Reklama

Kraj

Kampania „Servier – Wyłącz Raka” wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien

Servier Polska/PAP MediaRoom
Dodano: 22.11.2024
fot. Servier Polska
fot. Servier Polska
Share
Udostępnij

Podczas uroczystej Gali Prix Galien, która odbyła się 19 listopada 2024 roku w Warszawie, kampania społeczna „Servier – Wyłącz Raka” została wyróżniona prestiżową nagrodą Prix Galien w kategorii „Najlepsza kampania promująca zdrowie”. Nagroda ta stanowi dowód uznania dla zaangażowania firmy Servier Polska w edukację zdrowotną i zwiększanie świadomości społecznej dotyczącej profilaktyki raka przewodu pokarmowego (raka jelita grubego i raka żołądka).

Kampanii „Servier – Wyłącz Raka” przyświeca ważny cel: zwiększenie świadomości Polaków na temat czynników ryzyka rozwoju raka żołądka i raka jelita grubego, a także przełamanie tabu związanego z diagnostyką tych nowotworów, również poprzez promocję profilaktyki. Kluczowym czynnikiem w walce z tymi nowotworami jest regularność wykonywania badań diagnostycznych, takich jak kolonoskopia oraz test na obecność bakterii H. Pylori, po to aby z jednej strony skuteczniej zapobiegać rozwojowi raka, a z drugiej strony – aby nowotwory te były wykrywane na wcześniejszym etapie rozwoju, dając szansę na skuteczniejszą terapię.

Szeroko zakrojone działania edukacyjne realizowane w ramach kampanii były możliwe dzięki współpracy z ekspertami medycznymi oraz wsparciu licznych ambasadorów kampanii, w tym również mediów. Dzięki ich zaangażowaniu treści edukacyjne trafiły do milionów Polek i Polaków, zwiększając ich świadomość zdrowotną na temat nowotworów układu pokarmowego, a także ich profilaktyki. Co ma ogromne znaczenie w zdrowiu publicznym, biorąc pod uwagę, że w Polsce diagnozę raka żołądka średnio co 2 godziny słyszy kolejny Polak, a rak jelita grubego jest drugim, pod względem częstości występowania w Polsce, nowotworem złośliwym u kobiet i trzecim u mężczyzn.

Nagroda Prix Galien, uznawana za „Nobla” w dziedzinie farmacji i medycyny, jest uhonorowaniem innowacyjnych rozwiązań i osiągnięć mających na celu poprawę zdrowia publicznego. Wyróżnienie naszej kampanii spośród wielu innych inicjatyw zdrowotnych jest ogromnym zaszczytem i mobilizuje do dalszej pracy na rzecz zdrowia i życia.

„Jesteśmy niezwykle dumni, że nasza kampania >>Servier – Wyłącz Raka<< została doceniona przez tak szanowane gremium jurorów. To wyróżnienie potwierdza, że nasze działania mają realny wpływ na poprawę świadomości zdrowotnej i profilaktyki nowotworów w Polsce. To dla nas też dodatkowa motywacja do kontynuowania i rozszerzania działań naszej kampanii, aby dotrzeć do jeszcze większej liczby osób i kontynuować walkę z nowotworami układu pokarmowego” – podkreśliła Katarzyna Urbańska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Public Affairs w Servier Polska.

„Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu tej kampanii, w szczególności naszym partnerom i ambasadorom, którzy z zaangażowaniem wspierali nasze aktywności i dołożyli swoją cegiełkę do tego, że tabu jakim jest kolonoskopia zostało przełamane, a badanie to jest dziś wyrazem troski o swoje zdrowie, a nie powodem do wstydu” – podkreśliła Ewa Ciepałowicz, CSR&Internal Communication Manager w Servier Polska.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy