Szacuje się, że już ponad 80% internautów robi zakupy za pośrednictwem internetu. Tradycyjni sprzedawcy stają więc przed nowym wyzwaniem. Jak i kiedy uruchomić m-sklep? Czy media społecznościowe pomagają w sprzedaży? Na te i inne pytania odpowiedzi poszukiwali uczestnicy Konferencji Klastra IT.
Wygoda, atrakcyjne ceny, nieograniczony dostęp, a także bogata oferta – to główne powody, dla których zakupy poprzez internet mają rzeszę fanów. Popularność takiej metody wciąż rośnie. Coraz więcej osób decyduje się na model kupowania bez wychodzenia z domu. A jak e-commerce wygląda od strony przedsiębiorców?
W czwartek, tj. 26 września, w Hotelu Rzeszów obyła się konferencja „Mobile & e-commerce w biznesie”. Stolica Podkarpacia zgromadziła ponad 150 osób, które dyskutowały na temat handlu internetowego. Podczas konferencji uczestnicy mieli okazję poszerzenia swojej wiedzy dzięki prelekcjom przedstawicieli biznesu.
Poradź się specjalistów
Wydarzenie zgromadziło rzeszę ekspertów, którzy prezentowali różne aspekty działań mobile i e-commerce. Wśród nich był Paweł Sala z
FreshMail, który postawił na e-mail marketing. Jego zdaniem to najbardziej efektywna forma komunikacji z odbiorcą. Do prowadzenia takich działań nawiązywał również Roman Bieda z Kancelarii Radców Prawnych Maruta i Wspólnicy sp. j. Podjął jednak ten aspekt od strony prawnej, m.in. przestrzegał przed naruszeniem przepisów i opowiadał o grożących za to karach.
Z kolei Paweł Preneta z
Ideo Sp. z o.o., podpowiedział, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu skutecznego e-biznesu. Przytoczył również przykłady najczęściej popełnianych w praktyce błędów. Na konferencji można było usłyszeć też Marcina Zaborowskiego z Fabryki e-biznesu. Jego zdaniem cześć menadżerów upatruje szansę zwiększenia sprzedaży poprzez obecność polskich firm na portalach społecznościowych. Social Media stają się bowiem wsparciem oraz uzupełnieniem handlu internetowego.
Mobilny zakupowicz
Wystąpienie Agnieszki Trojnar z agencji interaktywnej
Aberit dotyczyło sklepów internetowych. Podczas prezentacji mówiła o wzroście, jaki wystąpił w liczbie zakupów dokonywanych drogą internetową poprzez urządzenia mobilne. Co więcej, dokonała także charakterystyki potencjalnego m-zakupowicza.
Nową metodą zachęcenia Klientów do zakupów jest system, który opiera się na urządzeniach wyposażonych w bluetooth. Jak tłumaczył Paweł Janda z
MobiTouch, takie rozwiązanie może w przyszłości wspomóc np. galerie handlowe. Usprawni to komunikację promocji Klientom, a także ułatwi zlokalizowanie sklepu.
Więcej informacji na temat Klastra Firm Informatycznych Polski Wschodniej na: www.klasterit.pl