Materiał Partnera
Dodano: 23-03-2021
- Niebawem do harmonogramu produkcji dołączą też warianty hybrydowe, w ramach strategii „Electric first” wyposażone w akumulatory pochodzące z fabryki akumulatorów Mercedes-Benz w Jaworze.
- Lokalna produkcja egzemplarzy na rynek wewnętrzny w Państwie Środka jest dla Mercedes-Benz decydującym czynnikiem sukcesu. Chiny są największym rynkiem zbytu Klasy C Limuzyna od 2016 r. Fabryka w Pekinie produkuje przeznaczoną na rynek chiński Klasę C z wydłużonym rozstawem osi.
- W East London powstają egzemplarze Klasy C Limuzyna z kierownicą po prawej i lewej stronie, przeznaczone na eksport na cały świat.
-
Produkcja jest zgodna z najnowszymi metodami i procesami, obejmującymi nową koncepcję nadwoziowni, zwiększoną elastyczność i efektywność oraz większy nacisk na aspekt zrównoważonego rozwoju. Dzięki innowacyjnym technologiom lakiernia w fabryce w East London zużywa o 25% mniej energii na jeden pojazd.
TO MOŻE CIĘ ZAINTRESOWAĆ

- W nadwoziowni mogą być teraz elastycznie wdrażane i produkowane różne warianty produkcyjne oraz napędowe.
- Przy produkcji Klasy C w fabryce Mercedes-Benz w Bremie po raz pierwszy wprowadzona zostaje nowa koncepcja produkcji nadwozi. W przeciwieństwie do tradycyjnej nadwoziowni, gdzie poszczególne części nadwozia są wytwarzane w ramach linii produkcyjnej, nowa nadwoziownia składa się z różnych komórek produkcyjnych, zwanych „kostkami”, które można ze sobą elastycznie łączyć.
- „Kostki” są w pełni skomunikowane, tak aby wykorzystać zalety dużych zbiorów danych.
- Nowa koncepcja nadwoziowni będzie sukcesywnie wprowadzana w fabrykach Mercedes-Benz na całym świecie.

Nowoczesny system montażu: efektywne łączenie technologii
- W montowni fabryki Mercedes-Benz w Bremie kluczową rolę odgrywa również budowa samochodówz różnymi układami napędowymi. Klasa C jest montowana na tej samej linii, co GLC, GLC Coupéi całkowicie elektryczny SUV EQC (zużycie energii w cyklu mieszanym: 21,5 kWh/100 km; emisje CO?w cyklu łączonym: 0 g/km).
- Tu także wymagana jest maksymalna elastyczność: w Bremie działa nowa linia TecLine, wzorowana na zakładzie Factory 56 w Sindelfingen. To system montażu przyszłości – TecLine łączy zaawansowane technologie, dzięki czemu prace związane z budową pojazdów są jeszcze prostsze i szybsze do wykonania.
- Konwencjonalne przenośniki taśmowe zastąpiono systemami transportowymi bez kierowcy.

- Mercedes-Benz Cars Operations 360 (MO360) sprawia, że złożona produkcja samochodów staje się przejrzysta i wysoce efektywna. To nowy cyfrowy ekosystem, obejmujący rodzinę aplikacji oprogramowania połączonych za pomocą wspólnych, zunifikowanych interfejsów użytkownika.
- W fabryce Mercedes-Benz w Bremie we wszystkich obszarach produkcji stosowana jest zasada „cyfrowego zarządzania halą produkcyjną” – od tłoczni po nadwoziownię, wykończenie powierzchnii ostateczny montaż. Pozwala to na śledzenie wszystkich danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym.
-
Dzięki aplikacji MO360 QUALITY LIVE można w czasie rzeczywistym monitorować jakość samochodu. Aplikacja ta wykorzystuje wszystkie dane gromadzone w ramach procesu produkcyjnego.

ZOBACZ TAKŻE
- Na drodze do bezemisyjnej mobilności Mercedes-Benz koncentruje się również na ograniczaniu emisji w czasie produkcji. Od 2022 r. należące do firmy zakłady będą produkować w sposób neutralnyw zakresie emisji CO2.
- Modele z alternatywnymi układami napędowymi, takie jak nowa Klasa C z hybrydowymi napędami plug-in, są elastycznie i w zrównoważony sposób zintegrowane z bieżącą produkcją oraz istniejącymi obiektami – zarówno na etapie montażu, jak i budowy nadwozi.
- Przy wykańczaniu powierzchni nowa suszarka używana w procesie malowania kataforetycznego (KTL), mającego na celu zabezpieczenie pojazdów przed korozją, jest o ok. 24% bardziej energooszczędna od konwencjonalnych systemów.
- Do kompensacji zabudowy przemysłowej – a jednocześnie do zapewnienia lepszej kontroli temperatury w budynku – przyczyniają się obsadzone roślinnością dachy, takie jak dach nowej nadwoziowni (łączna powierzchnia zielona wynosi tu 40 000 m²).

Michael Frieß, kierownik lokalizacji i szef produkcji w fabryce Mercedes-Benz w Bremie:
ZOBACZ TAKŻE
Popularne zagadnienia: , COVID-19 , premier , prezydent , Ukraina , nowe zakażenia koronawirusem , Morawiecki , MZ , zakażenia , sejm , koronawirus w Polsce