Poruszasz się samochodem lub pieszo? A może jesteś zapalonym rowerzystą? Dołącz do kampanii edukacyjnej „150 cm” na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach. To proste! Odbierz naklejkę i umieść ją na swoim samochodzie, motorze, rowerze lub na innym pojeździe, który pojawia się w zasięgu wzroku kierowców.
Akcja „150 cm” to ogólnopolska kampania edukacyjna skierowana do wszystkich uczestników ruchu drogowego, a w szczególności kierowców samochodów osobowych i ciężarowych. Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach, zwiększenie komfortu użytkowników jednośladów oraz uświadomienie kierowcom, jak ważne jest zachowanie odpowiedniej odległości od wyprzedzanych rowerzystów.
– Zależy nam na tym, by uczestnicy ruchu drogowego, bez względu na sposób, w jaki się poruszają, przestrzegali obowiązujących przepisów, w trosce o wzajemne bezpieczeństwo i wygodę. Chodzi o to, by umożliwić bezpieczne poruszanie się po mieście nie tylko rowerem, ale również pieszo i samochodem.
150 cm to odległość, która pozwala bezpiecznie wyprzedzić rowerzystę i zadbać o komfort wszystkich użytkowników polskich dróg – mówi Piotr Łuczyński ze Stowarzyszenia
Zdrowy-Rower.pl, koordynator ogólnopolskiej akcji społecznej „Teraz Rower”. – Chcemy promować także kulturę rowerową, motywując wszystkich do częstszej jazdy na rowerze, a więc poruszania się nim codziennie – w drodze na uczelnię, do pracy czy do szkoły, bez obawy o życie i zdrowie – dodaje.
Akcja nabiera rozpędu
Podczas masowych imprez dla rowerzystów oraz w wyznaczonych punktach, wszyscy zainteresowani mogą otrzymać naklejkę inicjatywy
„150 cm” oraz dowiedzieć się więcej o bezpiecznym wyprzedzaniu jednośladów. Pierwsza pula 5 tys. naklejek jest już dostępna w sklepach i miejscach partnerskich na terenie całego kraju.
Logo akcji jest dystrybuowane w postaci: naklejek na samochody, memów internetowych, nadruków na koszulki oraz reklam wielkoformatowych. Ponadto organizatorzy przygotowali kilka niespodzianek – konkursów, w ramach których można wygrać kamizelki odblaskowe z logotypem akcji.