Inauguracja V etapu budowy drogi wojewódzkiej nr 869
Autor tekstu: Adrian Biernacki / Biuro Prasowe UMWP
Dodano: 19.05.2025
Autor zdjęć: Krzysztof Witek /
Biuro Prasowe UMWP
Udostępnij
W Głogowie Małopolskim odbyła się inauguracja finalnego etapu budowy drogi wojewódzkiej nr 869, łączącej autostradę A4 z drogą krajową nr 9 oraz ekspresową S19. „Ta inwestycja jest kluczowa dla naszego lotniska i obszaru przemysłowego w tym regionie. Cieszę się, że wkrótce to miejsce będzie bezpieczniejsze, jeszcze bardziej rozwinięte gospodarczo i lepiej dostępne dla mieszkańców” – mówił marszałek Władysław Ortyl.
Wśród uczestników wydarzenia, obok marszałka Władysława Ortyla, znaleźli się m.in. Teresa Kubas-Hul, Wojewoda Podkarpacki, Tomasz Skoczylas, Burmistrz Głogowa Małopolskiego, Seweryn Kornak, Zastępca Wójta Gminy Świlcza, Marek Ustrobiński, Dyrektora Oddziału GDDKiA w Rzeszowie, Piotr Miąso, Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie, a także Kamil Hudaszek, wiceprezes zarządu firmy Antex II.
Nowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 869 będzie liczył około 3,3 km długości. Powstanie na terenie gmin Świlcza i Głogów Małopolski, przechodząc przez miejscowości Mrowla, Lipie i Rogoźnica. Trasa połączy się z istniejącym rondem w Rogoźnicy oraz zakończonym wcześniej IV etapem drogi, potocznie zwanej „lotniskową”.
Wojewoda Teresa Kubas-Hul w swoim przemówieniu wyraziła zadowolenie z kwietniowej decyzji dotyczącej zezwolenia na realizację inwestycji drogowej i życzyła wszystkim zaangażowanym sprawnej realizacji prac.
Pierwsze cztery etapy budowy powstawały od 2012 roku i zostały skutecznie zrealizowane. Obecny etap uzyskał dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Takich zadań województwo podkarpackie realizuje kilka na łączną kwotę przekraczającą kwotę pół miliarda złotych – stwierdził Piotr Miąso.
Wartość całkowita inwestycji to blisko 70 mln złotych, z czego 65 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Pozostałą część stanowi wkład z budżetu Województwa Podkarpackiego.
W ramach prac powstaną między innymi: rondo oraz dziewięć skrzyżowań, dwa mosty i siedem przepustów, zatoki autobusowe i chodniki, ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż całej drogi, ekrany akustyczne, oświetlenie LED i oznakowanie, a także łączniki do jezdni dodatkowych autostrady A4.
Inwestycja jest realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Projekt powstał na podstawie Programu Funkcjonalno-Użytkowego, a wykonawcami są firmy ANTEX II Sp. z o.o. oraz Wysowa Mosty Sp. z o.o.
Ta strona korzysta z ciasteczek, aby zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o ciasteczkach są przechowywane w przeglądarce i wykonują funkcje takie jak rozpoznawanie Cię po powrocie na naszą stronę internetową i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla Ciebie najbardziej interesujące i przydatne.
Ściśle niezbędne ciasteczka
Niezbędne ciasteczka powinny być zawsze włączone, abyśmy mogli zapisać twoje preferencje dotyczące ustawień ciasteczek.
Jeśli wyłączysz to ciasteczko, nie będziemy mogli zapisać twoich preferencji. Oznacza to, że za każdym razem, gdy odwiedzasz tę stronę, musisz ponownie włączyć lub wyłączyć ciasteczka.