Tydzień Edukacji Globalnej to coroczna międzynarodowa akcja, której celem jest zwrócenie uwagi europejskich społeczeństw, a szczególnie młodych ludzi, na globalne sprawy, wyzwania i problemy. Hasło przewodnie tegorocznej edycji brzmi: „Wybierz zrównoważony styl życia!”. Organizatorzy zachęcają do przyjrzenia się problematyce zrównoważonej i odpowiedzialnej konsumpcji oraz dbałości o środowisko naturalne, a także własnym, codziennym nawykom i decyzjom związanym z tymi obszarami.
Organizatorem wydarzenia w Rzeszowie jest Instytut Badań nad Cywilizacjami. Przez cały Tydzień przedstawiciele Instytutu przeprowadzać będą szkolenia dla lokalnych szkół, które dotyczyć będą m.in. kwestii związanych z ochroną środowiska, zapotrzebowaniem na wodę, globalizacją oraz ideę fair trade.
20 listopada, o godz. 10:30 w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania odbędzie się wykład otwarty pt. „W świecie globalnych zależności”. Tuż po wykładzie odbędzie się akcja zbierania podpisów pod petycją „Shell clean up you mess!”, która ma na celu zmuszenie giganta naftowego do wzięcia odpowiedzialności za zanieczyszczenia w Delcie Nilu, które zdewastowały środowisko naturalne, pozbawiając lokalnych mieszkańców źródeł utrzymania.
Następnego dnia o godz. 19:00, również w budynku uczelni, organizatorzy zapraszają na blok dotyczący praw człowieka, który rozpocznie prelekcja przygotowana przez studentów ze Studenckiego Koła Naukowego IBnC. Kolejnym punktem będzie pokaz filmu „Windhorse” w reż. Paula Wagnera. Film ten nakręcony w niezwykłych okolicznościach – w radykalny sposób ujawnia brutalną prawdę o tym, co dzieje się we współczesnym Tybecie pod chińską okupacją. Reżyser Paul Wagner podjął się wyjątkowego wyzwania – nakręcić nielegalnie fabularny film w samym Tybecie, bez żadnych pozwoleń i w tajemnicy przed reżimem, korzystając tylko z pomocy amatorskiej ekipy i nieprofesjonalnych aktorów. Wieczór zakończy się debatą.
Partnerami wydarzenia są Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej, Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie oraz Filmoznawcze Koło Naukowe.