Reklama

Kraj

MEN: w ponad 600 szkołach, przedszkolach i placówkach zawieszono zajęcia w wyniku powodzi

iżu/ joz/ jpn/PAP
Dodano: 17.09.2024
Rzeszów, 27.01.2022. Koronawirus w Polsce. Puste klasy w Szkole Postawowej nr 16 w Rzeszowie, 27 bm. Od czwartku 27 bm. do 27 lutego 2022 r. obowiązuje zawieszenie zajęć stacjonarnych w szkołach dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych i w ich miejsce wprowadzenie nauki zdalnej. Część szkół z powodu przebywania uczniów klas młodszych na kwarantannie jest całkowicie zamknięta. Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Rzeszów, 27.01.2022. Koronawirus w Polsce. Puste klasy w Szkole Postawowej nr 16 w Rzeszowie, 27 bm. Od czwartku 27 bm. do 27 lutego 2022 r. obowiązuje zawieszenie zajęć stacjonarnych w szkołach dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych oraz dla uczniów szkół ponadpodstawowych i w ich miejsce wprowadzenie nauki zdalnej. Część szkół z powodu przebywania uczniów klas młodszych na kwarantannie jest całkowicie zamknięta. Fot. PAP/Darek Delmanowicz
Share
Udostępnij

W wyniku powodzi w woj. dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim zajęcia zawieszono w ponad 600 szkołach, przedszkolach i placówkach oświatowych – poinformowało we wtorek Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Z informacji przekazanych przez kuratorów oświaty do godz. 10 we wtorek 17 września wynika, że z powodu powodzi w woj. dolnośląskim, opolskim, lubuskim i śląskim zajęcia zawieszono w ponad 600 szkołach, przedszkolach i placówkach.

Najwięcej takich placówek jest woj. dolnośląskim – 337. W woj. opolskim zawieszono prace w ponad 205 placówkach oświatowych.

Wsparcie z rezerwy dotyczy wyłącznie budynków szkół i placówek oświatowych

MEN poinformowało, że samorządy, na których terenie powódź uszkodziła szkoły i placówki oświatowe, będą mogą składać wnioski o dodatkowe pieniądze na odbudowę szkolnej infrastruktury z rezerwy oświatowej subwencji ogólnej na wsparcie samorządów m.in. w usuwaniu skutków zdarzeń losowych w budynkach szkół (placówek) publicznych prowadzonych przez jednostki samorządu terytorialnego.

Wsparcie z rezerwy dotyczy wyłącznie budynków szkół i placówek oświatowych i nie obejmuje usuwania uszkodzeń innych obiektów, np. ogrodzeń, chodników, boisk, placów zabaw.

Resort poinformował, że szczegółowe informacje o trybie składania wniosków są dostępne pod adresem: https://www.gov.pl/web/edukacja/kryteria-podzialu-rezerwy-czesci-oswiatowej-subwencji-ogolnej-na-rok-2024.

W komunikacie podano też, że dzieci i uczniowie z rodzin poszkodowanych powodzią mogą korzystać ze wsparcia dostępnego w “Rządowym programie pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne, pomocy uczniom w formie wyjazdów edukacyjno-terapeutycznych oraz pomocy dzieciom i uczniom w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych w latach 2022-2024”. Przewiduje on m.in. zasiłek, wyjazd terapeutyczny lub zajęcia terapeutyczno-edukacyjne.

Zasiłek losowy w wysokości 1000 zł mogą otrzymać dzieci realizujące obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne i uczniowie szkół wszystkich typów, kształcący się w nich w formie dziennej.

Uczniowie mogą też skorzystać z wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego

Uczniowie tych szkół mogą też skorzystać z wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego. Resort zaznaczył, że maksymalna kwota dofinansowania wyjazdu wynosi 1540 zł na ucznia. Podano, że dopuszczalne jest łączenie tej formy wsparcia z zasiłkiem losowym – do łącznej kwoty 2540 zł.

Uczniowie, którzy nie korzystają z wyjazdów terapeutyczno-edukacyjnych, mogą też skorzystać z pomocy w formie zajęć opiekuńczych i zajęć terapeutyczno-edukacyjnych. Wsparcie na organizację zajęć wynosi 500 zł na jedno dziecko lub ucznia.

Informacje o warunkach otrzymania pomocy rodzice uzyskają w urzędzie gminy. Tam też rodzice powinni złożyć wniosek o wyjazd albo zajęcia. Warunkiem otrzymania pomocy w jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego przyznanie zasiłku celowego z pomocy społecznej w kwocie 6 tys. zł.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy