjonowanie polega między innymi na takiej optymalizacji strony internetowej, aby po wyszukiwaniu określonych fraz, strona ta zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki. Jak wskazują m.in. eksperci z Eactive, "wyścig o pierwsze pozycje w wyszukiwarce to złożony proces, uwzględniający działania z zakresu optymalizacji, rozbudowy strony pod kątem treści i pozyskiwania wartościowych odnośników". Dlatego warto pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych łączy w sobie wiedzę techniczną, kreatywną twórczość, jak też zaawansowaną analitykę internetową. Najlepiej więc skorzystać z profesjonalnej agencji interaktywnej, która w indywidualny sposób podchodzi do każdego przypadku i oferuje fachowe wsparcie.

2. Kampanie reklamowe
Reklama w internecie to kolejna narzędzie, którego głównym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. W tym zakresie istnieje jednak sporo możliwości. Najpowszechniej stosowany jest system Google Ads (wcześniej Google AdWords), który umożliwia tworzenie płatnych kampanii reklamowych w wynikach wyszukiwarek. Oprócz reklamy w postaci linków Google umożliwia również umieszczanie reklam na stronach partnerów, reklamę wideo czy też reklamę dla aplikacji mobilnych. Kolejną popularną formą reklamy w sieci jest Facebook Ads. Jest to możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych na Facebooku, co pozwala skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowym do użytkowników tego portalu społecznościowego. Reklama w sieci ma sporo zalet, wśród których najczęściej zwraca się uwagę na jej relatywnie niski koszt, mierzalność efektów oraz możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców.

3. Media społecznościowe
Media społecznościowe stwarzają dziś wyjątkową szansę na bezpośrednią komunikację i szybką reakcję. Dlatego bardzo ważne jest, aby wykorzystać potencjał social media w zakresie budowania wizerunku marki. Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter nie tylko pozwalają dzielić się atrakcyjnymi treściami z potencjalnymi klientami. Możliwość wchodzenia w interakcje z użytkownikami portali społecznościowych pozwala lepiej poznać ich potrzeby. Tym samym można dostosować swoją ofertę, aby jak najlepiej spełniała ona oczekiwania potencjalnych klientów. Łatwiej też stworzyć pozytywny wizerunek firmy, a wszystko to dzięki stosowaniu bezpośredniej formy komunikacji czy wchodzeniu w interakcję z użytkownikami danego portalu.

 
4. Content marketing
Choć działania z zakresu content marketingu łączą się z innymi narzędziami marketingu internetowego, tak warto dodatkowo zwrócić uwagę na możliwości, jakie dają. Dobre treści bronią się same, dlatego szczególnie dobrze jest wykorzystać swoją ekspercką wiedzę w danej dziedzinie. Przykładem może być tutaj branżowy blog, który regularnie jest wzbogacony o wartościowe i merytoryczne treści. Artykuły mogą być dodatkowo udostępniane w mediach społecznościowych. Content marketing skutecznie wpływa też na wysoką pozycję strony internetowej. Dobrze jest pamiętać, że content to nie tylko słowo pisane. Mogą być to również zdjęcia, grafiki, filmy wideo czy nagrania audio. Im bardziej kreatywnie tworzone są treści, tym oczywiście korzystniej dla wizerunku marki!

5. E-mail
E-mail to wciąż popularne narzędzie marketingu internetowego, które chętnie wykorzystywane jest przez marketingowców. Dziś jednak liczy się kreatywne podejście i ścisłe dostosowywanie wysyłanych treści do potrzeb potencjalnych klientów. Jedną z lepszych form w zakresie e-mail marketingu są nowoczesne newslettery. Bardzo często są one personalizowane, nierzadko też wzbogacane są ciekawą grafiką i możliwością wchodzenia w szybką interakcję z marką.

6. Marketing szeptany
Marketing szeptany to rodzaj kampanii wizerunkowej dla marki. Jej celem jest zwiększenie widoczności marki poprzez działania, które zachęcają internautów do zainteresowania się daną ofertą. Ważne jest jednak, aby praktyki w zakresie marketingu szeptanego były uczciwe, inaczej łatwo zaszkodzić marce. Przykładem pozytywnego marketingu szeptanego jest marketing wirusowy. Są to atrakcyjne treści, które są chętnie udostępniane przez internautów, a przy okazji zwiększają one popularność danej marki.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy