Skuteczne marketing i sprzedaż w wykonaniu mikro i małych przedsiębiorstw rolno-spożywczych? Oczywiście. Aby dowiedzieć się, jak to robić właściwie warto skorzystać z porady specjalistów w ramach usług doradczo-szkoleniowych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości „Zapewnienie dostępu przedsiębiorstw do nowych usług Krajowego Systemu Usług”. Uczestnictwo w projekcie jest w 70 procentach finansowane z unijnych pieniędzy.
Projekt jest realizowany do maja 2015 r., a jego celem jest poprawa efektywności zarządzania przedsiębiorstwem, zwiększenie jego zdolności operacyjnych, a po wdrożeniu nowych narzędzi marketingowych i sprzedażowych także wzrost konkurencyjności. Ze szkoleń i doradztwa skorzystać mogą mikro i małe przedsiębiorstwa z branży przetwórstwa rolno-spożywczego.
W ramach projektu przedsiębiorca może skorzystać z doradztwa, a liczba godzin jest uzależniona od jego indywidualnych potrzeb, oraz 2-dniowego szkolenia. Doradcy w I etapie analizują sytuację rynkową firmy, co jest podstawą do stworzenia zindywidualizowanego planu marketingowego dla przedsiębiorstwa. Następnie przeprowadzane jest indywidualne doradztwo, w efekcie którego powstaje plan marketingowy oraz pięć wykonawczych programów marketingowych zapisanych w formie praktycznych działań. W kolejnym etapie przedsiębiorstwo otrzymuje wsparcie i asystę we wdrażaniu opracowanego planu. Projekt kończy dwudniowe szkolenie marketingowe m.in. z zakresu podstawowych pojęć, poznania specyfiki marketingu branży rolno-spożywczej, podstawowych elementów i zasad analizy rynku i przygotowania planu marketingowego.
Udział w projekcie jest w 70 proc. współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi. uczestnik ponosi więc 30 proc. kosztów.