Reklama

Automoto

Mercedes-Benz produkuje Klasę C w ramach cyfrowej sieci, maksymalnie elastycznie i wydajnie

Materiał Partnera
Dodano: 23.03.2021
52959_21c0143-006-resizer-750
Share
Udostępnij
Egzemplarze nowej Klasy C w wersjach Limuzyna i Kombi zaczynają opuszczać linię produkcyjną fabryki Mercedes-Benz w Bremie. Właśnie tutaj, w głównym zakładzie globalnej sieci produkcyjnej Klasy C, rozpoczyna się produkcja tego bestsellerowego modelu Mercedes-Benz ostatniej dekady. Wkrótce jego budowa ruszy też w Pekinie (Chiny) oraz East London (RPA).

  • Niebawem do harmonogramu produkcji dołączą też warianty hybrydowe, w ramach strategii „Electric first” wyposażone w akumulatory pochodzące z fabryki akumulatorów Mercedes-Benz w Jaworze.
  • Lokalna produkcja egzemplarzy na rynek wewnętrzny w Państwie Środka jest dla Mercedes-Benz decydującym czynnikiem sukcesu. Chiny są największym rynkiem zbytu Klasy C Limuzyna od 2016 r. Fabryka w Pekinie produkuje przeznaczoną na rynek chiński Klasę C z wydłużonym rozstawem osi.
  • W East London powstają egzemplarze Klasy C Limuzyna z kierownicą po prawej i lewej stronie, przeznaczone na eksport na cały świat.
  • Produkcja jest zgodna z najnowszymi metodami i procesami, obejmującymi nową koncepcję nadwoziowni, zwiększoną elastyczność i efektywność oraz większy nacisk na aspekt zrównoważonego rozwoju. Dzięki innowacyjnym technologiom lakiernia w fabryce w East London zużywa o 25% mniej energii na jeden pojazd.
„Wraz z rozpoczęciem produkcji nowej Klasy C nasza globalna sieć produkcyjna po raz kolejny demonstruje swoją ogromną elastyczność. Nasze zespoły w trzech fabrykach na trzech kontynentach zaprezentowały pierwszorzędne zdolności współpracy przy »dograniu« sekwencji rozpoczęcia produkcji. Dzięki temu w naszych nowoczesnych zakładach mogą powstawać niezrównane pojazdy, takie jak nowa Klasa C” – powiedział Jörg Burzer, członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. zarządzania produkcją i łańcuchem dostaw.
 

Nadwoziownia przyszłości: wysoce elastyczna produkcja

  • W nadwoziowni mogą być teraz elastycznie wdrażane i produkowane różne warianty produkcyjne oraz napędowe.
  • Przy produkcji Klasy C w fabryce Mercedes-Benz w Bremie po raz pierwszy wprowadzona zostaje nowa koncepcja produkcji nadwozi. W przeciwieństwie do tradycyjnej nadwoziowni, gdzie poszczególne części nadwozia są wytwarzane w ramach linii produkcyjnej, nowa nadwoziownia składa się z różnych komórek produkcyjnych, zwanych „kostkami”, które można ze sobą elastycznie łączyć.
  • „Kostki” są w pełni skomunikowane, tak aby wykorzystać zalety dużych zbiorów danych.
  • Nowa koncepcja nadwoziowni będzie sukcesywnie wprowadzana w fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie.

Nowoczesny system montażu: efektywne łączenie technologii

  • W montowni fabryki Mercedes-Benz w Bremie kluczową rolę odgrywa również budowa samochodówz różnymi układami napędowymi. Klasa C jest montowana na tej samej linii, co GLC, GLC Coupéi całkowicie elektryczny SUV EQC (zużycie energii w cyklu mieszanym: 21,5 kWh/100 km; emisje CO?w cyklu łączonym: 0 g/km).
  • Tu także wymagana jest maksymalna elastyczność: w Bremie działa nowa linia TecLine, wzorowana na zakładzie Factory 56 w Sindelfingen. To system montażu przyszłości – TecLine łączy zaawansowane technologie, dzięki czemu prace związane z budową pojazdów są jeszcze prostsze i szybsze do wykonania.
  • Konwencjonalne przenośniki taśmowe zastąpiono systemami transportowymi bez kierowcy.
 
Maksymalna przejrzystość: cyfrowy ekosystem produkcji MO360

  • Mercedes-Benz Cars Operations 360 (MO360) sprawia, że złożona produkcja samochodów staje się przejrzysta i wysoce efektywna. To nowy cyfrowy ekosystem, obejmujący rodzinę aplikacji oprogramowania połączonych za pomocą wspólnych, zunifikowanych interfejsów użytkownika.
  • W fabryce Mercedes-Benz w Bremie we wszystkich obszarach produkcji stosowana jest zasada „cyfrowego zarządzania halą produkcyjną” – od tłoczni po nadwoziownię, wykończenie powierzchnii ostateczny montaż. Pozwala to na śledzenie wszystkich danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
  • Dzięki aplikacji MO360 QUALITY LIVE można w czasie rzeczywistym monitorować jakość samochodu. Aplikacja ta wykorzystuje wszystkie dane gromadzone w ramach procesu produkcyjnego.
 
Zrównoważona mobilność: działania podejmowane przy produkcji odgrywają decydującą rolę

  • Na drodze do bezemisyjnej mobilności Mercedes-Benz koncentruje się również na ograniczaniu emisji w czasie produkcji. Od 2022 r. należące do firmy zakłady będą produkować w sposób neutralnyw zakresie emisji CO2.
  • Modele z alternatywnymi układami napędowymi, takie jak nowa Klasa C z hybrydowymi napędami plug-in, są elastycznie i w zrównoważony sposób zintegrowane z bieżącą produkcją oraz istniejącymi obiektami – zarówno na etapie montażu, jak i budowy nadwozi.
  • Przy wykańczaniu powierzchni nowa suszarka używana w procesie malowania kataforetycznego (KTL), mającego na celu zabezpieczenie pojazdów przed korozją, jest o ok. 24% bardziej energooszczędna od konwencjonalnych systemów.
  • Do kompensacji zabudowy przemysłowej – a jednocześnie do zapewnienia lepszej kontroli temperatury w budynku – przyczyniają się obsadzone roślinnością dachy, takie jak dach nowej nadwoziowni (łączna powierzchnia zielona wynosi tu 40 000 m²).

Michael Frieß, kierownik lokalizacji i szef produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie:

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy nasz zespół wykonał świetną robotę. Pomimo tegorocznych wyzwań nasi pracownicy z powodzeniem poradzili sobie z »rozruchem« produkcji nowej Klasy C, a jednocześnie zapewnili optymalne wsparcie kolegom z innych fabryk wytwarzających Klasę C. Jesteśmy z tego dumni i już nie możemy się doczekać kolejnych uruchomień produkcji w naszych zakładach w 2021 r.”.

Michael Peters, szef rady zakładowej w fabryce Mercedes-Benz w Bremie:

„Nasi koledzy po raz kolejny udowodnili swoją siłę, jeśli chodzi o start-upy (rozruch, rozkręcenie, uruchomienie produkcji – przyp. tłum.). Cieszymy się z nowej Klasy C »made in Bremen«. Brema od zawsze była synonimem ducha zespołu i bogatego doświadczenia – co szczególnie przydaje się właśnie przy »rozruchu«. Dzięki temu możemy śmiało patrzeć w przyszłość”.

Po więcej informacji zapraszamy do Autoryzowanego Salonu Mercedes-Benz Danuta i Ryszard Czach znajdującego się w Rzeszowie na ul. Krakowskiej 32.
Zapraszamy również do umówienia się na jazdę testową tym modelem oraz do odwiedzenia Salonu Online 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama

Najnowsze

Reklama

Polecane

Reklama

Najpopularniejsze

Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy