Reklama

Biznes

Pozycjonowanie skuteczniejsze od ulotki ? zobacz dlaczego

Artykuł Partnera
Dodano: 13.11.2013
No image
Share
Udostępnij
Wybór odpowiedniej formy reklamy to jeden z największych dylematów stojących przed firmą. Często trzeba wówczas rozstrzygnąć trudny dylemat: czy zdecydować się na tradycyjne formy reklamy jak ulotka, billboard, czy zainwestować w media internetowe, na przykład pozycjonowanie?
 
Pozycjonowanie ma pod wieloma względami przewagę nad tradycyjnymi formami reklamy. Dobrze wypozycjonowana strona firmowa trafi do osób zainteresowanych twoją ofertą. Nie jesteś w stanie przewidzieć, kto zobaczy Twój billboard czy przeczyta wręczoną ulotkę.  Łatwiej określić przeciętnego odbiorcę gazety, w której mógłbyś wykupić reklamę, ale ta również dysponuje jedynie ograniczonymi informacjami o swojej grupie docelowej. Nieporównywalnie mniej dokładnymi niż w przypadku kampanii internetowych.
 
– Z pozycjonowaniem jest inaczej. Strona Twojej firmy, jeśli jest dobrze wypozycjonowana, wyświetli się osobom, które szukają w Internecie produktów lub usług, które oferujesz, ewentualnie tym, którzy mogą być nimi potencjalnie zainteresowani – komentuje Mateusz Ostachowski z firmy Kompan.pl, specjalizującej się w kampaniach SEO.
 
Widziałem wczoraj reklamę… co to było…

Zastanów się również nad ograniczonym czasem działania tradycyjnych form reklamy. Ile czasu poświęcasz na lekturę ulotki? Na jak długo pozostają w Twojej pamięci  billboardy czy nawet spoty w telewizji? Prawdopodobnie na krótko. Dodajmy do tego, że przeważnie przekaz dociera do Ciebie w nieodpowiednim momencie. Spieszysz się gdzieś albo czekasz na ulubiony program w telewizji. W tych warunkach ciężko się skupić na reklamie, a co dopiero zrozumieć jej przekaz  a w konsekwencji – dać się jej przekonać.
 
Tymczasem dzięki skutecznemu pozycjonowaniu docierasz ze swoją reklamą do ludzi potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą dokładnie w tym momencie, w którym szukają czegoś pokrewnego, a może nawet tego konkretnie reklamowanego produktu lub usługi. Sytuacja idealna? 
 
Bohater filmu zaraz zginie, a tu przerwa na reklamę

Zastanów się, jak  reagujesz na reklamę. Brzmi to jak truzim – ale jesteśmy już zmęczeni tradycyjną formą reklamy (zwłaszcza tą mało oryginalną i nachalną). Co innego, kiedy właśnie rozglądamy się za jakąś rzeczą… Wtedy każda informacja o potencjalnie ciekawym produkcie jest warta uwagi. W tym właśnie tkwi siła pozycjonowania. Oferuje pożądaną treść w odpowiednim momencie.
 
Dziś konsumenci są bardzo wygodni – tłumaczy Mateusz Ostachowski z Kompan.pl – Chcą błyskawicznego rozwiązania swojego problemu. Większość z nich nie będzie chciała poświęcić wiele czasu na szukanie i wybieranie najkorzystniejszej oferty, na przykład najwydajniejszego komputera czy najlepszej mikrofalówki. Oczekują, że bardzo szybko trafią na właściwą informację. Im wyżej jesteśmy w wynikach wyszukiwania, tym większe prawdopodobieństwo, że właśnie nasza oferta będzie odpowiedzią na ich potrzeby – dodaje Mateusz Ostachowski. 
 
Kolejnym argumentem, który skłania do zainwestowania w pozycjonowanie jest fakt, że dobrze wypozycjonowana strona reklamuje firmę całą dobę. Ulotka, spot, gazeta –  tradycyjne media mają ograniczony czas działania. Odbiorca raz lub kilka razy zetknie się z komunikatem, po czym nigdy więcej na niego nie trafi, chyba że przy okazji nowej reklamy. Tymczasem odpowiednio wypozycjonowany serwis pojawi się w wynikach wyszukiwania za każdym razem.
 
Pozycjonowanie vs tradycyjna reklama – wyniki

Ile to kosztuje?
 
Dobre pozycjonowanie jest o wiele tańsze niż dobra reklama w mediach tradycyjnych. Sprawdzałeś kiedyś, ile kosztuje emisja spotu reklamowego przed ważnym wydarzeniem albo radiowy spot reklamowy w ogólnopolskiej sieci? Koszty są wysokie, a efekty mogą być niezadowalające ze względu na opisane wyżej problemy z tradycyjną reklamą i błędami z wyselekcjonowaniem grupy docelowej. 
 
Wysoka cena jest często nie do przeskoczenia dla mniejszych firm, które zwyczajnie nie mogą sobie pozwolić na reklamę o takim zasięgu. Pozycjonowanie  będzie kosztować Twoją firmę o wiele mniej.Na taką formę reklamy może pozwolić sobie każdy. Odpowiednie rozplanowanie budżetu marketingowego nie jest sprawą łatwą, szczególnie w przypadku mniejszych firm, które dwa razy oglądają każdą złotówkę zanim przeznaczą je na kampanie internetowe.  Jednak im większa potencjalna skuteczność, tym pewniejsza inwestycja. 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy