Reklama

Biznes

Czy przesyłka pobraniowa jest korzystnym rozwiązaniem dla e-sklepów?

Materiał Partnera
Dodano: 12.08.2022
65735_1-resizer-750q72
Share
Udostępnij

Zastanawiasz się, czy przesyłka pobraniowa jest korzystnym rozwiązaniem dla e-sklepów? Jest to uzależnione od kilku aspektów. Jednak więcej korzyści z tej opcji dostawy ma odbiorca aniżeli sprzedawca. Przesyłka za pobraniem to bezpieczne rozwiązanie w przypadku, gdy ze sklepu internetowego korzystamy pierwszy raz. Mamy wtedy pewność, że nie zostaniemy oszukani. Ale co w takim razie z e-sklepami? Wielu klientów nie odbiera paczek. W takim wypadku sklep ponosi dwukrotny koszt przesyłki (do klienta i z powrotem). Dlatego nasuwa się pytanie: jak uchronić się przed takimi sytuacjami?

Najłatwiej byłoby powiedzieć, że sklep powinien zrezygnować z tej opcji dostawy. Jednak w ten sposób może stracić wiele klientów. Czy to jest tego warte? Poniżej zostaną przedstawione zalety i wady przesyłki pobraniowej. 

Czy e-sklep musi gwarantować przesyłkę pobraniową?

W przypadku, gdy klienci nie odbierają paczek, nasuwa się pytanie: czy e-sklep musi gwarantować przesyłkę pobraniową? Oczywiście, że nie! Jest to tylko i wyłącznie decyzja sklepu. Do czasu wejścia w życie ustawy o prawach konsumenta z 25 grudnia 2014 roku nie było wyboru. Każdy sklep internetowy był zmuszony umożliwić płatność przy odbiorze. Jednak ustawa o prawach konsumenta obowiązująca dzisiaj nie nakłada takiego obowiązku. Prowadząc sklep internetowy, możesz – ale nie musisz – udostępniać przesyłki pobraniowej. 

Rezygnując z tej formy dostawy tracimy sporo klientów. Niektóre osoby nie posiadają konta bankowego, są to szczególnie osoby starsze, a więc nie mogą zapłacić poprzez płatności internetowe. Odbieramy też szansę na zakup osobom, które są nowe i dopiero nabierają zaufania do naszego sklepu. Przesyłka pobraniowa zapewnia im większe poczucie bezpieczeństwa. Dlatego w przypadku jej braku potrafią zrezygnować całkowicie z zamówienia. Warto się więc dobrze zastanowić, nad tym, czy pozbawiać sklepu tej formy wysyłki.  

Więcej informacji o przesyłce pobraniowej: https://allekurier.pl/uslugi/przesylka-pobraniowa 

Zalety przesyłki za pobraniem

Pomimo kilku wad, jakie ma przesyłka pobraniowa, istnieje jej wiele zalet. Wady przesyłki za pobraniem dla sklepu okazują się być zaletami dla klienta. Pobranie to świetny wybór dla osób, które nie mają zaufania do elektronicznych przelewów lub zamówiły produkty od nieznanego sprzedawcy. Często też w momencie zamawiania nie posiadamy na koncie odpowiedniej ilości pieniędzy, aby opłacić zamówienie przed wysyłką. Wtedy częściej decydujemy się na taką formę przesyłki.

Płacąc gotówką na miejscu nie zostawimy śladów w internecie. Może się to okazać przydatne na przykład w trakcie kupowania prezentów na święta, korzystając z wspólnego konta bankowego. Dużą zaletą jest również szybkość nadania paczki. W takim wypadku sklep może od razu nadać paczkę po otrzymaniu zamówienia. Nie musi czekać na zaksięgowanie zapłaty.

Z danych wyciągniętych z badań E-commerce w Polsce wynika, że aż prawie połowa osób zadeklarowała, że przesyłka pobraniowa jest formą płatności, która najbardziej zachęca do zakupów online.     

Jakie są ogólnodostępne formy wysyłki?

Najpopularniejszymi formami dostawy są: Poczta Polska oraz Paczkomaty InPost, ale też dowolny szybki i sprawdzony kurier. Polecamy tutaj kurierów współpracujących z brokerem usług kurierskich AlleKurier. A są to kurierzy: DPD, DHL, UPS, InPost, GLS i FedEx. Ogólnodostępną formą wysyłki jest też przesyłka pobraniowa pod szyldem wielu przewoźników. Niekiedy można też się spotkać z odbiorem osobistym. Jednak działa to tylko w przypadku, gdy sklep posiada reprezentatywny, fizyczny punkt w większym mieście lub po prostu sklep stacjonarny. 


Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy