Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Segment Premium ma się dobrze

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 18-11-2012

fot. archiwum producenta

fot. archiwum producenta

GALERIA ZDJĘĆ
fot. archiwum producenta
fot. archiwum producenta
Lekarze, prawnicy, prezesi ważnych firm, osoby reprezentujące wolne zawody. To oni najczęściej stają się właścicielami luksusowych marek, dostępnych w Rzeszowie, takich jak BMW, Volvo, Mercedes czy obecny od kilku miesięcy Jaguar (już wkrótce, bo na przełomie roku 2012 i 2013 krąg segmentu Premium wzbogaci również Audi). Fakt, iż w stolicy Podkarpacia pojawiają się kolejne luksusowe marki, nie jest przypadkiem. Na Podkarpaciu samochody te, podobnie jak w Europie i na świecie, sprzedają się bardzo dobrze, i jak twierdzą specjaliści, tendencja ta będzie się utrzymywać. Dlaczego? Ludzie biznesu i osoby pełniące ważne funkcje zawsze będą szukać samochodów spełniających ich wysokie oczekiwania.

Najlepszym potwierdzeniem, że sprzedaż aut luksusowych ma się świetnie, są rewelacje z niemieckiego rynku motoryzacyjnego z początku roku 2012. Niemiecki koncern Porsche poinformował, że wypłaci każdemu ze swoich 8,5 tys. pracowników premię za rok 2011 w wysokości 7,6 tys. euro. Nagrody postanowiono przyznać, ponieważ w 2011 roku koncern sprzedał rekordową liczbę tych luksusowych aut - 119 tysięcy!
Reklama

Dobra luksusowe to wyjątek od prawa popytu
 
Luksusowe auta sprzedają się dobrze w Europie Środkowo-Wschodniej, także w Polsce, gdyż rynek zbytu nie jest tu jeszcze nasycony. Dobrą sprzedaż luksusowych marek potwierdzają również szefowie salonów BMW, Volvo i Mercedesa na Podkarpaciu.
- Klasa Premium rzeczywiście jest bardziej odporna na dekoniunkturę na ryku motoryzacyjnym. Wynika to ze specyfiki oferowanego przez nas produktu. Samochody marki Mercedes, czyli dobra luksusowe, stanowią wyjątek od prawa popytu. Zmniejszenie się budżetu, jakim dysponują klienci, nie wpływa bezpośrednio, liniowo na wyniki sprzedaży. Ludzie biznesu poszukują samochodów, które spełnią ich wysokie oczekiwania, w związku z czym nie mamy tu do czynienia z tak silnym oddziaływaniem wyniku rachunku ekonomicznego, jak w przypadku klasy średniej. Jednakże i w tym przypadku cena zaczyna odgrywać coraz większą rolę w decyzjach konsumenckich. Klienci przywiązują również dużą uwagę do warunków finansowania - zauważa Marek Zajko, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Danuta i Ryszard Czach, autoryzowanym dealerze Mercedes-Benz.

Dbałość o klienta na najwyższym poziomie

W przypadku BMW, który pojawił się na rzeszowskim rynku w 2009 roku, o dobrej sprzedaży decyduje fakt, że marki tej nie było w Rzeszowie przez lata. Klienci chcieli czegoś innego niż to, co do tej pory mieli do dyspozycji. - BMW te oczekiwania spełniło, mimo że cena mogła nie być argumentem zachęcającym do zakupu - przyznaje Paweł Orzechowski, dyrektor salonu Auto Premium w Rzeszowie, autoryzowanego dealera marki BMW.
 
Czym BMW przekonało i nadal przekonuje klientów z Podkarpacia? - Na pewno estetyką, bo wielu klientów samochód „kupuje oczami”. Nie bez znaczenia są też zaawansowane rozwiązania technologiczne, jak np. 8-stopniowa skrzynia biegów, które zapewniają komfort jazdy. Klienci przekonali się do marki i zaufali nam, ponieważ obserwujemy, że wracają do nas, by wymienić samochód na nowy - dodaje dyrektor salonu Auto Premium.
Volvo notuje dobre wyniki sprzedażowe w segmencie Premium od kilku sezonów. W 2011 roku były one efektem znakomitej sprzedaży modelu XC60 oraz udanego wprowadzenia na nowego Volvo S60 i V60. Oba modele okazały się prawdziwymi hitami i cieszą się niesłabnącą popularnością. Pierwszy kwartał 2012 roku był wyjątkowo korzystny. Motoryzacyjny rynek odnotował ogółem 12-procentowy wzrost sprzedaży, zaś segment Premium 36-procentowy.
- Volvo zajmuje utrzymuje wysoki udział w całym rynku - 1,8 proc. Tak wysoki wynik zawdzięczamy bardzo dobrej sprzedaży modelu Volvo XC60 oraz wprowadzeniu do oferty pojazdów specjalnych - bankowozów typu C - potwierdza Jacek Nieduży, dyrektor Viking Cars Sp. z o.o., autoryzowanego dealera Volvo w Rzeszowie. - Dbamy też o dobre relacje z partnerami biznesowymi, czego efekty widać m.in. w corocznym badaniu satysfakcji dealerów samochodowych.
Reklama
 
Jaguar, Land Rover i Range Rover od niedawna w Rzeszowie
 
Zapotrzebowanie na podkarpackim rynku spowodowało, że od połowy w Rzeszowie maja 2012 r. można stać się posiadaczem takich marek jak Jaguar, Land Rover i Range Rover. Na Podkarpaciu do tej pory tych marek nie było. Zainteresowani jaguarem mieli do wyboru Kraków, Katowice i Warszawę. - Długo obserwowaliśmy rynek i widzieliśmy, że luksusowe marki odnotowują wzrost sprzedaży. Szacujemy, że na Podkarpaciu jest miejsce i dla nas - wyjaśnia Robert Orzechowski z Auto Centrum w Rzeszowie, autoryzowanego dealera Jaguara, Land Rovera i Range Rovera.  - Nasze nowe marki są dla wszystkich, których na to stać. W przypadku Land Rovera grono klientów jest zróżnicowane. Land Rover świetnie sprawdza się w terenach górzystych, których u nas nie brakuje, w związku z czym klientami mogą być także rolnicy, leśnicy czy straż graniczna. Jeśli chodzi o Jaguara, nie jest to marka tania. Jest za to bardzo prestiżowa, odpowiednia dla pasjonatów motoryzacji i ludzi bogatych - dodaje Robert Orzechowski.

Audi do kupienia na przełomie roku 2012/2013

Na przełomie roku 2012/2013 zostanie otwarty pierwszy w Rzeszowie salon Audi. Pojawienie się w stolicy Podkarpacia tej marki to nie przypadek. - Rzeszów to specyficzne miasto. Funkcjonuje tu już kilka salonów oferujących samochody klasy Premium, które dobrze sobie radzą, więc teraz kolej na Audi, markę wyróżniającą się przede wszystkim innowacyjnością i techniką - mówi Stanisław Górski, prezes firmy Autorud. Właściciele salonu są przekonani, że na brak klientów nie będą narzekać. - Audi jest chętnie kupowane przez przedsiębiorców i przedstawicieli wolnych zawodów. Wybierają tę markę, ponieważ cenią nowoczesność, komfort i elegancję - dodaje prezes Autorudu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2021-07-30 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2021-07-30
USD 3,8410 -0,54%
EUR 4,5731 -0,29%
CHF 4,2444 -0,19%
GBP 5,3681 -0,42%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.