W G2A Arena w Jasionce odbył się pierwszy Kongres Edukacyjny: IT i szachy. Blisko 700 uczniów klas I-VI szkół podstawowych zmierzyło się w turnieju szachowym, a ponad 300 przedstawicieli oświaty wzięło udział w części merytorycznej kongresu poświęconej wdrażaniu przedmiotów techniczno-informatycznych do programu nauczania.
Organizatorami tego największego na Podkarpaciu wydarzenia poświęconego szachom i roli IT w życiu najmłodszych, było G2A Arena Centrum Wystawienniczo-Kongresowe Województwa Podkarpackiego.
Ekscytujące pojedynki, zwycięstwa, jak i porażki budowały niezapomniany charakter Kongresu Edukacyjnego: IT i szachy. Zawarte przyjaźnie, nowe doświadczenia i ogrom pozytywnych emocji, a to wszystko z udziałem dzieci uczestniczących w rozgrywkach szachowych.
Fot. Archiwum G2A Arena
Podczas paneli tematycznych, nauczyciele, dyrektorzy szkół i inni pracownicy oświaty omawiali następujące tematy:
* „Programowanie i gra w szachy w kontekście współczesnych badań nad mózgiem”,
* „Okiem edukacyjnego krytyka, działacza, marzyciela i wizjonera. Nawiązanie do NLP-owskiej Metody Disneya”,
* „Myśleć szerzej i głębiej – jak szachy mogą wspomagać procesy myślowe?”,
* „Trening poznawczy i szachowy w rozwoju dzieci”,
* „Czy dzięki treningowi poznawczemu z posiadaczy mózgów możemy także stać się jego użytkownikami?”,
* „Ogólnopolski Projekt „Edukacja przez Szachy w Szkole”,
* „Co wpływa na rozwój nauczycieli i ich skuteczności działań w zakresie nauki programowania?”.
Rangę wydarzenia znacząco podniósł mecz stoczony przez Juniorów Szachowych z czołówki krajowej. Wszystkie dzieci biorące udział w wydarzeniu otrzymały poczęstunek i pamiątkowe dyplomy.
Na zwycięzców czekały atrakcyjne nagrody m.in.: 13 laptopów ufundowane przez firmę iSoft, 2 tablety ufundowane przez firmę AVC Visual Studio, przelot szybowcem ufundowany przez Areoklub Ziemi Jarosławskiej, a także puchary i medale dla 3 najlepszych drużyn w kategoriach klas I-III i IV-VI, których sponsorem była firma Graft oraz zestawy upominków szachowych od SunriseChess& Games.